Print
Zoom In
Zoom Out

نماینده ولی فقیه در کردستان:

پیشرفت های چهل سال گذشته مرهون تلاش های آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 11196
زمان انتشار: سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 ساعت 11:00

در این همایش از 60 نفر از دانش آموزان حافظ جزء سی قرآن کریم و 20 نفر از فعالین عترت و نماز آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ،همزمان با ماه مبارک رمضان و با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، از دانش آموزان حافظ جزء سی ام قرآن کریم و فعالین عترت و نماز آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج تجلیل شد.

*اساس سند تحول تربیت انسان باتقوا 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این همایش اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را  تربیت انسان باتقوا دانست و گفت؛اقدامات آموزش و پرورش استان در ترویج فرهنگ قرآن و نماز و برگزاری برنامه های قرآنی در مدارس قابل تقدیر است .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی  شاهرودی گفت: رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است که می تواند زمینه تقوا را برای مومنین فراهم آورد.

وی با اشاره به فواید جسمی و روحی روزه برای انسان ها، گفت: یکی از برکات ماه مبارک رمضان به خاطر نزول قرآن کریم در این ماه است که ارزشمند ترین مسائل در آن بیان شده است.

رئیس کمیته همکاریها  از تلاش و زحمات مسئولین آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآن، نماز و عترت در بین دانش آموزان تقدیر کرد و اظهار داشت: اجرای مسابقات قرآن و نماز در بین دانش آموزان می تواند  سبک زندگی ایرانی- اسلامی را ترویج دهد.

مواظب باشیم دشمنان  سبک زندگی ما را تغییر ندهند

وی با بیان اینکه بیشتر پیشرفت های پزشکی، علمی، مسائل دفاعی در طول چهل سال گذشته مرهون تلاش و زحمات آموزش و پرورش است؛ اظهار داشت: مسئولین تعلیم و تربیت باید در زمینه های علمی ، آموزشی، دینی و... بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس کمیته همکاریها  اظهار داشت: مواظب باشیم دشمنان کاری نکنند که بخواهند سبک زندگی ما را تغییر دهند.

نماینده مردم کردستان  در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سبک زندگی دانش آموزان را بر اساس قرآن، دین و اسلام و معنویت بنا می کند؛ گفت:اساس سند تحول بنیادین، تربیت انسان باتقواست.


در ادامه این مراسم  حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز گفت؛ در راستای تربیت دینی دانش آموزان، در مجموع 28 برنامه در دستور کار فعالیت های پرورشی استان قرار دارد که برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی، اجرای طرح مصباح الهدی و امام شناسی و سبک زندگی اسلامی، آموزش عملی نماز، برگزاری جلسات گفتمان های دینی، اجرای کرسی های تلاوت و.... از مهم ترین این برنامه ها است.

 *رقابت 56 هزار  دانش آموزکردستانی  در نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن 

دبیر کمیته همکاریهای  کردستان از شرکت 56 هزار نفر از دانش آموزان استان در نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم خبر داد وافزود: علاوه بر فعالیت قرآنی و معارف اسلامی که بعد تربیت دینی دانش آموزان در راستای اجرایی نمودن سند تحول بنیادین است، در دو حوزه فعالیت های فرهنگی وهنری نیز بالغ بر 60 برنامه متناسب با علایق و سلایق دانش آموزان در قالب مسابقات فرهنگی و هنری و هنرهای دستی و تجسمی در طول سال تحصیلی اجرا می شود 

وی  برگزاری مسابقات سرود، تئاتر دانش آموزی، سرودهای همگانی، فعالیت های آوایی، اجرای موسیقی های ملی، بومی و محلی به منظور ایجاد محیطی شاد و بانشاط در مدارس و در بین دانش آموزان، مبتنی بر ساحت زیباشناختی دانست  و بیان داشت این گونه بر نامه های رسمی  باعث کشف، هدایت و تربیت استعدادهای دانش آموزان می شود.


گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

ورزش کردن کودکان، سلامت روحی و جسمی آنان را در بزرگسالی تضمین می کند