Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد همکاریها در جمع ائمه جمعه و فعالان فرهنگی استان گلستان

آموزش و پرورش روی کمک حوزه های علمیه حساب باز کرده است.

شناسه مطلب: 11073
زمان انتشار: يكشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 14:51

ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یکی از سنگرهای موثر برای مقابله با دشمن در جنگ نرم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاریها ،علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها در همایش تبیینی توجیهی رؤسا و اعضای کمیته های همکاری استان گلستان  ضمن تقدیر از فعالیت های پویا و اثر گذار کمیته های همکاری این استان با اشاره به موقعیت و شرایط فرهنگی و مذهبی استان گلستان، همراهی و همدلی فرق و مذاهب  دینی را یکی از نمادهای موفق وحدت مسلمین و از برکات انقلاب اسلامی دانست .

*نگاه عمیق اسلام به اخوت و برادری

وی در جمع ائمه جمعه شیعه و سنی منطقه گفت؛ نگاه اسلام به اخوت و برادری آنقدر عمیق است همه ما بايد با تمسك به قران به تبلیغ آموزه های اسلام بپردازیم چنانچه در كلام نوراني خدا آمده است که ؛

وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا  وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا... همگی به ریسمان خدا ، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید!

مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکارها در ادامه وحدت و همدلی را رمز موفقیت تبلیغ اثر گذار دانست و افزود؛ یکی از عناصر اصلی تبلیغ و دعوت به اسلام ، ایجاد اتحاد و الفت و برادری بین مسلمین است و در این آیه شریفه  به مسلمین توصیه شده به ریسمان محکم الهی چنگ بزنند و از تفرقه پرهیزنمایند.

*قرآن ریسمان محکم الهی

حاجیان زاده در ادامه  بیان داشت ؛ منظور از ریسمان محکم الهی قرآن است و چنانچه  طبق صریح آیه شریفه این ودیعه الهی را نعمت بدانیم ره آورد آن، ایجاد الفت وصمیمیت به عنوان یک نعمت تاثیر گذار برای روابط سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و حتی اقتصادی خواهد بود.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش ، دوری از تفرقه را یک وظیفه الهی دانست و گفت؛ وحدت راه رسیدن به خدا و اجرای فرامین اوست ،همانگونه که خداوند در ادامه این آیه شریفه  تفرقه را به عنوان پرتگاه و گودال آتش تعبیر نموده ، آنجا که می فرماید؛

وَكُنتُم عَلىٰ شَفا حُفرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنقَذَكُم . شما بر لبِ حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد...

*دعوت به خیر بدون پشتوانه  و تشکیلات منسجم امکان پذیر نیست

دبیر ستاد همکارهای حوزه و آموزش و پرورش  هدف از این گردهم آیی را متحد شدن ارکان حوزه و روحانیت با آموزش و پرورش برای انجام یک وظیفه و رسالت مهم، یعنی تبلیغ و تبیین هنرمندانه آموزه های دینی آنهم برای نسلی که می خواهند آینده ساز این نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی  باشند دانست و گفت؛ در نظام اجتماعی؛ دعوت به خیر بدون پشتوانه محکم و تشکیلات منسجم امکان پذیر نیست و یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی نیز طبق آیه شریفه 104سوره آل عمران که می فرماید ؛وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ، دعوت به خیر و نیکی بوده است.

وی یکی از شرایط دعوت به خیر را دائمی بودن تبلیغ دانست وخاطرنشان ساخت؛گرچه تبلیغ موسمی نیز برای یاد آوری رخدادهای تاریخ اسلام و بشریت خالی از لطف نیست ، اما آن چیزی که با عث ماندگاری و تثبیت مکارم اخلاق و آموزه های دینی در روح و جسم بشر می شود، استمرار در انذار و  تذکر برای خارج نشدن از حدود الهی است.

*آموزش و پرورش بستر دعوت به خیر

حاجیان زاده ،بستر آموزش و پرورش را یکی از بهترین زمینه های ممکن برای دعوت به خیر دانست و گفت؛ این وزارتخانه عظیم مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد و در این رسالت خطیر،روی کمک حوزه های علمیه حساب باز کرده است.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به نگاه سند تحول بنیادین به تقدم تربیت بر آموزش گفت؛ برای این مهم نیازمند همکاری حوزه و روحانیت هستیم و باید تدابیری اندیشیده شود که بهره مندی از روحانیت در عرصه های مختلف تعلیم و تربیت منجر به رسیدن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه باشد.

*کاربرد منش روحانیت در شکل گیری شخصیت دانش آموزان

وی با اشاره به کاربردی بودن رفتار و منش روحانیت در شکل گیری شخصیت دانش آموزان افزود؛ یکی از سرمایه های مهم و تاثیر  گذار روحانیتبرای این مهم عمل به روایت نورانی امام صادق علیه سلام می باشد که فرمود؛ كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ با غير زبان خويش مردم را به كيش و مذهب خود دعوت كنيد اصول کافی / ترجمه مصطفوی ؛ ج 3 , ص 124، هرجا روحانیت با رفتار ومنش متاثر از قرآن و اهل بیت علهیم السلام به سراغ نوجوانان و جوانان برای دعوت  به خیر رفته است، جواب داده که نمونه آن مبارزات جوانان برای تشکیل جمهوری اسلامی با رهبری مرجعیت دینی امام خمینی ره  و به تبع آن روحانیونی که در دل جوانان آن عصر، جا باز کرده بودند می باشد.

وی افزود؛ نقش روحانیت برای تسخیر  قلوب جوانان در هشت سال دفاع مقدس که منجر به پیروزی غرور آفرین ملت ایران در جنگ تحمیلی شد نیز بی بدیل بود.

*رسالت روحانیت در جنگ نرم دشمن

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در ادامه جنگ نرم دشمن را به مراتب پیچیده تر از جنگ نظامی دانست و گفت ؛ در جنگ نرم ،دشمن به جای اینکه جانها و زمین را تهدید وتصرف کند، مغزها و دلها را آماج انواع شبهات قرار می دهد و اصالت ها و باورها را خدشه دار می کند.

وی افزود؛ در این شرایط حساس روحانیت مانند گذشته باید به کمک جوانان این مرز و بو بیاید و با حضور موثر در بین آنان اجازه ندهد دشمن در این جنگ یکه تازی کند.

حاجیان زاده، ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را یکی از سنگرهای موثر برای مقابله با دشمن در جنگ نرم  دانست و خاطرنشان ساخت؛ این ستاد بستر خوبی را برای جریان تبلیغی موثر در حوزه دین و تربیت دینی فراهم کرده و امیدواریم در دور جدید با فراهم ساختن زمینه حضور روحانیت بیش از گذشته در مبارزه با جنگ نرم دشمن موفق شویم.

*شناسایی نیاز های روز نسل نو

وی شناسایی نیاز های روز نسل نو ، احصاء شبهات ، جریان شناسی در میان نسل نو ، شناسایی و جذب روحانیون خود ساخته ، فاضل و آشنا به مهارت های ارتباط با مخاطبان نوجوان و جوان را از رسالت های کمیته های همکاری در استانها دانست و گفت؛ امیدواریم با نگاه تحولی شاهد اثر گذاری کمیته های استانی و شهرستانها و مناطق در تعلیم و تربیت عمومی و رسمی کشور باشیم.

*برنامه های ستاد همکاریها

دبیر ستاد همکاریها ،کمک به توانمند سازی روحانیون مرتبط  با آموزش و پرورش ، برگزاری کارگاه های توانمند سازی معلمان  و روحانیون برای  پاسخ گویی به نیاز های متفاوت دانش آموزان ، برگزاری گردهم آیی ها و .. از برنامه های ستاد همکاریها جهت تقویت حضور روحانیت در آموزش و پرورش دانست.

وی افزود؛ همه تلاش خودرا جهت تسهیل ورود روحانیون در مدارس ، توسعه استقرار روحانی در مدارس جهت تداوم تبلیغ دانش آموزی ، ادامه طرح تبلیغی امین، ایجاد مدارس خاص بومی به تناسب شرایط فرهنگی و مذهبی مناطق و توسعه مدارس علوم ومعارف اسلامی به کار خواهیم بست و از کمیته های استانی نیز انتظار داریم ما را در این راه کمک کنند.

وی ایجاد پیوند ، مدرسه و مسجد را از طرح های راهبردی این ستاد و معاونت فرهنگی و پرورشی وزرات آموزش و پرورش دانست و بیان داشت؛ با ترکیبی که اعضای کمیته های همکاری در صف و ستاد دارد، تقریبا همه ادارات مرتبط با فرهنگ و دین اعم از مدیران ارشد حوزه و آموزش و پرورش تا نمایندگان ولی فقیه در استانها ، مدیران استانی حوزه های علمیه برادران و خواهران ، سازمان تبلیغات اسلامی ، ادارات کل آموزش و پرورش و... همه دست به دست هم داده است تا فصل جدیدی از همکاریهای اثر گذار این دو نهاد کلان کشوری برای تربیت دینی نسل نو رقم بخورد.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور موثر نماینده ولی فقیه در راس کمیته استانی همکاریهای  گلستان ، ائمه جمعه شهرستانها ، مدیران مدارس علمیه خواهران وبرادران ، مدیریت سازمانهای تبلیغات اسلامی و اوقاف و امر خیریه، مدیریت دانشگاه فرهنگیان ومدیر کل آموزش و پرورش استان و معاونین پرورشی شهرستانها به لحاظ وقت گذاری و دغدغه مندی در اجرای مصوبات و برنامه های ابلاغی تقدیر نمود.

  

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی