Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش:

امروز تنها سه هزار مدرسه از نعمت روحانی بهره مند هستند/امسال ظرفیت 500 نفری طلاب وظیفه کامل جذب شده است

شناسه مطلب: 10875
زمان انتشار: سه شنبه 22 آبان 1397 ساعت 09:40

ستاد همکاریها/ حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی ملکی گفت: بالغ بر 3 هزار مدرسه از وجود روحانیون به صورت مستقر و مستمر بهره می برند و هفته ای دو روز در مدرسه حضور دارند و به ارائه خدمات مشاوره ای و تبلیغی به دانش آموزان و همکاران و والدین مشغول اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در دوازدهمین هم اندیشی ستاد همکاریها در مشهد مقدس اظهارداشت: در سال تحصیلی 97 - 98 سومین سال است که برنامه  طلاب وظیفه در حال اجراست، در سال اول کمتر از 50 نفر متقاضی از سهمیه 500 نفر را توانستیم جذب کنیم و در سال دوم 330 نفر را جذب کردیم و در سال سوم ،تعداد متقاضیان دو برابر سهم 500 نفری است و این جای خوشحالی دارد که طلاب این چنین استقبال می کنند.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت ها و عملکرد ستاد طی سال گذشته، بیان داشت: بازنگری آیین نامه کمیته همکاریها و ابلاغ آن، تدوین آیین نامه روحانی مستقر و ابلاغ آن، پیگیری و رفع مشکل طرح روشنا، عقد تفاهم نامه با 32 اداره کل آموزش و پرورش، پیگیری و به سرانجام رساندن فرایند اداری جذب 500 نفر از طلاب وظیفه، برگزاری دو دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین برای 80 مدرس از سراسر کشور، برگزاری دوره آموزش طلاب وظیفه و جذب شده در سال 96 در چهار قطب شامل 283 نفر، فراهم نمودن مقدمات برگزاری دوره آموزشی برای طلاب وظیفه جذب شده در سال 97 از جمله برخی از عناوین فعالیت های ستاد طی یکسال گذشته می باشد.

مشاور عالی وزیر ادامه داد: فعال شدن 32 کمیته استانی و قریب به 720 منطقه آموزشی ، تشکیل سه جلسه ستاد در طول کمتر از یکسال با حضور روسای عالی ستاد همکاریها، حضور نمایندگان حوزه های علمیه در گروه های درسی سازمان پژوهش، حضور نمایندگان حوزه های علمیه در کمیسیون های تخصصی شورای عالی، جذب کامل سهمیه طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی در آموزش و پرورش، افزایش چشمگیر طلاب مستقر در مدارس در قالب طرح امین، روشنا، شبانه روزی و عشایری و رسیدن به عدد سه هزار و 725 نفر، گسترش نشست های معرفتی دانش آموزان با علمای بلاد به تعداد بیش از 277هزار نفر از دیگر برنامه های این ستاد است.

*تصویب ۵۵ برنامه جهت همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه

وی با بیان اینکه نقشه راه آینده حرکت آموزش و پرورش برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی با همت مدیران و مسئولان در اختیار آموزش و پرورش و بقیه سازمان‌ها قرار دارد، ادامه داد: در ۶ نظامی که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید، مجموعا ۱۴۸ راهکار و ۳۳۲ برنامه تصویب شد که از این تعداد ۵۵ برنامه مربوط به همکاری با حوزه‌های علمیه است.

*دستیابی به نقشه راه آینده حرکت آموزش و پرورش برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه مهم ترین کاری که طی یک سال گذشته انجام شده و برای آینده دو مجموعه حوزه و آموزش و پرورش نیز می‌تواند راه‌گشا باشد، پرداختن به اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری و تأکیداتی که ایشان در خصوص اجرای سند تحول داشتند، امروز افتخار می‌کنیم که هر ۶ زیر نظام آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

وی با بیان اینکه نقشه راه آینده حرکت آموزش و پرورش برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی با همت مدیران و مسئولان در اختیار آموزش و پرورش و بقیه سازمان‌ها قرار دارد، ادامه داد: در ۶ نظامی که به تصویب شورای آموزش و پرورش عالی رسید، مجموعا ۱۴۸ راهکار و ۳۳۲ برنامه تصویب شد که از این تعداد، ۵۵ برنامه مربوط به همکاری با حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵ کارگروه برای بررسی اقدامات ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تشکیل شد، گفت: مصوبات بسیاری در این کارگروه‌ها به تصویب رسید که در کارگروه مدیران حوزه‌های علمیه برادران در مجموع ۷ مصوبه در دستور کار قرار گرفت که ۳ مصوبه به نتیجه رسید و ۴ مصوبه در حال بررسی است. همچنین در کارگروه حوزه علمیه خواهران در مجموع ۱۰ مصوبه در دستور کار قرار گرفت که ۳ مصوبه به نتیجه رسیده و ۵ مصوبه در حال اجراست. ۲ مصوبه دیگر نیز فعلا بلاتکلیف مانده است.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ۳۵ مصوبه در کارگروه‌ها حدود ۱۷ مصوبه قطعی شده‌ و ۱۴ مصوبه در حال اجراست، گفت: هنوز ۴ مصوبه بلاتکلیف مانده است. برای اجرایی شدن این مصوبات طی سال گذشته و امسال هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال تأمین اعتبار صورت گرفته که مصوبات لازم آن به شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده است؛ لذا می‌توان گفت حمایت‌های خوبی از این برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در همکاری‌های بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برنامه محور شدن فعالیت‌هاست، اضافه کرد: به عنوان دبیرخانه ستاد همکاری‌ها در سومین سال برگزاری برنامه‌ها با استان‌ها عقد قرارداد داشته‌ایم و توافق نامه‌ای نیز در این خصوص به امضا رسید که شاهد اجرایی و عملی شدن تعهدات آن در استان‌ها نیز بوده ایم.

وی ادامه داد: برای نمونه در سال تحصیلی گذشته ۲۷ پژوهش در عرصه همکاری‌های بین دو حوزه صورت گرفت که این تعداد در سال ۹۸-۹۷ به ۴۷ پژوهش رسیده است. همچنین اعزام مبلغان مناسبتی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵، ۱۹ هزار مبلغ بوده که این تعداد در سال ۹۸-۹۷ به ۲۶ هزار و ۴۵۱ مبلغ رسیده است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ ۳۲۸۱ ‌مدرسه، روحانی مستقر داشتند که این تعداد در سال ۹۸-۹۷ به ۳۵۵۲ مدرسه رسیده است. همچنین در خصوص برگزاری نشست‌های تخصصی و یا دیدار دانش آموزان با علما در استان‌ها به عنوان نمونه‌های اسوه و الگوی تربیت اسلامی، در سال تحصیلی گذشته ۲۴۳ هزار نفر از دانش آموزان در این دیدارها شرکت کردند که این تعداد در سال ۹۸-۹۷ به ۲۹۷ هزار نفر افزایش یافته است.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته ۲۵۹ هزار نفر از دانش آموزان در سراسر کشور در بازدید از حوزه‌های علمیه و دیدار با علما شرکت داشته‌اند، گفت: این تعداد امسال به ۳۲۶ هزار نفر افزایش یافته است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: ۳۲۰۰ روحانی شاغل در آموزش و پرورش هستند که برنامه توانمند سازی برای ۲۲۷۹ تن از این روحانیون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی