Print
Zoom In
Zoom Out

ناب رییس کمیته همکاری های لرستان

لازمه اجرای سند تحول بنیادین توجه آحاد جامعه به مدرسه است

شناسه مطلب: 10753
زمان انتشار: شنبه 31 شهریور 1397 ساعت 09:26

مدیر کل آموزش وپرورش استان لرستان اهداف و برنامه‌های سند تحول بنیادین و نقش آموزش و پرورش در پیشرفت و توسعه جامعه مدنی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها، مدیر کل آموزش وپرورش استان لرستان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ،پیش از خطبه های نماز جمعه خرم آباد به مناسبت فرا رسیدن فصل رویش و مهربانی و آغاز بهار تعلیم و تربیت رسالت های خانواده بزرگ آموزش و پرورش را تشریح کرد . 

زینی وند مقدم گفت :امروزه یکی از مولفه‌های مهم قدرت، ثروت و امنیت در همه دنیا آموزش تکنولوژی و دانایی است و هر کشوری که به این امر خوب پرداخته و جایگاه معلم و تعلیم و تربیت را خوب درک کرده در صدر توسعه های جهان است که نمونه عینی آنها کاملا مشهود است .

نایب رییس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش لرستان  خاطرنشان کرد، قبل از آن که صاحب نظران غربی به این موضوع بپردازند، امام علی علیه السلام فرموده است علم قدرت است، هر کس به آن دست یابد بر دیگران سیطره می یابد و هر کس از آن باز بماند دیگران بر وی سیطره می‌یابند که این خود ،یک نمونه از آموزه‌های دینی ماست .

رضا زینی وند مقدم، با اشاره به اینکه امروزه یکی از موضوعات بسیار مهم که لازم است به آن پرداخته شود مسئله آموزش و پرورش ،معلم و تعلیم و تربیت است، گفت : سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه  پر بازده ترین و پرسودترین نوع سرمایه گذاری است و تضمین کننده سرمایه گذاری در همه بخش‌های دیگر وپیش نیاز هر نوع سرمایه در زیرساخت‌های کشور است .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت :یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، بحث تحول در آموزش و پرورش است و همه مسئولین کشور به این نتیجه رسیده اند که اگر خواهان اقتصاد پویا، تولید پر رونق هستیم و نیز بخواهیم برای برون رفت از آسیب های اجتماعی کاری بکنیم تنها راه آن پرداختن به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است .

وی افزود؛ به همین خاطر مقام معظم رهبری دستور تحول در سیاست های آموزش و پرورش را صادر فرمودند و تقریبا بیست سال پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شروع شد که پس از تحقیقات و بررسی های کامل این سند به عنوان ارزشمندترین اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت که مبتنی بر چشم انداز ۲۰ ساله و سند جامع علمی کشور است تدوین و تصویب و امروز در حال اجراست

 نایب رییس  کمیته همکاری های حوزه تصریح کرد این سند با ساحت های شش گانه خود ، اهداف و دوره‌های آموزشی تعلیم و تربیت را به عنوان اهداف عالی دستگاه تعلیم و تربیت تدوین کرده و زیر نظام ها و ۱۳۱ راهکار عملی به عنوان برنامه عملیاتی آن در دستور کار قرار گرفته است .

وی افزود؛ در این سند پنج استراتژی مهم ؛کاهش تمرکز، مشارکت پذیری، عدالت‌محوری ،مدرسه محوری و رویکرد فرهنگی با محوریت تحول در محتوا و برنامه‌های آموزشی و پرورشی و تحول در نحوه مدیریت آموزش و پرورش در حال اجراست .

وی لازمه اجرای این سند را نگاه همه آحاد جامعه به سمت مدرسه و تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: امروز شاهد آثار مطلوب و ارزشمند این سند در نظام تعلیم و تربیت هستیم .


معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی