Print
Zoom In
Zoom Out

با ابتکار نماینده ولی فقیه و رییس کمیته همکاریها

سهم خوب آموزش و پرورش از یک نشست علمی فرهنگی در چهار محال و بختیاری

شناسه مطلب: 10693
زمان انتشار: دوشنبه 22 مرداد 1397 ساعت 14:06

ابتکار خوب امام جمعه شهرکرد و رییس کمیته همکاری های استان چهار محال و بختیاری در توانمند سازی معلمان و دانش آموزان با استقبال فرهنگیان ، اولیا و مربیان همراه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه ستاد همکاری ها، چند سالی است طرح تقویت مبانی اعتقادی وشبهه زدایی دینی ، از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری وامام جمعه شهرکرد در ایام تعطیلات تابستانی مدارس آموزش و پرورش به منظور تقویت اعتقادات جوانان و نوجوانان در مقابل شبهات و تهاجم فرهنگی  و نیز استفاده مطلوب از اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان بر گزار می گردد.  

*طرحی موفق به قدمت ربع قرن 

این طرح مبارک که از 25 سال پیش در زمان تصدی حجت الاسلام والمسلمین نکونام در کسوت امامت جمعه گلپایگان آغاز شد با انتقال وی به شهرکرد و نمایدنگی ولی فقیه در چهار محال و بختیاری  توسعه چشم گیری پیدا کرد و هرساله به مدت یک ماه اساتید و روحانیون  خوشفکرو بیان حوزه به تناسب موضوعات از پیش مشخص شده به بیان عالمانه معارف نورانی اسلام وتشیع و پاسخ به شبهات رایج می پردازند.  

*بر گزاری پنجاه نشست کاربردی 

حجت الاسلام والمسلمین  نکونام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرد در این خصوص خاطرنشان کرد:برای هرچه بهتر بر گزار شدن این جلسات و نیز استفاده مطلوب از این نشست ها در سال 97  که به مدت 23 شب در مصلای شهر کرد بر گزار گردید ،از  یازده نفر از اساتید و کارشناسان معروف حوزه دعوت کردیم تا در این جلسات سبک زندگی دینی و نیز اصول تربیت دینی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی اقتصادی و... را در قالب نشست های تخصصی برای  گروه های مختلف جامعه  از جمله معلمان ، دانش آموزان و مربیان و دانشجویان تشریح نمایند .  

 وی افزود ؛  اضافه بر جلسات اعلام شده برای هر کدام از اساتید ، ۲۸ جلسه دیگر در نقاط مختلف برگزار شد، که  جلسات بسیار مفید و ارزشمندی بود و با استقبال گرم مردم و فرهیختگان روبرو شد . 

*تخصص محوری به تناسب مخاطبین 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد:در سالهای گذشته برنامه ها به شکل عمومی برگزار می شد، اما امسال به شکل کارگاهی و آموزشی بود، ، یعنی برای هر برنامه مخاطبینی خاص در نظر گرفته شد و متناسب با  موضوع ویژه آنان مطرح شد وتناسب بین مخاطب و موضوع کاملا برقرار بود .  

*سهم  آموزش و پرورش از سلسله نشست ها 

بر پایه این گزارش سهم  آموزش و پرورش ازاین سلسله نشست قا بل توجه بود و در سه شب متوالی  حضور مربیان ومشاوران در جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی گسترده و قابل توجه بود . 

سخنرانان و کارشناسان در نظر گرفته شده برای مخاطبین مرتبط با آموزش و پرورش، حجج اسلام والمسلمین  حیدری کاشانی ، ماندگاری و رفیعی بود و هر کدام با  بحث های جداگانه به تشریح وضعیت فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی جامع و شبهات مختص به آن پرداختند. 

*مربیان ومشاوران مدارس  

سخنران جلسات توانمندسازی مربیان ومشاوران مدارس  حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی بود  که به نقش تقوا، توکل ، صبر و ولایت مداری در تربیت انسان پرداخت. 

 وی با اشاره به آیه دوم و سوم سوره مبارکه طلاق، پیام این آیات را دو معادله تقوا و توکل خواند و گفت: انسان در پرتو تقوا و توکل می تواند به تمام سعادت ها و خیرات دنیا و آخرت برسد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر جامعه ایمانی به بن بست رسید، باید بررسی کند در چه مرحله ای از ایمان به خدا دور شده است.

وی با اشاره به اسراف در مصرف نان در جامعه تصریح کرد: ایران رتبه چهارم را در ضایعات نان دارد و مقام معظم رهبری بارها درباره تغییر الگوی مصرف تذکر داده اند.

*آمار تکان دهنده دور ریز نان !

وی گفت ؛ مردم در استان تهران سالانه ۱۶۰هزار تن گندم و نان را به صورت ضایعات دور می ریزند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان داشت: دور ریز نان در ایران، ضربه سختی است که به اقتصاد و کشاورزی وارد می شود و باید در این زمینه الگوی مصرف را مد نظر گرفت.

این کارشناس علوم دینی افزود: بن بست کشیدن اقتصاد جامعه یک امتحان و آزمایش است تا با تغییر الگوی مصرف از اسراف و دور ریزی جلوگیری کرد.

وی گفت: به دلیل برخی از سوء مدیریت ها، چند دلال وارد بازار می شوند و احتکار می کنند، ولی باید با تمام وجود با تاکید بر معارف اسلامی مدیران ضعیف کنار بروند و مفسدان اقتصادی نیز محاکمه شوند.

*حجت الاسلام ماندگاری در جمع راهبران تربیتی مدارس

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری نیز در جمع فرهنگیان و اولیا و مربیان دانش آموزان و راهبران تربیتی مدارس، با اشاره به  پیوند علم وایمان ونقش خودباوری در تربیت انسان گفت ؛ر یشه مشکلات در انگیزه های غیر الهی است. 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: باید انگیزه ها الهی شود و برنامه ها در چارچوب دین قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ریشه بسیاری از مشکلات داخلی کشور را در انگیزه های غیر الهی دانست و گفت: سیاسی کاری ها هیچ تناسبی با انگیزه الهی ندارد و باید این چالش ها از میان برداشته شود.

*در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم

وی با بیان اینکه باید بپذیریم در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم گفت؛ این وضع نباید ما را از آینده ناامید کند و با تلاش و حفظ روحیه و انگیزه الهی  می توان آینده روشنی برای کشور رقم زد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیات قرآن کریم ابراز امیدواری کرد که مردم کشور روزهای روشنی در پیش رو دارند.

*حجت الاسلام ناصر رفیعی در جمع معلمان 

در سومین جلسه سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی وشبهه زدایی دینی  دفتر امام جمعه شهر کرد که به صنف معلمان و دست اندر کاران امر تعلیم و تربیت  چهار محال و بختیاری اختصاص داشت ،حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه،  ، گفت: در دین اسلام نسبت به مال و ثروت دو نگاه وجود دارد ، یک نگاه ثروت اندوزی را مذمت می کند و نگاه دیگر ثروت را زمینه پیشرفت و آبادانی می داند.

وی در ادامه افزود: اشرافی گری جنبه منفی ثروت اندوزی است و با ثروت مشروع و حلال متفاوت است.

*عذاب سنگین سه دسته از افراد در جهنم

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به معراج پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم)، تصریح کرد: روایت شده حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلّم) در شب معراج خود در جهنم سه دسته از افراد را با عذاب سنگین مشاهده کرد که این افراد محتکران، افراد دائم الخمر و افرادی که زمینه فحشا را در جامعه فراهم می کنند.

این کارشناس مسائل دینی بی توجهی به محرومان را از ویژگی های اشرافی گری برشمرد و گفت: فساد اخلافی، کسب مال از راه غیر مشروع و ایجاد اختلال در اقتصاد از دیگر ویژگی های اشرافی گری است.

وی با تاکید بر مقابله با عوامل اخلالگر در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: این انقلاب و نظام براحتی بدست نیامده و بیش از ۳۰۰ هزار شهید جان خود در این راه نثار کردند از همین رو باید در حفظ و صیانت از نظام بیش از پیش تلاش کرد.


*اعطای گواهی آموزش ضمن خدمت به فرهنگیان

گفتنی  در پایان این نشست ها برای شرکت کنندگان در جلسات مذکور ، گواهی دوره آموزشی ضمن خدمت صادر خواهد شد که مشوق خوبی برای تکرار اینکونه برنامه ها می باشد . 


معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی