Print
Zoom In
Zoom Out

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان

روحانیون برتر را به دانشگاه‌های فرهنگیان اعزام کنیم / با تعلیم معلمان هر مدرسه داری چند روحانی میشود

شناسه مطلب: 13802
زمان انتشار: پنجشنبه 26 آبان 1401 ساعت 01:12

نماینده ولی فقیه و رئیس کمیته همکاریهای اصفهان امروز در چهاردهمین نشست هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: مقامی بالاتر از مقام معلم نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان، در چهاردهمین جلسه هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که امروز ۲۵ آبان ماه، با حضور مدیران حوزه‌های علمیه، مدیرکل ها و معاونان پرورشی آموزش و پرورش استان‌ها در سالن جلسات‌ هتل نماز مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یک معلم می‌تواند افرادی را تربیت کند تا جهانی را آباد کنند، اگر معلم خوبی وارد بدنه آموزش و پرورش نشود تربیت هزاران نفر به خطر خواهد افتاد.

وی ادامه داد: اینکه روحانیون در آموزش و پرورش نقش داشته باشند خوب است اما چه نقشی را ایفا کنند خیلی مهم است. این موضوع که در هر مدرسه یک روحانی حضور داشته باشد بسیار طرح خوبی است، اما باید ببینیم به این تعداد روحانی نیاز داریم.

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: تعداد زیاد روحانیون مهم نیست نکته باارزش این است که روحانیونی را برای آموزش به مدارس اعزام کنیم که بتوانند آنچه معیار و هدف نظام و انقلاب است را به درستی به دانش آموزان تعلیم دهند.

امام جمعه اصفهان مطرح کرد: در این حوزه نباید شعاری عمل کنیم و تنها بر آمارها تکیه کنیم. تعداد زیاد روحانیون ملاک نیست بلکه از افرادی در این کار استفاده کنیم که ابتدا خودشان معتقد و ساخته شده با رویکردهای دینی باشند.

وی با بیان اینکه ما به اندازه تمام مدارس روحانی جهت تعلیم دانش‌آموزان نداریم، گفت: هر کس لباس روحانیت بر تن کرد استحقاق تعلیم و تربیت ندارد، ما در روحانیت هم نیاز به تعلیم و تربیت دینی داریم. بهتر است به جای اینکه روحانی به مدارس ابتدایی اعزام شود، روحانیون برتر را به دانشگاه‌های فرهنگیان اعزام کنیم تا اینگونه با تعلیم معلمان برای هر مدرسه یک روحانی تربیت کرده باشیم. درواقع اگر معلمان ما تعلیم نبینند، نمی‌توانیم در حوزه آموزش و پرورش موفق باشیم.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: تشابه به برتر همین است که کشورهای کوچک به دنبال تشابه‌سازی و الگو گرفتن از کشورهای توسعه یافته هستند. امروزه تشابه به برتر باعث شده صنعت کشورهای برتر ندیده گرفته شود و برهنه شدنشان را ترویج دهند. 

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: مثال فوق نشان‌دهنده این است که معلمان باید خودشان الگوی درستی باشند تا دانش‌آموزان از آنها یاد بگیرند. کار اصلی روحانیت این است که مطالب دینی را به درستی تبیین کنند و به فرهنگیان آموزش دهند، اینگونه با ازدیاد علم دینی معلمان، می‌توان به دانش‌آموزان تعلیم داد.

مدیر اجرایی حوزه‌های علمیه اصفهان تصریح کرد: ساختن معلمان بهتر از این است که روحانیون وارد مدارس شوند. این عمل یک رقابت است، دلیل اینکه مربیان پرورشی از مدارس جمع شدند همین بود که ساختار آموزشی درستی نداشتیم. باید در ساختارهای آموزشی اهداف مهمتری مدنظر باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مساجد و پایگاه‌های دینی را باید تقویت کنیم، تنها روحانی بودن و حوزوی بودن ملاک آموزش دین نیست. باید ویژگی‌های دینی و شرایط آموزش مسائل دینی را داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد