امروز : 1399/05/16
2020-08-06
شناسه خبر : 11935
تاریخ انتشار : 1399/04/25 12:15
بیش از 200 روحانی مستقر در مدارس استان حضور دارند

دبیرکمیته همکاریهای استان مازندران:

بیش از 200 روحانی مستقر در مدارس استان حضور دارند

دبیرکمیته همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان مازندران از فعالیت بیش از 200 روحانی مستقر و 40 سرباز طلبه در آموزش وپروش استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، محمدشعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد(فهما) استان بر افزایش همکاریهای تاکید کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش و حوزه علمیه، ارتباط خوبی با یکدیگر دارند که بیش از 200 روحانی مستقر در آموزش و پرورش و 40 سرباز طلبه را در سال گذشته در این نهاد، جذب کردیم که با جذب 20 سرباز طلبه در مجموع 60 نفر از آنها، جذب آموزش و پرورش می شوند.

شعبانی ادامه داد: موضوع تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش، مهم است و این اداره یک دستگاه مولد و تولید کننده به شمار می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: پرورش سرمایه نیروی انسانی، اهمیت دارد و این امر را آموزش و پرورش می تواند، انجام دهد که در توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت های مختلف، تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: اعتقاد به اینکه در بخش نیروی انسانی، تمام تمرکز آموزش و پرورش باید بر آموزش باشد، همچنین دانش آموز نمره ۲۰، بهترین دانش آموز است یک اشتباه محض است.

شعبانی بیان کرد: در بحث سند تحول بنیادین، تقشه راه برای معلم و دانش آموز، تعریف جدیدی را ارائه داده است که معلم، مربی است.

وی ابراز کرد: آموزش و پرورش، مدیریت فعالیت های فرهنگی را دارد و پرورش دانش آموزان متعهد، پرسشگر و نقاد بسیار مهم و اساسی در این نهاد است.

شعبانی گفت: تربیت یک دانش آموز درس خوان و معدل بالا، آسان است اما تربیت دانش آموز پایبند به اصول دینی و مثمر ثمر در خانواده و جامعه بسیار مشکل است که رسالت آموزش و پرورش، تربیت چنین دانش آموزی به شمار می آید.

وی اظهار کرد: سناریوی اصلی در آموزش و پرورش بخش مسابقات قرآن نماز و عترت است که دانش آموزان در مباحث مختلف احکام، مداحی، قرآن و چنین موضوعاتی، ورود پیدا کنند.

شعبانی بیان کرد: طرح مصباح الهدی، سیره تربیتی دارد که به ائمه اطهار(علیهم السلام) می پردازد که در سال جاری، شخصیت پیامبر اکرم، رسول مهربانی ها را در دستور کار خویش، قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تولید آثار فرهنگی توسط دانش آموزان از خروجی های وظایف ما محسوب می شود، ابراز کرد: 27 هزار اثر توسط دانش آموزان، بارگذاری شد که از این تعداد، حدود 5 هزار اثر با صبغه قرآنی است.

وی اظهار کرد: تولید محتوای الکترونیکی با بحث های معرفتی و ... از موارد مهمی است که آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران می توانند بایکدیگر، تعامل خوبی داشته باشند.

شعبانی بیان کرد: بچه های مسجدی یکی از دغدغه ها به ویژه در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا است که آنها را تشویق کنیم چرا که جامعه و خانواده به این بچه ها در این سن کم، نقش اجتماعی داده و احساس لذت مکبر و نقش اجتماعی را برای آنها، فراهم کرده است.

وی بر تمرکز به نمادسازی و الگو کردن بچه های مسجدی که از دانش آموزان هستند، تاکید کرد و افزود:  متولیان مساجد، بچه هایی که مسجد را همراهی می کنند را شناسایی کنند و همایش تجلیل یک هزار نفره از دانش آموزان مسجدی برگزار شود.

شعبانی ابراز کرد: برجسته کردن دانش آموزانی که در مسجد، یاری رسان امام جماعت در خانه های خدا بر زمین و همچنین در مدارس هستند در بستر شاد و اهدای لوح تقدیر و تشویق آنها، لحاظ شود.

وی گفت: در بخش تولید محتوای الکترونیکی و تربیت دینی بچه ها، خلا وجود دارد و آنها در دستیابی به پرسش های خویش درباره شبهات دینی و مباحث فرقه ای و اندیشه های نوظهور با مشکل، مواجه هستند.

شعبانی اظهار کرد: نقاط مشترک ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و آموزش و پرورش جهت تفاهم و همکاری بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

محمود تنها رئیس اداره امور قرآنی،عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: وجود نوجوانان در مساجد یکی از عوامل موفقیت و درخشش مساجد است و در زمانی که مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید حقانی بودم، این مهم به خوبی ثابت شد.

رئیس اداره امور قرآنی،عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به خانه، مسجد و مدرسه، اشاره و تاکید دارند که باید به این موارد، توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: نگاه سنتی از مساجد باید دور شود و تغییر رویکرد در این پایگاه های الهی و دینی، لازم است.

تنها ابراز کرد: در مسجدی که دانش آموز و بچه وجود ندارد، آن مسجد از رونق بی بهره است و پیشرفتی ندارد و مکبر و موذن با سن کم می تواند موجب رونق مسجد شود.

وی گفت: به جهت فضای صفای باطنی در بچه ها که سکان داران آینده جامعه خواهند بود بنابراین تربیت درست آنها، ضرورت دارد.

تنها بر تفاهم نامه بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران  و اداره کل آموزش پرورش استان که جنبه عملیاتی داشته باشد، تاکید کرد

توسعه مدارس امین و صدرا یکی از راهکارهای توسعه کیفی آموزش و پرورش است

طی سالهای اخیر هم افزایی و تعامل خوبی را میان حوزه و آموزش و پرورش شاهد هستیم

والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند

148نفر از روحانیون و معلمان عضو کمیته همکاریهای استان هستند

رئیس کمیته همکاریهای حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد

رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان هایی انقلابی و عامل به تعالیم اسلامی است

تحقق اهداف تربیت اسلامی درسایه تعامل کمیته همکاری ها

تعامل و ارتباط دو سویه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سایه حفظ استقلال هر دو مجموعه است

نقش ویژه حوزه های علمیه در تحقق بنیادین بر کسی پوشیده نیست

بخشنامه جذب طلاب وظیفه برای سال تحصیلی جدید ابلاغ شد/اولویت با فعالیت پرورشی است

ظرفیت کمیته همکاریها بازوی تربیتی و پرورشی دستگاه تعلم و تربیت است

در سند تحول هفت راهکار مستقیم و 93راهکار غیر مستقیم برای همکاری حوزه و آ.پ داریم

مردم رکن اصلی جامعه در رسیدن به تمدن اسلامی هستند

هزار و دویست طلبه خواهر در مدارس استان به عنوان مبلغ و امام جماعت فعال هستند

حوزه علمیه را برای دانش آموزان معرفی کنید

هفت مهارت معلمی به صورت آموزش الکترونیکی برای مهارت آموزان ماده 28 تولید کرده ایم

طرح امین یکی از ابتکارات ارزشمند حوزه و آموزش و پرورش است/طلاب برای حضور در مدارس دوره های آموزشی ببینند.

پیش بینی امام رضاعليه السلام از شهادت فرزندش

نشست توجیهی مبلغان نسیم رحمت استان کرمان

کارگاه توجیهی مبلغان مدارس امین استان مرکزی بر گزار شد