Print
Zoom In
Zoom Out

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند + عکس

شناسه مطلب: 24784
زمان انتشار: جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 18:56

وزیر آموزش و پرورش از تریبون نماز جمعه تهران خواستار همکاری و همفکری حوزه و روحانیت برای  کمک به آموزش و پرورش در تحقق تعلیم و تربیت دینی بر مینای سند تحول بنیادین شد.

به گزارش پایکاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، دکتر صحرایی با تشریح عملکرد آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در دوره جدید سعی کرده است با ایجاد حلقه اتحاد، انسجام، همدلی، همفکری، هماهنگی، همسویی و جلب مشارکت همه دستگاه‌های تأثیرگذار در تعلیم و تربیت، امر مهم تربیت فرزندان این سرزمین را دنبال کند که یکی از سر حلقه‌های این اتحاد ائمه جمعه و جماعات هستند که به مثابه پیران و پدران مردم در دیار خود می‌توانند یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند.

 *سال گذشته بر سند تحول بنیادین تمرکز کردیم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت اسلامی را پایه‌گذاری می‌کند و مبنای آن نظریه تعلیم و تربیت دینی و بومی است و به همین دلیل است که اجرای آن بسیار اهمیت دارد و در سال گذشته بر سند تحول بنیادین تمرکز کردیم.

صحرایی تصریح کرد: در آینده بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اقداماتی که این سند خواسته، آموزش و پرورش کشور را اداره می‌کنیم و برای آن نقشه راه طراحی کرده‌ایم که مطابق آن پیش خواهیم رفت.

 *تقویت بیش از پیش معاونت پرورشی

وی با بیان اینکه کار مهم دیگر ما در سال گذشته تقویت بیش از پیش معاونت پرورشی بود، گفت: ما برای هر مدرسه به یک مربی پرورشی نیاز داریم که تعداد بسیار زیادی از مدارس کشور مربی و معاون پرورشی نداشتند؛ امروز آزمون استخدامی جذب مربی پرورشی و تربیت بدنی و مشاور در سراسر کشور برگزار شد و  ۴۰۰ هزار نفر از علاقه‌مندان با یکدیگر رقابت کردند که ۱۹ هزار نفر از آنها در این رشته جذب می‌شوند

*شرکت بیش از هشت میلیون دانش‌آموز طرح "امید، ایمان، خودباوری.."

وی ادامه داد: در امور پرورشی کارهای بزرگی انجام شد، اولین اقدام طرحی به نام «امید، ایمان، خودباوری، خردورزی، نشاط و هویت» که همه کلمات آن برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است طراحی شد و بر مبنای آن سامانه‌هایی ایجاد شد و فعالیت‌های پرورشی گسترده در سراسر کشور انجام گرفت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از هشت میلیون دانش‌آموز در این طرح فراگیر شرکت کردند و بیش از هشت هزار گروه سرود در کشور شکل گرفت، بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر روز اردوی راهیان پیشرفت، راهیان نور، زیارت اولی‌ها و سایر اردوها برگزار کردیم که امسال نیز نهضت اردویی را دنبال می‌کنیم.

*اعتکاف 440 هزار دانش‌آموز

صحرایی با بیان اینکه مراسم اعتکاف سال گذشته تاریخی بود، افزود: ۴۴۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲۸۰۰ مدرسه معتکف شدند و دشمنان که گفته بودند نسل جدید همانند نسل گذشته نیستند را ناامید کردند.

وی ادامه داد: ۱۲۷ درصد رشد معتکفین در میان دانش آموزان را داشتیم، در ماه مبارک رمضان محفل‌های قرآنی دانش آموزی شکوه پیوسته‌ای داشت، ۲۰ هزار محفل در ماه مبارک رمضان برگزار و از خادمان و قهرمانان قرآنی تجلیل شد. جشن‌های تکلیف برگزار و باشگاه قله‌های فرهنگی و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفت که نشان از عزم این کانون جهت تحول در امور پرورشی و تربیتی است.

 

ویژه نامه تولد آفتاب منتشر شد

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تربیت خلف صالح وظیفه مشترک حوزه‌های علمیه و مدارس است

آیت‌ الله اعرافی در جمع خیرین مدرسه ساز:

آموزش و پرورش هسته اصلی و کانون تربیت و آینده سازی است

با حضور وزیر و مشاور وزیر

میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه تهران برپا شد

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (75) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

بارویکرد دانش آموزی

کتاب "سفیر محبت" منتشر شد

دهمین دوره توانمندسازی طلاب امین شهرستان‌های تهران برگزار شد

درقم برگزارشد

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های «پرسش و پاسخ دانش آموزی» با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

تصاویر/ رونمایی از دوره ۵ جلدی کتاب «پرسش و پاسخ های دانش آموزی»

با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش

از مجموعه کتاب‌های "پرسش و پاسخ دانش آموزی" رونمایی شد

وزیر آموزش و پرورش:

راه رسیدن به قله؛ تربیت دانش آموزان فکور و چند ساحتی نه تست زن!

گفتاری از آیت الله العظمی جوادی آملی

چرا بهای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها بهشت است

به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «پرسش و پاسخ‌های دانش‌آموزی(اخلاق)» روانه بازار نشر شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف خبر داد:

برگزاری جشن تکلیف ۵ هزار دختر نومکلف در حرم بانوی کرامت

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛

شعبه ای ازشفاخانه اهل بیت علیهم السلام