Print
Zoom In
Zoom Out

نایب رئیس کمیته همکاری شهرستان‌های استان تهران:

رعایت هر شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین، یک نوجوان سالم را می‌سازد

شناسه مطلب: 24276
زمان انتشار: چهارشنبه 07 تیر 1402 ساعت 13:10

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: نوجوان سالم کسی است که در هر شش ساحت تربیتی که در تراز سند تحول بنیادین از آن نام برده شده است، فعالیت کرده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم که در کانون فرهنگی و تربیتی استانی سمیه در شهرری برگزار شد در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «با توجه به اینکه رویکرد اداره کل آموزش و پرورش در موضوعات مختلف رویکرد پیشگیرانه است، یکی از روش‌هایی که در خصوص آسیب‌های اجتماعی بسیار یاری‌دهنده و کارساز است، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به کمک حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های مختلف از جمله، جشنواره نوجوان‌ سالم است.»

بهرامی اظهار کرد: «دانش آموزان با ورود به عرصه‌های مورد علاقه‌شان در زمینه‌های گوناگون از جمله حوزه‌های فیلم، آوانما، شعر، هنری، نقاشی و دیگر موضوعات و با فعالیت‌هایی که خواهند داشت، تلاش می‌کنند تا در نهایت بتوانند از ظرفیت‌های جشنواره استفاده کنند و با توجه به این موضوع که با محتوای این موضوعات آشنا می‌شوند، اوقات فراغتشان را هم تکمیل خواهند کرد؛ با این روش می‌توان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد، بنابراین هدف از برگزاری جشنواره نوجوان سالم درگیر شدن دانش‌آموزان با موضوعات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.»

وی بیان کرد:« یکی از اهداف این برنامه تجلیل از منتخبین استانی جشنواره نوجوان‌سالم بود؛ در حال حاضر، منتخبین به مرحله کشوری راه یافتند و این برگزیدگان کشوری در انتهای تابستان با داوری سطح ملی مشخص و معرفی خواهند شد؛ با توجه به شناختی که ما از دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران داریم، مطمئنیم که دانش‌آموزان ما در مرحله کشوری رتبه‌های بسیار خوبی راکسب کنند.»

بهرامی با تاکید بر ضرورت معرفی الگوهای موفق برای نوجوانان، بیان کرد:« ویژگی‌های نوجوان سالم را باید در الگوها و در مدل‌های ترازی که می‌توانیم برای یک نوجوان مثال بزنیم، خلاصه کنیم؛ بسیاری از شخصیت‌های ملی و مذهبی ما الگوهای مثال‌زدنی در این زمینه هستند؛ در گذشته می‌توان به شهید بزرگوار شهید فهمیده و در نسل جدید نیز به افراد زیادی که در زمینه‌هایی چون زمینه‌های علمی، ورزشی و دیگر گرایش‌ها رتبه داشتند، اشاره کرد؛ اگر بتوانیم این الگوها را در اختیار دانش‌آموزان قرار بدهیم، میتوانیم این‌گونه آن‌ها را به سوی راه درست سوق دهیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در رابطه با ویژگی‌های نوجوان سالم گفت:« ویژگی‌هایی را که می‌توان از نظرشخصیتی به عنوان یک الگوی صحیح در نظر گرفت، نوجوانی است که در هر شش ساحت تربیتی که در تراز سند تحول و بنیادین برایآن نام برده شده است فعالیت کرده باشد؛ برای مثال نوجوانی برای ما نوجوان تراز است که هم در ساحت تربیت زیستی و بدنی ورزشکارخوبی باشد و هم در ساحت علمی و فناوری دانش‌آموز ممتازی باشد؛ از طرفی انتظار داریم آن دانش‌آموز، در موضوعات اعتقادی،فردی ‌معتقد به مبانی دینی و انقلابی باشد و در حوزه زیبایی‌شناختی، یک هنرمند و مهارت‌آموز باشد تا بتواند تمام این مهارت‌ها را کناریکدیگر داشته باشد؛ اگر ما در دانش‌آموزانمان، هر شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین را داشته باشیم می‌توانیم از آن‌ها به عنوان نوجوان سالم و نوجوان تراز یاد کنیم.»



فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد

غدیر؛ بزرگترين عيد خدا

فیلم

نشست مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با رابطین طلاب شاغل در آموزش و پرورش

فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

قابل توجه فرهنگیان و دانش اموزان

مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نقش‌آفرینی طلاب در سنگر تعلیم و تربیت قابل تقدیر است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»