به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،
مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم که در کانون فرهنگی و تربیتی استانی سمیه در شهرری برگزار شد در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «با توجه به اینکه رویکرد اداره کل آموزش و پرورش در موضوعات مختلف رویکرد پیشگیرانه است، یکی از روشهایی که در خصوص آسیبهای اجتماعی بسیار یاریدهنده و کارساز است، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به کمک حضور دانشآموزان در فعالیتهای مختلف از جمله، جشنواره نوجوان سالم است.»
بهرامی اظهار کرد: «دانش آموزان با ورود به عرصههای مورد علاقهشان در زمینههای گوناگون از جمله حوزههای فیلم، آوانما، شعر، هنری، نقاشی و دیگر موضوعات و با فعالیتهایی که خواهند داشت، تلاش میکنند تا در نهایت بتوانند از ظرفیتهای جشنواره استفاده کنند و با توجه به این موضوع که با محتوای این موضوعات آشنا میشوند، اوقات فراغتشان را هم تکمیل خواهند کرد؛ با این روش میتوان از آسیبهای اجتماعی جلوگیری کرد، بنابراین هدف از برگزاری جشنواره نوجوان سالم درگیر شدن دانشآموزان با موضوعات و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.»
وی بیان کرد:« یکی از اهداف این برنامه تجلیل از منتخبین استانی جشنواره نوجوانسالم بود؛ در حال حاضر، منتخبین به مرحله کشوری راه یافتند و این برگزیدگان کشوری در انتهای تابستان با داوری سطح ملی مشخص و معرفی خواهند شد؛ با توجه به شناختی که ما از دانشآموزان شهرستانهای استان تهران داریم، مطمئنیم که دانشآموزان ما در مرحله کشوری رتبههای بسیار خوبی راکسب کنند.»
بهرامی با تاکید بر ضرورت معرفی الگوهای موفق برای نوجوانان، بیان کرد:« ویژگیهای نوجوان سالم را باید در الگوها و در مدلهای ترازی که میتوانیم برای یک نوجوان مثال بزنیم، خلاصه کنیم؛ بسیاری از شخصیتهای ملی و مذهبی ما الگوهای مثالزدنی در این زمینه هستند؛ در گذشته میتوان به شهید بزرگوار شهید فهمیده و در نسل جدید نیز به افراد زیادی که در زمینههایی چون زمینههای علمی، ورزشی و دیگر گرایشها رتبه داشتند، اشاره کرد؛ اگر بتوانیم این الگوها را در اختیار دانشآموزان قرار بدهیم، میتوانیم اینگونه آنها را به سوی راه درست سوق دهیم.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در رابطه با ویژگیهای نوجوان سالم گفت:« ویژگیهایی را که میتوان از نظرشخصیتی به عنوان یک الگوی صحیح در نظر گرفت، نوجوانی است که در هر شش ساحت تربیتی که در تراز سند تحول و بنیادین برایآن نام برده شده است فعالیت کرده باشد؛ برای مثال نوجوانی برای ما نوجوان تراز است که هم در ساحت تربیت زیستی و بدنی ورزشکارخوبی باشد و هم در ساحت علمی و فناوری دانشآموز ممتازی باشد؛ از طرفی انتظار داریم آن دانشآموز، در موضوعات اعتقادی،فردی معتقد به مبانی دینی و انقلابی باشد و در حوزه زیباییشناختی، یک هنرمند و مهارتآموز باشد تا بتواند تمام این مهارتها را کناریکدیگر داشته باشد؛ اگر ما در دانشآموزانمان، هر شش ساحت تربیتی سند تحول بنیادین را داشته باشیم میتوانیم از آنها به عنوان نوجوان سالم و نوجوان تراز یاد کنیم.»