Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش:

باید بین آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه پیوندی عمیق برقرار شود

شناسه مطلب: 13294
زمان انتشار: جمعه 02 اردیبهشت 1401 ساعت 02:19

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با آیت‌الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش  در نشستی که با حضور مدیریت حوزه علمیه خراسان و معاونین ایشان و حجت الاسلام نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در محل حوزه ‌علمیه در مشهد مقدس، برگزار شد، گفت: در تاریخ آموزش و پرورش ایران اسلامی خیرین، نهادهای انقلابی و مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد در قالب‌های مختلف در کنار تعلیم و تربیت بوده و این مشارکت‌ها مبنای دینی مذهبی داشته و از مکتب خانه‌ها و مساجد و سنت حسنه وقف، که در گذشته محل تعلیم و تربیت و سوادآموزی بوده‌اند سرچشمه گرفته است و هم مبنای ملی نیز دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید به این مشارکت‌ها در آموزش و پرورش ارج نهیم و بین مجموعه آموزشی و پرورشی و نهادهای دیگر انقلابی به ویژه حوزه‌های علمیه پیوندی عمیق برقرار کنیم که حاصل این پیوند همواره موجب هم افزایی در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش را فراهم آورد.

وی افزود: در راستای رویکرد و جلب همکاری و مشارکت ارکان سهیم و مؤثر در بخش خصوصی غیردولتی باید گام‌هایی جهت پیوند دادن تمامی ذی نفعان جامعه با مدرسه به معنای واقعی برداشته و در این رویکرد، تمامی اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحولی دولت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه‌های مقام عالی وزارت را دربرگرفته و به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به سند بنیادین وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اجرای این سند به همکاری همگانی نیاز دارد تا تعلیم و تربیت در تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

محمود‌زاده اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در آینده این است که محور فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، با همکاری نهاد‌های انقلابی و همچنین مؤسسانی که صلاحیت حرفه‌ای را برای مدرسه‌داری با استاندارد‌های مورد نیاز در زمینه‌های نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را دارند شکل پذیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: تجارب جهانی هم نشان می‌دهد از میان دانش آموزان که در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند سهم بسیار زیادی از آن‌ها در مدارس خصوصی وابسته تحصیل می‌کنند.

معرفی تنها نرم افزار موبایل کتابخوان تخصصی خردسال و کودک

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود