Print
Zoom In
Zoom Out

معاون وزیر آموزش و پرورش:

باید بین آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه پیوندی عمیق برقرار شود

شناسه مطلب: 13294
زمان انتشار: جمعه 02 اردیبهشت 1401 ساعت 02:19

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با آیت‌الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش  در نشستی که با حضور مدیریت حوزه علمیه خراسان و معاونین ایشان و حجت الاسلام نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در محل حوزه ‌علمیه در مشهد مقدس، برگزار شد، گفت: در تاریخ آموزش و پرورش ایران اسلامی خیرین، نهادهای انقلابی و مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد در قالب‌های مختلف در کنار تعلیم و تربیت بوده و این مشارکت‌ها مبنای دینی مذهبی داشته و از مکتب خانه‌ها و مساجد و سنت حسنه وقف، که در گذشته محل تعلیم و تربیت و سوادآموزی بوده‌اند سرچشمه گرفته است و هم مبنای ملی نیز دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید به این مشارکت‌ها در آموزش و پرورش ارج نهیم و بین مجموعه آموزشی و پرورشی و نهادهای دیگر انقلابی به ویژه حوزه‌های علمیه پیوندی عمیق برقرار کنیم که حاصل این پیوند همواره موجب هم افزایی در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش را فراهم آورد.

وی افزود: در راستای رویکرد و جلب همکاری و مشارکت ارکان سهیم و مؤثر در بخش خصوصی غیردولتی باید گام‌هایی جهت پیوند دادن تمامی ذی نفعان جامعه با مدرسه به معنای واقعی برداشته و در این رویکرد، تمامی اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحولی دولت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه‌های مقام عالی وزارت را دربرگرفته و به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به سند بنیادین وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اجرای این سند به همکاری همگانی نیاز دارد تا تعلیم و تربیت در تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

محمود‌زاده اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در آینده این است که محور فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، با همکاری نهاد‌های انقلابی و همچنین مؤسسانی که صلاحیت حرفه‌ای را برای مدرسه‌داری با استاندارد‌های مورد نیاز در زمینه‌های نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را دارند شکل پذیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: تجارب جهانی هم نشان می‌دهد از میان دانش آموزان که در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند سهم بسیار زیادی از آن‌ها در مدارس خصوصی وابسته تحصیل می‌کنند.



مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد

ضرورت تسلط مربیان طرح امین بر فضای مجازی و ارتباط با نسل جدید

مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است