پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:

باید بین آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه پیوندی عمیق برقرار شود

شناسه مطلب :13294
زمان انتشار: جمعه 02 اردیبهشت 1401 ساعت 02:19
باید بین آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه پیوندی عمیق برقرار شود

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با آیت‌الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش  در نشستی که با حضور مدیریت حوزه علمیه خراسان و معاونین ایشان و حجت الاسلام نیکزاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در محل حوزه ‌علمیه در مشهد مقدس، برگزار شد، گفت: در تاریخ آموزش و پرورش ایران اسلامی خیرین، نهادهای انقلابی و مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد در قالب‌های مختلف در کنار تعلیم و تربیت بوده و این مشارکت‌ها مبنای دینی مذهبی داشته و از مکتب خانه‌ها و مساجد و سنت حسنه وقف، که در گذشته محل تعلیم و تربیت و سوادآموزی بوده‌اند سرچشمه گرفته است و هم مبنای ملی نیز دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید به این مشارکت‌ها در آموزش و پرورش ارج نهیم و بین مجموعه آموزشی و پرورشی و نهادهای دیگر انقلابی به ویژه حوزه‌های علمیه پیوندی عمیق برقرار کنیم که حاصل این پیوند همواره موجب هم افزایی در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش را فراهم آورد.

وی افزود: در راستای رویکرد و جلب همکاری و مشارکت ارکان سهیم و مؤثر در بخش خصوصی غیردولتی باید گام‌هایی جهت پیوند دادن تمامی ذی نفعان جامعه با مدرسه به معنای واقعی برداشته و در این رویکرد، تمامی اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحولی دولت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه‌های مقام عالی وزارت را دربرگرفته و به آن پرداخته شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به سند بنیادین وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اجرای این سند به همکاری همگانی نیاز دارد تا تعلیم و تربیت در تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

محمود‌زاده اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در آینده این است که محور فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، با همکاری نهاد‌های انقلابی و همچنین مؤسسانی که صلاحیت حرفه‌ای را برای مدرسه‌داری با استاندارد‌های مورد نیاز در زمینه‌های نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را دارند شکل پذیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: تجارب جهانی هم نشان می‌دهد از میان دانش آموزان که در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند سهم بسیار زیادی از آن‌ها در مدارس خصوصی وابسته تحصیل می‌کنند.

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد