امروز : 1399/05/16
2020-08-06
شناسه خبر : 11937
تاریخ انتشار : 1399/04/28 13:58
توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد همکاریها ارزیابی می شود

درنشست با مدیر کل دفترارزیابی وزارتخانه مقرر شد

توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد همکاریها ارزیابی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،نشست بررسی نقش دفترارزیابی و نظارت وزارت آموزش و پرورش در تحقق برنامه های ستادهمکاریها با حضور مشاورعالی وزیرو مدیر کل دفترارزیابی در تهران برگزارشد.

در ابتدای این نشست دبیر ستاد همکاریها با تشریح ساختار ،جایگاه و فعالیت‌های ستاد گفت؛ فعالیت های این ستاد بر اساس برنامه‌ها و اسناد با لا دستی از قبیل  سند تحول وبرنامه چشم‌انداز حوزه علمیه می باشد.

در ادامه رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها گفت؛ابلاغ برنامه های ستاد ازطریق وزارتخانه ازسال94-93 آغاز شده و اکنون به مرحله ابلاغ برنامه 5 ساله رسیده‌ایم.

وی افزود؛برنامه‌ها براساس زیرنظام‌های سند تحول و برنامه 5 ساله حوزه است و 55 برنامه از 333 زیرنظام سند مربوط به همکاری با  حوزه علمیه می باشد.

در ادامه خانم مظفر مدیر کل دفترارزیابی وزارت آموزش و پرورش ،با تقدیراز فعالیت های ستاد همکاریها گفت؛در حوزه اجرا، متولی همه برنامه‌های تربیتی در مدارس، مربی پرورشی است و برخی ضعف‌ها در عملکرد مربوط به ساختار است.

وی خاطرنشان ساخت؛اداره کل ارزیابی عملکرد موظف است برنامه‌های ابلاغی آموزش‌وپرورش را ارزیابی کند ودر پی طراحی ساختاری جامع ارزیابی عملکرد هستیم و در این صورت می‌توانیم ستاد را در این موضوع شریک کنیم.

 مدیر کل دفترارزیابی وزارت آموزش و پرورش گفت؛ابلاغ برنامه‌های ستاد ذیل برنامه‌های وزارت از نقاط قوت ستاد است ،اما بازرسی‌ها به علت مسایل مالی تقریبا تعطیل شده و در سال جاری فقط شش استان مورد بازرسی قرار گرفت.

خانم مظفرافزود؛می‌توانیم شاخص‌هایی را جهت نظارت بر کمیته‌های استانی در سامانه همگام اعمال کنیم.

 در ادامه این نشست پورعبادی  از کارشناسان اداره کل ارزیابی خواستارحل مشکلات مربوط به برنامه‌ریزی و تعیین مجری برنامه‌ها شد تا ارزیابی عملکرد دقیق و راحت‌تر انجام شود.

 وی گفت؛کلیه ابزارهای نظارتی به سامانه منتقل شده است و شاخص‌های عمومی و اختصاصی مربوط به ستاد در سامانه طوری تعیین شده که می‌توان موارد عدم مصداق را تعیین نمود.

خسروی نیز در این نشت گفت؛ فرآیند تدوین و ابلاغ شاخص و ارزیابی عملکرد بر عهده نهاد متناظر است.

 در پایان ای نشست مقرر شد بازخورد توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد ارزیابی و رتبه ‌بندی استان‌ها توسط ستاد و ارائه به اداره کل صورت پذیرد.


توسعه مدارس امین و صدرا یکی از راهکارهای توسعه کیفی آموزش و پرورش است

طی سالهای اخیر هم افزایی و تعامل خوبی را میان حوزه و آموزش و پرورش شاهد هستیم

والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند

148نفر از روحانیون و معلمان عضو کمیته همکاریهای استان هستند

رئیس کمیته همکاریهای حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد

رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان هایی انقلابی و عامل به تعالیم اسلامی است

تحقق اهداف تربیت اسلامی درسایه تعامل کمیته همکاری ها

تعامل و ارتباط دو سویه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سایه حفظ استقلال هر دو مجموعه است

نقش ویژه حوزه های علمیه در تحقق بنیادین بر کسی پوشیده نیست

بخشنامه جذب طلاب وظیفه برای سال تحصیلی جدید ابلاغ شد/اولویت با فعالیت پرورشی است

ظرفیت کمیته همکاریها بازوی تربیتی و پرورشی دستگاه تعلم و تربیت است

در سند تحول هفت راهکار مستقیم و 93راهکار غیر مستقیم برای همکاری حوزه و آ.پ داریم

مردم رکن اصلی جامعه در رسیدن به تمدن اسلامی هستند

هزار و دویست طلبه خواهر در مدارس استان به عنوان مبلغ و امام جماعت فعال هستند

حوزه علمیه را برای دانش آموزان معرفی کنید

هفت مهارت معلمی به صورت آموزش الکترونیکی برای مهارت آموزان ماده 28 تولید کرده ایم

طرح امین یکی از ابتکارات ارزشمند حوزه و آموزش و پرورش است/طلاب برای حضور در مدارس دوره های آموزشی ببینند.

پیش بینی امام رضاعليه السلام از شهادت فرزندش

نشست توجیهی مبلغان نسیم رحمت استان کرمان

کارگاه توجیهی مبلغان مدارس امین استان مرکزی بر گزار شد