پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

درنشست با مدیر کل دفترارزیابی وزارتخانه مقرر شد

توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد همکاریها ارزیابی می شود

شناسه مطلب :11937
زمان انتشار: شنبه 28 تیر 1399 ساعت 13:58
توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد همکاریها ارزیابی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،نشست بررسی نقش دفترارزیابی و نظارت وزارت آموزش و پرورش در تحقق برنامه های ستادهمکاریها با حضور مشاورعالی وزیرو مدیر کل دفترارزیابی در تهران برگزارشد.

در ابتدای این نشست دبیر ستاد همکاریها با تشریح ساختار ،جایگاه و فعالیت‌های ستاد گفت؛ فعالیت های این ستاد بر اساس برنامه‌ها و اسناد با لا دستی از قبیل  سند تحول وبرنامه چشم‌انداز حوزه علمیه می باشد.

در ادامه رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها گفت؛ابلاغ برنامه های ستاد ازطریق وزارتخانه ازسال94-93 آغاز شده و اکنون به مرحله ابلاغ برنامه 5 ساله رسیده‌ایم.

وی افزود؛برنامه‌ها براساس زیرنظام‌های سند تحول و برنامه 5 ساله حوزه است و 55 برنامه از 333 زیرنظام سند مربوط به همکاری با  حوزه علمیه می باشد.

در ادامه خانم مظفر مدیر کل دفترارزیابی وزارت آموزش و پرورش ،با تقدیراز فعالیت های ستاد همکاریها گفت؛در حوزه اجرا، متولی همه برنامه‌های تربیتی در مدارس، مربی پرورشی است و برخی ضعف‌ها در عملکرد مربوط به ساختار است.

وی خاطرنشان ساخت؛اداره کل ارزیابی عملکرد موظف است برنامه‌های ابلاغی آموزش‌وپرورش را ارزیابی کند ودر پی طراحی ساختاری جامع ارزیابی عملکرد هستیم و در این صورت می‌توانیم ستاد را در این موضوع شریک کنیم.

 مدیر کل دفترارزیابی وزارت آموزش و پرورش گفت؛ابلاغ برنامه‌های ستاد ذیل برنامه‌های وزارت از نقاط قوت ستاد است ،اما بازرسی‌ها به علت مسایل مالی تقریبا تعطیل شده و در سال جاری فقط شش استان مورد بازرسی قرار گرفت.

خانم مظفرافزود؛می‌توانیم شاخص‌هایی را جهت نظارت بر کمیته‌های استانی در سامانه همگام اعمال کنیم.

 در ادامه این نشست پورعبادی  از کارشناسان اداره کل ارزیابی خواستارحل مشکلات مربوط به برنامه‌ریزی و تعیین مجری برنامه‌ها شد تا ارزیابی عملکرد دقیق و راحت‌تر انجام شود.

 وی گفت؛کلیه ابزارهای نظارتی به سامانه منتقل شده است و شاخص‌های عمومی و اختصاصی مربوط به ستاد در سامانه طوری تعیین شده که می‌توان موارد عدم مصداق را تعیین نمود.

خسروی نیز در این نشت گفت؛ فرآیند تدوین و ابلاغ شاخص و ارزیابی عملکرد بر عهده نهاد متناظر است.

 در پایان ای نشست مقرر شد بازخورد توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد ارزیابی و رتبه ‌بندی استان‌ها توسط ستاد و ارائه به اداره کل صورت پذیرد.


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد