Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش

اغلب معضلات فرهنگی ناشی ازکم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت است

شناسه مطلب: 35037
زمان انتشار: شنبه 26 آبان 1403 ساعت 14:28

ریشه اغلب معضلات فرهنگی که امروز همه از آن نگران هستیم، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،، وزیر اموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه اصفهان گفت؛نظام تعلیم و تربیت یک مجموعه فرادستگاهی، تامین کننده نیروی انسانی کل کشور است و مسیر توسعه جامعه نیز جز از طریق موزش و پرورش نمی‌گذرد.

وی اظهار کرد: ریشه اغلب معضلات فرهنگی که امروز همه از آن نگران هستیم، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت کشور و راهکار حل آن نیز در گرو توجه جدی به نظام آموزش و پرورش است.

کاظمی خاطرنشان کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد که تمام کشورهایی که به سمت توسعه رفته‌اند، آموزش و پرورش را مبنای خود قرار داده‌اند و بعد از جنگ جهانی دوم، مسیر توسعه بیشتر کشورها از آموزش و پرورش گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: تمرکز ما روی سه حوزه«فعالیت‌ پرورشی و فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی»، «برنامه‌ریزی درسی و تحول در نظام تعلیم و تربیت» و «دانشگاه فرهنگیان است که گلوگاه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.

وی با بیان‌ اینکه به عنوان نمونه در حوزه‌ فرهنگی تمرکز ما بر روی این دو مساله بر پرکردن خلاهای موجود در این زمینه است، گفت:در حوزه نماز سه مسیر شامل «اقامه نماز»، «فعالیت‌ تبلیغی، ترویجی، انگیزشی، تکریمی، تجلیلی و تجربه‌گردانی برای فعالان این عرصه» و «تمرکز روی مسائل معرفتی نماز» است، به عبارتی فلسفه و چرایی نماز که در سه سطح ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بر روی آن کار می‌شود.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نیز در این دیدار گفت؛ تعلیم و تربیت  در جمهوری اسلامی باید دارای نقشه راه، هدفمند و برنامه ریزی شده باشد و از دوره ابتدایی تا پایان تحصیلات این موضوع در نظر گرفته شود

وی افزود: اهمیت گزینش در آموزش و پرورش بالاتر گزینش قاضی است لذا باید آموزش و پرورش در تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان و استخدام نیروهای آموزشی دقت نظر بیشتری داشته باشد چون این انتخاب و گزینش مستقیم با سرنوشت آینده فرزندان سرزمین ارتباط دارد، بنابراین ضروری است نظارت مستمر بر شرایط نیروهای استخدامی داشته باشید.

امام جمعه اصفهان گفت: آموزش و پرورش باید آدم بسازد و درهر طریقی برای انسان سازی قدم بردارد، البته این کار با استفاده از نیروهای آموزشی متعهد و نظارت همیشگی به دست خواهد آمد.

وی اضافه کرد: معلمان، انسان ساز هستند که دولت باید از نظر مادی هم به این قشر توجه ویژه ای داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: نیروی انسانی خوب، مهمترین موضوع در هر کشور و جامعه ای است و تمام تلاش ما از مدرسه تا دانشگاه باید با هدف تربیت و آموزش انسان‌های خوب باشد و این امر بدون داشتن معلم‌های خوب امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: کارهای ارزشمندی در آموزش و پرورش اصفهان انجام شده و این مسیر صحیح باید تداوم یابد.

 



کتاب نهج البلاغه ویژه نوجوانان رونمایی شد

شرکت  ۳۰۰ هزار دانش آموزاصفهانی در مسابقه نهج البلاغه خوانی

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!

در پی شهاد سردارکاظمی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه به وزیر آموزش و پرورش

کارشناس حوزوی تعلیم و تربیت بیان کرد

توصیه هایی برای تربیت فرزندان شجاع و سلحشور در شرایط جنگی

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

تقویت همکاری‌ حوزه‌علمیه و آموزش وپرورش یک ضرورت است

دیدارمسئولان مدارس علوم و معارف اسلامی با مدیرکل آموزش‌وپرورش زنجان

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

هفدهمین مدرسه خیرساز آیت‌الله نورمفیدی افتتاح شد

غدیر؛ بزرگترين عيد خدا

فیلم

نشست مدیر حوزه‌ علمیه خراسان با رابطین طلاب شاغل در آموزش و پرورش

فیلم/ همایش تخصصی طلاب وظیفه آموزش و پرورش خراسان رضوی

قابل توجه فرهنگیان و دانش اموزان

مسابقه کتابخوانی «از غدیر تا ظهور» برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نقش‌آفرینی طلاب در سنگر تعلیم و تربیت قابل تقدیر است

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»