Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش

اغلب معضلات فرهنگی ناشی ازکم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت است

شناسه مطلب: 35037
زمان انتشار: شنبه 26 آبان 1403 ساعت 14:28

ریشه اغلب معضلات فرهنگی که امروز همه از آن نگران هستیم، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،، وزیر اموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه اصفهان گفت؛نظام تعلیم و تربیت یک مجموعه فرادستگاهی، تامین کننده نیروی انسانی کل کشور است و مسیر توسعه جامعه نیز جز از طریق موزش و پرورش نمی‌گذرد.

وی اظهار کرد: ریشه اغلب معضلات فرهنگی که امروز همه از آن نگران هستیم، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت کشور و راهکار حل آن نیز در گرو توجه جدی به نظام آموزش و پرورش است.

کاظمی خاطرنشان کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد که تمام کشورهایی که به سمت توسعه رفته‌اند، آموزش و پرورش را مبنای خود قرار داده‌اند و بعد از جنگ جهانی دوم، مسیر توسعه بیشتر کشورها از آموزش و پرورش گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: تمرکز ما روی سه حوزه«فعالیت‌ پرورشی و فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی»، «برنامه‌ریزی درسی و تحول در نظام تعلیم و تربیت» و «دانشگاه فرهنگیان است که گلوگاه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.

وی با بیان‌ اینکه به عنوان نمونه در حوزه‌ فرهنگی تمرکز ما بر روی این دو مساله بر پرکردن خلاهای موجود در این زمینه است، گفت:در حوزه نماز سه مسیر شامل «اقامه نماز»، «فعالیت‌ تبلیغی، ترویجی، انگیزشی، تکریمی، تجلیلی و تجربه‌گردانی برای فعالان این عرصه» و «تمرکز روی مسائل معرفتی نماز» است، به عبارتی فلسفه و چرایی نماز که در سه سطح ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بر روی آن کار می‌شود.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نیز در این دیدار گفت؛ تعلیم و تربیت  در جمهوری اسلامی باید دارای نقشه راه، هدفمند و برنامه ریزی شده باشد و از دوره ابتدایی تا پایان تحصیلات این موضوع در نظر گرفته شود

وی افزود: اهمیت گزینش در آموزش و پرورش بالاتر گزینش قاضی است لذا باید آموزش و پرورش در تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان و استخدام نیروهای آموزشی دقت نظر بیشتری داشته باشد چون این انتخاب و گزینش مستقیم با سرنوشت آینده فرزندان سرزمین ارتباط دارد، بنابراین ضروری است نظارت مستمر بر شرایط نیروهای استخدامی داشته باشید.

امام جمعه اصفهان گفت: آموزش و پرورش باید آدم بسازد و درهر طریقی برای انسان سازی قدم بردارد، البته این کار با استفاده از نیروهای آموزشی متعهد و نظارت همیشگی به دست خواهد آمد.

وی اضافه کرد: معلمان، انسان ساز هستند که دولت باید از نظر مادی هم به این قشر توجه ویژه ای داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: نیروی انسانی خوب، مهمترین موضوع در هر کشور و جامعه ای است و تمام تلاش ما از مدرسه تا دانشگاه باید با هدف تربیت و آموزش انسان‌های خوب باشد و این امر بدون داشتن معلم‌های خوب امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: کارهای ارزشمندی در آموزش و پرورش اصفهان انجام شده و این مسیر صحیح باید تداوم یابد.

 



کتاب نهج البلاغه ویژه نوجوانان رونمایی شد

شرکت  ۳۰۰ هزار دانش آموزاصفهانی در مسابقه نهج البلاغه خوانی

امام جمعه  اصفهان:

تفاوت بین کلام و عمل مانع از تربیت صحیح می‌شود/ همه امورانسانی  به تربیت وابسته است

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خواشتار شد:

شبکه سازی و تولید بسته‌های محتوایی ویژه نوجوانان

ظرفیت‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان بررسی شد

گزارشی از یک نشست

تعامل مسجد با مدرسه برای جذب دانش آموزان با سلیقه های گوناگون

امام جمعه اسلامشهرخواستار شد

برنامه‌ریزی جدی برای ورود معارف نهج البلاغه  به مدارس

چگونه دهه نودی‌ها را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم؟

حضورنماینده ولی فقیه دردبیرستان دخترانه معارف اسلامی زاهدان

تصاویر/ نشست مسئولین حوزه علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی با مدیران مدارس متوسطه شهرستان نقده

نشست همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در سرپل ذهاب

نشست کادر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه و آموزش و پرورش برای جذب طلاب جدید

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

نگاه خوب وزیر آموزش و پرورش به موضوع آسیب های اجتماعی قابل تقدیر است

رئیس شورای همکاریهای هرمزگان مطرح کرد:

مسئولیت‌پذیری،تقویت هویت ملی و دینی در دانش‌آموزان وظیفه اصلی شوراهای راهبری

تجلیل امام جمعه یاسوج از دانش آموزان عضو ستاد نمازجمعه

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

ره آوردهمکاری ائمه جمعه با آموزش و پرورش تربیت نسلی شایسته و انقلابی است

عضو خبرگان رهبری

تحول جهشی درآموزش و پرورش، نیازمند نگاه راهبردی است