Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش

اغلب معضلات فرهنگی ناشی ازکم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت است

شناسه مطلب: 35037
زمان انتشار: شنبه 26 آبان 1403 ساعت 14:28

ریشه اغلب معضلات فرهنگی که امروز همه از آن نگران هستیم، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،، وزیر اموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه اصفهان گفت؛نظام تعلیم و تربیت یک مجموعه فرادستگاهی، تامین کننده نیروی انسانی کل کشور است و مسیر توسعه جامعه نیز جز از طریق موزش و پرورش نمی‌گذرد.

وی اظهار کرد: ریشه اغلب معضلات فرهنگی که امروز همه از آن نگران هستیم، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت کشور و راهکار حل آن نیز در گرو توجه جدی به نظام آموزش و پرورش است.

کاظمی خاطرنشان کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد که تمام کشورهایی که به سمت توسعه رفته‌اند، آموزش و پرورش را مبنای خود قرار داده‌اند و بعد از جنگ جهانی دوم، مسیر توسعه بیشتر کشورها از آموزش و پرورش گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: تمرکز ما روی سه حوزه«فعالیت‌ پرورشی و فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی»، «برنامه‌ریزی درسی و تحول در نظام تعلیم و تربیت» و «دانشگاه فرهنگیان است که گلوگاه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.

وی با بیان‌ اینکه به عنوان نمونه در حوزه‌ فرهنگی تمرکز ما بر روی این دو مساله بر پرکردن خلاهای موجود در این زمینه است، گفت:در حوزه نماز سه مسیر شامل «اقامه نماز»، «فعالیت‌ تبلیغی، ترویجی، انگیزشی، تکریمی، تجلیلی و تجربه‌گردانی برای فعالان این عرصه» و «تمرکز روی مسائل معرفتی نماز» است، به عبارتی فلسفه و چرایی نماز که در سه سطح ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بر روی آن کار می‌شود.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نیز در این دیدار گفت؛ تعلیم و تربیت  در جمهوری اسلامی باید دارای نقشه راه، هدفمند و برنامه ریزی شده باشد و از دوره ابتدایی تا پایان تحصیلات این موضوع در نظر گرفته شود

وی افزود: اهمیت گزینش در آموزش و پرورش بالاتر گزینش قاضی است لذا باید آموزش و پرورش در تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان و استخدام نیروهای آموزشی دقت نظر بیشتری داشته باشد چون این انتخاب و گزینش مستقیم با سرنوشت آینده فرزندان سرزمین ارتباط دارد، بنابراین ضروری است نظارت مستمر بر شرایط نیروهای استخدامی داشته باشید.

امام جمعه اصفهان گفت: آموزش و پرورش باید آدم بسازد و درهر طریقی برای انسان سازی قدم بردارد، البته این کار با استفاده از نیروهای آموزشی متعهد و نظارت همیشگی به دست خواهد آمد.

وی اضافه کرد: معلمان، انسان ساز هستند که دولت باید از نظر مادی هم به این قشر توجه ویژه ای داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: نیروی انسانی خوب، مهمترین موضوع در هر کشور و جامعه ای است و تمام تلاش ما از مدرسه تا دانشگاه باید با هدف تربیت و آموزش انسان‌های خوب باشد و این امر بدون داشتن معلم‌های خوب امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: کارهای ارزشمندی در آموزش و پرورش اصفهان انجام شده و این مسیر صحیح باید تداوم یابد.

 



کتاب نهج البلاغه ویژه نوجوانان رونمایی شد

شرکت  ۳۰۰ هزار دانش آموزاصفهانی در مسابقه نهج البلاغه خوانی

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران