Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش و پرورش

اغلب معضلات فرهنگی ناشی ازکم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت است

شناسه مطلب: 35037
زمان انتشار: شنبه 26 آبان 1403 ساعت 14:28

ریشه اغلب معضلات فرهنگی که امروز همه از آن نگران هستیم، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،، وزیر اموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه اصفهان گفت؛نظام تعلیم و تربیت یک مجموعه فرادستگاهی، تامین کننده نیروی انسانی کل کشور است و مسیر توسعه جامعه نیز جز از طریق موزش و پرورش نمی‌گذرد.

وی اظهار کرد: ریشه اغلب معضلات فرهنگی که امروز همه از آن نگران هستیم، ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت کشور و راهکار حل آن نیز در گرو توجه جدی به نظام آموزش و پرورش است.

کاظمی خاطرنشان کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد که تمام کشورهایی که به سمت توسعه رفته‌اند، آموزش و پرورش را مبنای خود قرار داده‌اند و بعد از جنگ جهانی دوم، مسیر توسعه بیشتر کشورها از آموزش و پرورش گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: تمرکز ما روی سه حوزه«فعالیت‌ پرورشی و فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی»، «برنامه‌ریزی درسی و تحول در نظام تعلیم و تربیت» و «دانشگاه فرهنگیان است که گلوگاه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.

وی با بیان‌ اینکه به عنوان نمونه در حوزه‌ فرهنگی تمرکز ما بر روی این دو مساله بر پرکردن خلاهای موجود در این زمینه است، گفت:در حوزه نماز سه مسیر شامل «اقامه نماز»، «فعالیت‌ تبلیغی، ترویجی، انگیزشی، تکریمی، تجلیلی و تجربه‌گردانی برای فعالان این عرصه» و «تمرکز روی مسائل معرفتی نماز» است، به عبارتی فلسفه و چرایی نماز که در سه سطح ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بر روی آن کار می‌شود.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نیز در این دیدار گفت؛ تعلیم و تربیت  در جمهوری اسلامی باید دارای نقشه راه، هدفمند و برنامه ریزی شده باشد و از دوره ابتدایی تا پایان تحصیلات این موضوع در نظر گرفته شود

وی افزود: اهمیت گزینش در آموزش و پرورش بالاتر گزینش قاضی است لذا باید آموزش و پرورش در تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان و استخدام نیروهای آموزشی دقت نظر بیشتری داشته باشد چون این انتخاب و گزینش مستقیم با سرنوشت آینده فرزندان سرزمین ارتباط دارد، بنابراین ضروری است نظارت مستمر بر شرایط نیروهای استخدامی داشته باشید.

امام جمعه اصفهان گفت: آموزش و پرورش باید آدم بسازد و درهر طریقی برای انسان سازی قدم بردارد، البته این کار با استفاده از نیروهای آموزشی متعهد و نظارت همیشگی به دست خواهد آمد.

وی اضافه کرد: معلمان، انسان ساز هستند که دولت باید از نظر مادی هم به این قشر توجه ویژه ای داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: نیروی انسانی خوب، مهمترین موضوع در هر کشور و جامعه ای است و تمام تلاش ما از مدرسه تا دانشگاه باید با هدف تربیت و آموزش انسان‌های خوب باشد و این امر بدون داشتن معلم‌های خوب امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: کارهای ارزشمندی در آموزش و پرورش اصفهان انجام شده و این مسیر صحیح باید تداوم یابد.

 



نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

کتاب نهج البلاغه ویژه نوجوانان رونمایی شد

شرکت  ۳۰۰ هزار دانش آموزاصفهانی در مسابقه نهج البلاغه خوانی

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش

ستاد همکاریها‌ حلقه اتصال دو نهاد بنیادین کشور است

دبیرجدید ستاد همکاری حوزه‌علمیه وآموزش و پرورش منصوب شد

در زنجان تاکید شد

لزوم حضور روحانیان متخصص برای آموزش دینی کودکان و نوجوانان

تعبیرزیبای آیت الله جوادی آملی از آموزش و پرورش

امام جمعه اهواز

مکتب حاج قاسم  حاصل پیوند تربیتی  منزل، مدرسه و مسجد است  

مناسبت هزارمین سال تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف تدوین شد

فیلم «داستانی ـ تربیتی» شیخ طوسی و تأسیس حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف

سه‌شنبه‌های حضور؛

 پیوند مدرسه، مسجد و نسل جدید در شهرستان دنا + و تصاویر

با همکاری حوزه و آموزش و پرورش

تکاپوی طلاب برای پاسخ به شبهات دینی

امام جمعه رباط کریم:

لزوم همکاری همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راهکارهای همکاری استعدادهای درخشان با حوزه علمیه اصفهان بررسی شد

با شرکت سه میلیون دانش‌آموز

گزارشی ازافتتاحیه «درس‌هایی از قرآن» در ۴۰هزار مدرسه کشور

طلاب طرح امین عضو مؤثر تیم تربیتی مدارس باشند

به همت دفترتبلیغات اسلامی

کتاب « کار در کلاس» ویژه مقطع پیش‌دبستانی منتشر شد

گزارشی از دوره آموزشی توجیهی کریمه اهل‌بیت(س)

تحولی نو در نظام تعلیم و تربیت اسلامی با اجرای طرح امین   

گزارشی از یک نشست استانی

از گلایه های طلاب طرح امین تا توضیحات با سعه صدر مسئولین