Print
Zoom In
Zoom Out

وزیر آموزش پرورش

درپاسخ گویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان کارمهمی صورت نگرفته است

شناسه مطلب: 25009
زمان انتشار: چهارشنبه 09 آبان 1403 ساعت 11:08

در کنار وظایف و مأموریت هایی که در آموزش پرورش برماتکلیف شده است، نباید از حوزه های فرهنگی و تربیتی غافل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،علیرضا کاظمی وزیر آموزش پرورش سه شنبه ۸ آبان در سفر به  استان البرز، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان البرز با اشاره به ضرورت ارتقای دانش آموزان در عرصه های علمی و تربیتی گفت: دانش آموزان ایرانی  درحوزه های علمی وورزشی حایز مقام های بالایی شدند که بسیار قابل تحسین و توجه است. اما در حوزه سواد عمومی وآزمون های بین المللی نیازمند کارو تلاش بیشتر هستند.

وی ادامه داد ؛در کنار وظایف و مأموریت هایی که در آموزش پرورش برماتکلیف شده است، نباید از حوزه های فرهنگی و تربیتی غافل شد.

وزیر آموزش وپرورش نماز را مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی و تربیتی برشمرد و گفت: توجه به این حوزه و پرداختن به آن از بارزترین تکالیف آموزش و پرورش قلمداد می شود.

وی افزود: برهمین اساس در آغازین روزهای فعالیت در آموز ش پرورش ؛ جلسه شورای نماز را با مشارکت استانها برگزار کردیم که برنامه ریزی ها و طرح های خوبی هم صورت گرفت.

به گفته کاظمی؛ اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز ،فعالیت های تشویقی ،تجربه گردانی ، تبلیغی و معرفت افزایی از مهمترین برنامه های این حوزه محسوب می شود .

وی بر ضرورت افزایش معرفت و شناخت دانش آموزان با فلسفه نماز تأکید کرد و گفت: امروز دانش آموزان به تبیین فلسفه نماز نیازمند هستند و باید در این حوزه به شبهات و سؤالات آنها پاسخ داد .

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به کارهای تبلیغی بسیار در حوزه نماز و عفاف و حجاب، تصریح کرد: در حوزه های مطروحه کارهای زیادی انجام شده است اما کمتر کسی به  پاسخ دهی به سؤالات و شبهات دانش آموزان در این دو حوزه پرداخته است.

وی ادامه داد: مسایل فرهنگی با باید و نباید شکل نمی گیرد، با چرایی ها شکل می گیرد و نهادینه می شود. همانطور که شهید مطهری تربیت اخلاقی  و عقلانی را عمیق ترین نوع تربیت می دانستند، مانیز مأموریت داریم در این زمینه به نحو احسن ورود کنیم .

کاظمی از تدوین سه بسته مجزا در سه دوره تحصیلی ،جهت تبیین این موضوع خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی به دنبال آشنایی دانش آموزان با نماز ودر دوره متوسطه اول به  دنبال تببین فلسفه و چرایی نماز و دردوره دوم متوسطه در پی پاسخگویی به شبهات دانش آموزان هستیم تا بتوانیم با این اقدامات گام های موثرتری برداریم.

وی توجه و بازنگری به برنامه درسی درون مدرسه را از دیگر اقدامات در دست اجرای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: مدارس باید به کانون تربیتی محله تبدیل شوند البته این امر مستلزم  الگوها و برنامه های متفاوتی است.

وی برضرورت ترویج و توسعه و فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: برای این امر نیز برنامه هایی فراتر از برنامه های ترویجی و تبلیغی در دست اقدام داریم.

کاظمی به برنامه های این وزارتخانه در حوزه قرآن نیز پرداخت و گفت: در این حوزه سه مسیر، جهت آشنایی، روان خوانی و حفظ قرآن تدوین شده است و بنا داریم   در ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور؛  استعدادهای ویژه این حوزه را کشف ، شناسایی و پرورش دهیم .

برگزاری نشست «تأثیرات فضای مجازی بر روان کودک» با حضور طلاب طرح امین

وزیر آموزش پرورش

درپاسخ گویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان کارمهمی صورت نگرفته است

تجربه نگاری یک مبلغ دینی

بایدها ونبایدهای تبلیغ چهره به چهره دانش آموزی

نگاهی به تفاهم نامه های همکاری ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

به همت معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران صورت می گیرد؛

اجرای طرح منسجم و هماهنگ «نیازسنجی تخصصی مبلغان عرصه کودک و نوجوان»

تبریک وزیر آموزش‌وپرورش به نماینده ولی فقیه در استان زنجان

 گفتگوبا نویسنده کتاب "انتظاربا طعم فوتبال"

توپ چهل تیکه و چهل نکته مهدوی

نماینده ولی فقیه دراستان البرز:

تعامل هوشمندانه منزل،مدرسه ومسجد زمینه ساز تربیت نسل مهدوی است 

در دیداربا وزیر آموزش وپرورش عنوان شد

آمادگی آستان قدس رضوی برای میزبانی از برنامه‌های دانش‌آموزی

نشست کمیته حوزوی شورای همکاریهای یزد برکزارشد

اجرای طرح یاران موعود در ۸۲ مدرسه در استان البرز

رئیس کمیته همکاریهای آذربایجان شرقی:

نقش تربیتی مادران را هیچ مربی نمی‌تواند ایفا کند

در یک نشست علمی مطرح شد

ملزومات برپایی نماز جماعت باشکوه در مدارس چیست؟

فیلم | تأثیر برنامه‌های تلویزیونی در تربیت فرزندان

حضور جمعی از دانش آموزان دختر در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی + فیلم و عکس