پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

وزیر آموزش پرورش

درپاسخ گویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان کارمهمی صورت نگرفته است

شناسه مطلب :25009
زمان انتشار: چهارشنبه 09 آبان 1403 ساعت 11:08
درپاسخ گویی به سئوالات و شبهات دانش آموزان کارمهمی صورت نگرفته است

در کنار وظایف و مأموریت هایی که در آموزش پرورش برماتکلیف شده است، نباید از حوزه های فرهنگی و تربیتی غافل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،علیرضا کاظمی وزیر آموزش پرورش سه شنبه ۸ آبان در سفر به  استان البرز، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان البرز با اشاره به ضرورت ارتقای دانش آموزان در عرصه های علمی و تربیتی گفت: دانش آموزان ایرانی  درحوزه های علمی وورزشی حایز مقام های بالایی شدند که بسیار قابل تحسین و توجه است. اما در حوزه سواد عمومی وآزمون های بین المللی نیازمند کارو تلاش بیشتر هستند.

وی ادامه داد ؛در کنار وظایف و مأموریت هایی که در آموزش پرورش برماتکلیف شده است، نباید از حوزه های فرهنگی و تربیتی غافل شد.

وزیر آموزش وپرورش نماز را مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی و تربیتی برشمرد و گفت: توجه به این حوزه و پرداختن به آن از بارزترین تکالیف آموزش و پرورش قلمداد می شود.

وی افزود: برهمین اساس در آغازین روزهای فعالیت در آموز ش پرورش ؛ جلسه شورای نماز را با مشارکت استانها برگزار کردیم که برنامه ریزی ها و طرح های خوبی هم صورت گرفت.

به گفته کاظمی؛ اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز ،فعالیت های تشویقی ،تجربه گردانی ، تبلیغی و معرفت افزایی از مهمترین برنامه های این حوزه محسوب می شود .

وی بر ضرورت افزایش معرفت و شناخت دانش آموزان با فلسفه نماز تأکید کرد و گفت: امروز دانش آموزان به تبیین فلسفه نماز نیازمند هستند و باید در این حوزه به شبهات و سؤالات آنها پاسخ داد .

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به کارهای تبلیغی بسیار در حوزه نماز و عفاف و حجاب، تصریح کرد: در حوزه های مطروحه کارهای زیادی انجام شده است اما کمتر کسی به  پاسخ دهی به سؤالات و شبهات دانش آموزان در این دو حوزه پرداخته است.

وی ادامه داد: مسایل فرهنگی با باید و نباید شکل نمی گیرد، با چرایی ها شکل می گیرد و نهادینه می شود. همانطور که شهید مطهری تربیت اخلاقی  و عقلانی را عمیق ترین نوع تربیت می دانستند، مانیز مأموریت داریم در این زمینه به نحو احسن ورود کنیم .

کاظمی از تدوین سه بسته مجزا در سه دوره تحصیلی ،جهت تبیین این موضوع خبر داد و گفت: در مقطع ابتدایی به دنبال آشنایی دانش آموزان با نماز ودر دوره متوسطه اول به  دنبال تببین فلسفه و چرایی نماز و دردوره دوم متوسطه در پی پاسخگویی به شبهات دانش آموزان هستیم تا بتوانیم با این اقدامات گام های موثرتری برداریم.

وی توجه و بازنگری به برنامه درسی درون مدرسه را از دیگر اقدامات در دست اجرای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: مدارس باید به کانون تربیتی محله تبدیل شوند البته این امر مستلزم  الگوها و برنامه های متفاوتی است.

وی برضرورت ترویج و توسعه و فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: برای این امر نیز برنامه هایی فراتر از برنامه های ترویجی و تبلیغی در دست اقدام داریم.

کاظمی به برنامه های این وزارتخانه در حوزه قرآن نیز پرداخت و گفت: در این حوزه سه مسیر، جهت آشنایی، روان خوانی و حفظ قرآن تدوین شده است و بنا داریم   در ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور؛  استعدادهای ویژه این حوزه را کشف ، شناسایی و پرورش دهیم .

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد