Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

با بهره گیری از معلمان خوب و تولید محتوای مطلوب می توان به آرمان های انقلاب رسید/برنامه پنج‌ساله دوم ستادهمکاریها بر اساس ظرفیت‌ها تدوین و ابلاغ شده است

شناسه مطلب: 24967
زمان انتشار: پنجشنبه 19 مهر 1403 ساعت 17:55

مشاور وزیر و دبیر ستاد و همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش گفت:برنامه پنج‌ساله دوم بر اساس ظرفیت‌های حوزه و همکاری فی مابین با آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد در نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و مسؤولین آموزش و پرورش برگزار شده بود، از اعضای حاضر در جلسه به دلیل عملکرد مثبت در امور پرورشی ، تربیتی و فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش نیز قدردانی کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که هر چقدر در سازمان آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود باز هم کم است تصریح کرد: با سرمایه گذاری کلان در این حوزه، هر چقدر زمان‌بر باشد، قطعا نتیجه و خروجی آن مطلوب و پر برکت بوده و در واقع سرمایه های اجتماعی را تربیت خواهیم کرد.

حجت الاسلام نیکزاد، با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از هزار شهید معلم و دانش آموز در استان کرمانشاه، تاکید کرد: استان کرمانشاه از حیث تقدیم حدود ۷۲۰ شهید دانش آموز و ۱۷۰ معلم شهید، در طول دوران دفاع مقدس شاخص و سر آمد است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به ظرفیت۲۷ هزار نفری معلمان و کارکنان سازمان تعلیم و تربیت در استان اذعان کرد: بایستی از ظرفیت موجود در راستای حضور مطلوب روحانیت در مدارس استفاده کرد و با سرمایه‌گذاری مالی و انسانی در این زمینه می‌توان بهره برداری مطلوب را داشت.

حجت الاسلام نیکزاد با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی از بدو انقلاب تاکنون و با توجه به ظرفیت‌های مطلوب آموزش و پرورش تصریح کرد: می‌توان با بهره‌گیری از معلمان خوب و تولید محتوای مطلوب و مد نظر در حوزه تعلیم و تربیت به آرمان های انقلاب اسلامی رسید‌.

مشاور وزیر با اشاره به اتمام برنامه ۵ساله تدوین شده در موضوع ورود حوزه و روحانیت به سازمان تعلیم و تربیت، گفت: برنامه ۵ساله دوم بر اساس ظرفیت های حوزه و همکاری فی مابین با آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شد است که این فعالیت ها در ۴ عرصه و ۱۴ برنامه کلان و حدود ۳۰ برنامه محدود اجرا و دیده شد.

وی به اهم فعالیت‌های موفق انجام شده در سطح استان از جمله تشکیل جلسات، سامان‌دهی طرح امین و شناسنامه دار شدن فعالیت ها دانست و تصریح کرد: «طرح امین» که شامل «طرح روشنا» برای مدارس سمپاد و تیزهوشان بوده، سفیران آسمانی برای مدارس شبانه روزی و طرح محراب برای مساجد است.

وی طرح محراب را هماهنگی نهادهای مرتبط و مجری جهت تعریف و تقسیم کار اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و خانواده  دانست و افزود: ما هر چقدر بتوانیم دانش آموزان را به مسجد وصل کنیم قطعا موفقیت تضمین شده است و ما در بودجه پرورشی مشکل بودجه نداریم.

حجت الاسلام نیکزاد، برای رسیدن به آرمان های انقلاب با همکاری سازمان تعلیم و تربیت و حوزه؛ بازدید فرهنگیان و دانش‌آموزان را از حوزه های علمیه سراسر کشور مفید و با برکت دانست و افزود: توانمند سازی معلمان دروس معارف اسلامی و قرآنی و استفاده از مبلغین طرح امین و محراب توصیه می شود.

وی در پایان سخنانش در خصوص موارد فوق تأکید کرد و گفت: به اذعان بسیاری از مدیران کل و مسئولین، مبلغین در آموزش و پرورش موفق عمل کردند.

فیلم | تأثیر برنامه‌های تلویزیونی در تربیت فرزندان

حضور جمعی از دانش آموزان دختر در مرکز پاسخگویی به سوالات دینی + فیلم و عکس

تحصیل بیش از ۳ هزار دانش‌آموز در مدارس امین استان کرمان

رئیس شورای همکاریهای کاشان

تحقق سندتحول  بنیادین آموزش و پرورش مدنظر همه مدیران ارشد باشد

 نشست شورای همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یزد برگزار شد

به همت معاونت مطالعات و راهبری ستاد همکاریها؛

سلسله جلسات هماهنگی دبیرخانه شوراهای همکاری استان‌ها برگزار می شود

موسس مدرسه وارثین:

ماموریت مدرسه وارثین تربیت دانش آموزان منتظر است

جلسه هم اندیشی ماهیانه مبلغات طرح امین شهرستان کرمان برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران صورت می گیرد؛

اجرای طرح منسجم و هماهنگ «نیازسنجی تخصصی مبلغان عرصه کودک و نوجوان»

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه

سرنوشت کشوراز راه دبستان و دبیرستان می‌گذرد

«نهاد نمایندگی ولی فقیه در آموزش و پرورش» تشکیل می‌شود؟

حجت الاسلام ذوعلم؛

ضرورت تشریح هویت انقلاب اسلامی برای دانش آموزان

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت دارای رسالت خطیر هستند

مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی:

هدف‌گذاری آموزش و پرورش استان حضور ۸۲۰ مبلغ طرح امین در مدارس است

امام جمعه نورآباد:

مبلغان امین پاسخگوی سؤالات و شبهات دانش آموزان باشند