Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله علم الهدی در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش

تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی با تقویت دانشگاه فرهنگیان

شناسه مطلب: 24912
زمان انتشار: سه شنبه 27 شهریور 1403 ساعت 08:49

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی گفت: دو ویژگی کلیدی در مساله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار داشت: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.

وی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و گفت: مساله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود اما مساله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

آیت‌الله علم الهدی، ادامه داد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند، درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

وی ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

آیت‌الله علم الهدی، با تأکید بر لزوم توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی، عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است، به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اظهار کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

 



وزیرآموزش و پرورش دردیدار با  مدیر حوزه علمیه خراسان

نظام آموزشی نیازمند گفتمان‌سازی و تمرکز بر مهارت‌آموزی است

دﺑﯿﺮ ستاد ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎ در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش:

تشریح برنامه ۵ ساله دوم ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش

با حضور مسئولان حوزه و اموزش و پرورش

همایش طرح سه میم «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در اهواز برگزارشد + تصاویر

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله جوادی آملی:

در کنار ایجاد تحول در برنامه درسی، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در اولویت برنامه‌ها است

آیت‌الله جوادی آمل در دیدار وزیر آموزش و پرورش :

اهل بیت علیهم السلام جان خود را فدای هدایت مردم کردند تا عاقل و عادل بسازند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

خدمت در آموزش‌وپرورش بی‌بدیل و اثرگذار است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

با برنامه‌ریزی هدف‌مند زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ شویم.

فراخوﺍﻥ ﺳﯽ ﻭ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﺍﺟﻼﺱ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ تمدید شد

رئیس پژوهشکده زن و خانواده تبیین کرد:

پرورش فرد واجتماع هدف غایی سندهای تحول حوزه و آموزش و پرورش است.

برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی در دبیرستان‌های دخترانه تهران

به همت سازمان تبلیغات اسلامی

رویداد استانی «مدار»  با هدف تربیت دانش آموز در یدان مبارزه مازندران برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

روحانیت در آموزش و پرورش، کلید هدایت فرهنگی جوانان است

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد

طلاب معلم، سفیران حوزه در میدان تربیت هستند

ویژه معاونان پرورشی آموزش و پرورش

دوره مهارت‌های فردی واجتماعی با الهام از  نهج‌البلاغه برگزارشد

در یاسوج برگزارشد

نشست کانون روحانیون شاغل در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار کرد

سلسله نشست‌های تربیتی اخلاقی فرهنگیان با حضورنماینده ولی فقیه