Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله علم الهدی در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش

تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی با تقویت دانشگاه فرهنگیان

شناسه مطلب: 24912
زمان انتشار: سه شنبه 27 شهریور 1403 ساعت 08:49

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی گفت: دو ویژگی کلیدی در مساله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار داشت: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.

وی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و گفت: مساله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود اما مساله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

آیت‌الله علم الهدی، ادامه داد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند، درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

وی ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

آیت‌الله علم الهدی، با تأکید بر لزوم توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی، عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است، به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اظهار کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

 

نشست توجیهی طرح امین در کنگان

تاکید آیت الله موسوی جزایری

تلاش همه جانبه برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین

رییس آموزش و پرورش کاشان:

نقش روحانیون طرح امین در رفع شبهات دینی دانش‌آموزان بی بدیل است

آیت الله علم الهدی در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش

تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی با تقویت دانشگاه فرهنگیان

امام جمعه زاهدان:

لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی توأم با روزآمدی برای معلمان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است

تصاویر/ دوره توانمندسازی مبلغین و طرح امین در شهرستان اهر

نماینده مدارس امین کرمانشاه خبر داد:

ثبت نام مدارس طرح امین در استان کرمانشاه آغاز شد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

صنعت نوشت‌افزار و تاثیر آن بر فرهنگ و هویت جامعه

با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی:

نشست کمیته استانی ستاد همکاریها برگزار شد

آیت الله اعرافی در جمع مدیران کاشان:

مدرسه، حوزه و دانشگاه سه ضلع تحولات جامعه هستند

۱۰ نکته خواندنی درباره امام حسن عسکری(ع)

وزیر آموزش و پرورش:

افزایش معرفت دینی دانش آموزان با جریان سازی های فرهنگی میسر است

تاکید رئیس ستاد اقامه نماز

با دانش آموزان گفت و گوی خصوصی و چهره به چهره درباره اقامه نماز داشته باشیم

رئیس ستاد همکاریها:

۵۰ درصد مدارس غیردولتی، در راستای سند تحول بنیادین هدفگذاری شده اند