Print
Zoom In
Zoom Out

آیت الله علم الهدی در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش

تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی با تقویت دانشگاه فرهنگیان

شناسه مطلب: 24912
زمان انتشار: سه شنبه 27 شهریور 1403 ساعت 08:49

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی گفت: دو ویژگی کلیدی در مساله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علیرضا کاظمی وزیر آموزش‌وپرورش، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار داشت: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در بحث تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.

وی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را با حوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و گفت: مساله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود اما مساله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.

آیت‌الله علم الهدی، ادامه داد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند، درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.

وی ابراز کرد: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.

آیت‌الله علم الهدی، با تأکید بر لزوم توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی، عنوان کرد: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است، به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اظهار کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند.

 



وزیرآموزش و پرورش دردیدار با  مدیر حوزه علمیه خراسان

نظام آموزشی نیازمند گفتمان‌سازی و تمرکز بر مهارت‌آموزی است

مدیر حوزه علمیه فارس خبرداد

رضایت بیش از نودوپنج درصد جامعه هدف از فعالیت های مدارس طرح امین

مشاوروزیرآموزش وپرورش

برنامه پنج ساله دوم همکاریها با رفع نواقص گذشته تصویب وابلاغ شده است  

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد؛

تقویت مبانی اعتقادی؛ راهبرد کلیدی در آموزش و پرورش/ تقدیر از پیگیری‌های مستمر رئیس‌جمهور در راستای تحول در آموزش و پرورش

پاهای حنا بسته!

روایت جانسوز یک مادر از حنابندان شهید سیزده‌ساله

برکات دغدغه های فرهنگی آیت الله العظمی صافی "ره"

موسسه دارالزهراء وحلقه های معرفتی عاشورایی برای  نوجوانان

حضوربیش از ۳۰۰۰ دانش‌آموز دختر در برنامه های مربیان طرح امین خراسان

آغاز فرآیند جذب و ساماندهی طلاب در مدارس طرح امین خراسان

امام جمعه یزد مطرح کرد؛

آینده آموزش و پرورش در گرودانشگاه فرهنگیان است

مدیرکل آموزش و پرورش پرورش سیستان و بلوچستان:

تحقق تربیت تمام ساحتی در سایه سار  توسعه فرهنگ قرآنی

ثبت‌نام جذب مبلغ مدارس امین در خراسان

ثبت نام مرکز تربیـت مبلـغ معلـم + جزئیات

ما ملت امام حسینیم

امیدبخشی در دل مستضعفان از آثار توجه به ماه محرم است

به کدامین گناه!

پاسخ به چند سئوال دانش اموزی

چرا خدا رژیم صهیونیستی را گرفتار عذاب نمی‌کند

ره آورد مقاومت

اجابت آه و اشک کودکان یتیم غزه!