به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،
آیت الله حبیب الله شعبانی در کمیته همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس گزارش قرآن، تعهدی که از انسان در ابتدای خلقت گرفته شده تعهد بر ربوبیت بوده است و گویا از نگاه قرآن کریم انسان در این عالم برای تربیت آمده است و این ظرفیتهایی که خداوند در ما گذاشته، برای این است که در این عالم به فعلیت برسیم.
وی متذکر شد: تعهد ربوبیت برای این است که انسان در بستر الهی تربیت پیدا کند و حضرت امام خمینی (ره)، در این خصوص فرمودند که اولین سوال در شب اول قبر سوال از تربیت است و در ابتدای خلقت هم در مورد ربوبیت است و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تربیت فلسفه خلقت است، گفت: امروز در جامعه هیچ مجموعه ای به اندازه آموزش و پرورش در مسئله تربیت اثرگذار نیست و هیچ کدام از مجموعهها به اندازه آموزش و پرورش در این امر مهم نیستند.
وی با بیان اینکه کوتاهی در تربیت عمیقترین مشکلات را ایجاد میکند، گفت: اگر نظام تربیتی آسیب ببیند انسان خراب میشود، در طول چهل سال گذشته گاهی از موارد در مسئله تربیت غفلت کردیم، من نفی موفقیتها را نمیکنم، اما به نظر میرسد گاهی کوتاهی شده است.
آیت الله شعبانی تصریح کرد: ما بزرگترین فاجعه را وقتی میبینیم که سند ۲۰۳۰ می خواست در بستر تربیتی ما قرار گیرد و دشمن با تمام توان در این عرصه وارد شده بود که البته ضروری است که بگوییم ما با فکر و تفکر دشمن مشکل داریم، با تفکری که میخواهد نسل آینده را بیهویت کند مشکل داریم.
وی بیان داشت: از حوزه علمیه هم باید سوال شود در طول ۴۰ سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش چکار کرده است، حوزه علمیه متولی اصلی تربیت دینی است و وظیفهاش این است که در مدارس حضور پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: این نوع همکاری بسیار میتواند تاثیرگذار باشد و نشان دهنده این است مساله را درست تشخیص دادیم، شورای همکاری برای اینکه اتفاق بیفتد نیازمند این است که مدیران ما معتقد به این شورا باشند.
وی ابراز داشت: اگر در برخی مدارس میگوییم طرح امین اتفاق بیفتد، ما دنبال اشتغال زایی نیستیم. ما منکر فعالیت آموزش و پرورش نیستیم، اما با توجه به اینکه وظیفه حوزه علمیه تربیت است، به عنوان کسانی که متخصص مسائل تربیتی هستند خودشان را موظف میدانند.
آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه باید قدر معلم را دانست و برای تربیت نسل اول باید جایگاه معلم را ارتقا دهیم، گفت: ما آمدیم با آموزش و پرورش یکرنگ شویم و یک هدف مشترک داریم البته همکاری های ما در دوره گذشته خوب بوده است.