Print
Zoom In
Zoom Out

یادداشت رسیده

رونالدو یا عصر کاظمی آشتیانی ؟!

شناسه مطلب: 13345
زمان انتشار: سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 ساعت 12:10

توصیه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری به مجموعه عظیم آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی چراغ راه روشنی برای آینده سازان این مرز و بوم اسلامی تمدن محور است.

مدیران و مسئولان آموزش و پرورش تحولگرا چه شاخص هایی را باید از مؤسسات دانش بینان جوان که مورد بغض و خشم دشمنان داخلی و خارجی هستند مطالبه کنند تا شاخص شدن نخبگان بیگانه در رشته های گوناگون مانند رونالدو در ورزش، و سلطه سایر چهره ها در پایان نامه ها ورساله های دکتری و تحقیقی که در سبک زندگی امروز کشور ساری و جاری  است، حرکت جهادی را به سمت وسوی چهره های افتخار آفرین ملی مانند کاظمی آشتیانی "ره"  شاهد باشیم.

 آیا نظام آموزش و پروش  برای این تحول مهم نیازمند ،آموزش حافظه سالار است یا در برنامه ریزی  درسی محتاج سیاست هایی با  رویکرد مهارتی و کاربردی عادلانه است، البته آن مدیران و مسئولانی که معنویت و اخلاق را ضمیمه آرمانهای انقلابی  کرده اند؛توفیقاتی برای خود و گام اول انقلاب پدید آورده اند که در ویترین های علمی و ورزشی جهان در حال درخشیدن است.

باید دغدغه مندانه بررسی کنیم ، مقام معظم رهبری در دیدار  امسال با معلمان کشور به چه موضوعاتی توجه ویژه داده و چه انتظارات تحولی داشتند که هر مدیر انقلابی و جهادی راموظف میدارد از جملات رهبرحکیم انقلاب اسلامی یک نقشه راه ترسیم نماید؛تا چراغ راهی بر تارک ورودی  مدارس، معلمان و مربیان باشد.  

به همین منظور برخی از سوژه ها و موضوعات این دیدار راهبری جهت دستورجلسات مدارس و مدیران و مسئولان جهادی و دلسوز پیشنهاد می شود.تا از رهگذر کلام نورانی رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی به نقطه تعالی برسیم.

آنچه می توان به عنوان نردبان ارتقاء از بیانات معظم له برداشت و پیشنهاد نمود به شرح ذیل است.  

موضوعات:

1- عبور از تصمیم و طرح و قانون خوب به عمل جدی و مجاهدانه

2- از نقش تک کاربردی ارزش معلم به نقش دو کاربردی ایشان

3- از  اعمال در شغل معلمی، تا افتخار و اعتماد به مقام معلمی

4- از شغل معلمی در جهان، تا مقام معلمی خداوند متعال

5- از وظیفه عمومی پیغمبران، تا مقام معلمی آنان

6- از مخاطبان سایر مشاغل، تا مخاطبان ویژه معلمان

7- از شکوفایی استعداد دانش آموزان تا، تمدن نوین شکوفایی اسلامی

8- از فرصت دوازده ساله دانش آموزان ،تا نهادینه سازی هویت ماندگار

9-  از کمبود فرصت تربیتی در طاغوت، تا ظرفیت وسیع تمدن ساز در انقلاب

10- از متون و محیط و معلم ضد توحیدی ،تا عطش به نظام توحیدی و انسانی

11- از معلمان انقلابی قبل از انقلاب، تا شهدای معلم و دانش آموز در جبهه ها

12- از علم آموزی تک ساحتی محض ،تا علم آموزی خدا باور و خود یاور

13- از پرچم علم و هویت ملی به پرچم خداباوری و هویت اسلامی انقلابی

14- از علم آموزی موقتی منفغل ،تا علم آموزی با مقاومت و استکبار ستیز

15- از علم آموزی در خدمت ظلم، تا علم آموزی در خدمت مظلوم

16- از علم آموزی بدون فائده و کاربرد، تا علم آموزی نافع و مقاومت آفرین

17- از معلم ناقل اطلاعات سبک زندگی مادی  تا معلم عادل و عامل به سبک زندگی اسلامی

18- از بخشی نگری به اجرای سند تحول تا تعیین شاخص مجموعه نگری به آن

19- از تسلیم در برابر مشکلات معیشتی، تا توکل به قدرت معلمی خداوند متعال  

20- از محتاج بودن دانش آموز به مدرسه ومعلم، تا منزلت امانت داری در برابر لوح نانوشته  دانش آموزان

به امید آن روز

حجت الاسلام حسین درودی

 

 

معاون آموزش و پرورش استان همدان؛

پیش بینی ایجاد 300 مدرسه طرح امین در استان برای سال آینده

معاون امور استان های ستاد همکاریها:

برای اجرای گام های استوار باید گذشته را درست شناخت

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ملایر؛

سند تحول بنیادین ستون اعتلای آموزش و پرورش است

دوره‌های توانمندسازی معلم مبلغان برگزار می‌شود

رئیس کمیته همکاریهای استان قم:

برای تابستان 500 مدرسه برای امورفرهنگی فعال هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

آمادگی کامل همکاری با مبلغین حوزه علمیه را داریم

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه:

تا مهرماه تعداد مدارس طرح امین به 20هزار مدرسه خواهد رسید

وزیر آموزش و پرورش:

حرکت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و الگوی انقلاب اسلامی

تصاویر / نشست کمیته همکاریهای استان همدان

تسلیت سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران به وزیر آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام نیکزاد:

استان همدان می تواند سرآمد جذب طلاب در آموزش و پرورش باشد

مدیر حوزه های علمیه استان همدان:

اولین زیربنای ساخت و تربیت افراد در آموزش و پرورش است

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

تربیت فلسفه خلقت است

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان:

فاصله ای بین حمایت های حوزه علمیه خواهران و برادران از سوی آموزش و پرورش وجود ندارد

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش:

نقش تربیتی و اصلی زنان در جامعه قابل انکار نیست