Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام ناصر رفیعی؛

آموزش و پرورش فرهنگ فاطمی را نشر دهد

شناسه مطلب: 12220
زمان انتشار: سه شنبه 09 دی 1399 ساعت 08:43

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره جامعه المصطفی گفت: تعلیم و تربیت اسلامی شاخص فعالیت های آموزش و پرورش است که می تواند فرهنگ فاطمی را از همان دوران کودکی در بین دانش آموزان نشر و تببین کند.

به گزارش پایگاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حرم بانوی کرامت در ویژه‌برنامه «آستان فاطمی»که از شبکه سه سیما پخش شد، اظهار کرد: با تمامی مطالبی که در کتب مختلف در خصوص این بانوی بزرگوار به نگارش درآمده است، اما قدر و منزلت ایشان بازهم ناگفته مانده است و لازم است از پنج محور قرآن، پدر بزرگوارشان، ائمه معصومین(ع)، نویسندگان غیرمسلمان و غیر شیعه و رفتار ایشان موردبررسی قرار گیرد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: نقش بی بدیل آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و این نهاد تأثیرگذار می تواند بیش از پیش در فرهنگ سازی فاطمی، علوی و مهدوی نقش آفرینی کند.

این مبلغ عرصه بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه گفت، معلوم نیست این وضعیت کرونایی چه زمانی تمام شود و باید خود را با این شرایط هماهنگ کنیم و در این راستا نباید از مجالس خانگی فاطمیه غافل شویم بلکه باید مجالس کوچک را با افراد کمتری برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام‌ رفیعی اظهار کرد: چندین آیه قرآن اشاره به حضرت زهرا سلام‌الله علیها دارد که در شأن و منزلت این بانوی بزرگوار و معرفی شخصیت ایشان نازل‌شده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روایات بسیار عجیبی از زبان رسول خدا در منزلت و عظمت این بانوی بزرگوار وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی یادآور شد: از تمام ائمه معصومین روایت مختلفی در خصوص حضرت زهرا سلام‌الله علیها وجود دارد که نشان‌دهنده منزلت و شأن این بانوی بزرگوار است.

وی تأکید کرد: طبق نظر نویسنده و دانشمند مسیحی«سلیمان کتانی» قهرمانی به فهم و درک و نترسیدن است و ازنظر من قهرمان کسی مثل فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) است که یک‌تنه در مقابل جریان مخالف ولایت ایستادگی نمود و تا آخر هم از ولایت دفاع کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در ادامه گفت: رفتار و سبک زندگی ایشان بسیار مهم و کاربردی است و اینکه بتوانیم از سبک زندگی این بانو در زمینه‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی و در تمامی زمینه‌ها الگو گیریم بسیار اهمیت دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: مقدم داشتن همسایه بر خود، حفظ آسایش و آبروی همسایه، مقدم داشتن اطرافیان در مسائل مالی و دستگیری از فقرا و… همگی می‌تواند الگوهای درستی برای ما باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های افراد مؤمن جامعیت است که مثلاً اگر ازدواج می‌کند نباید والدین را فراموش کند و اگر بچه‌دار می‌شود نباید همسر خود و در صورت بروز مشکلات اقامه نماز را به فراموشی بسپارد به همین خاطر حضرت زهرا سلام‌الله علیها قوی‌ترین مدیر در بحران‌ها بودند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ایشان در ۱۰ سالی که در مدینه بودند با شرایط بحرانی از جمله جنگ و گرفتاری مالی روبرو بودند

وی افزود: در این شرایط بحرانی، این بانوی بزرگوار مدیریت بحران را بر عهده داشتند که این مدیریت بحران در نداری و نبود امکانات بود که تمامی وظایف خود را به شیوه مطلوب انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: حضرت آنجایی که احساس می‌کنند باید از امام و ولایت و جریان غدیر دفاع و حمایت کنند سکوت نکردند چون اگر سکوت می‌کردند مکتب تشیع کارش تمام بود و به  انتهای خود می‌رسید.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: باید از جامعیت حضرت الگو بگیریم و هر چیزی را به تمام توان در جای خودش انجام دهیم و یک وظیفه را فدای وظیفه دیگر نکنیم.

وی در پایان گفت: معلوم نیست این وضعیت کرونایی چه زمانی تمام شود و باید خود را با این شرایط هماهنگ کنیم و در این راستا نباید از مجالس خانگی فاطمیه غافل شویم بلکه باید مجالس کوچک را با افراد کمتری برگزار نماییم همچنین برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در فضای مجازی با عنوان فاطمیه و نشر فرهنگ فاطمی توسط آموزش‌وپرورش باید انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»