امروز : 1399/05/16
2020-08-06
شناسه خبر : 11916
تاریخ انتشار : 1399/04/17 09:36
نگاه تحولی حوزه علمیه برای استفاده ازظرفیت طلاب جوان در آموزش و پرورش مغتنم است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

نگاه تحولی حوزه علمیه برای استفاده ازظرفیت طلاب جوان در آموزش و پرورش مغتنم است

نیازمند همکاری حوزه علمیه و مراکز شاخص پژوهشی آن هستیم و سازمان پژوهش در دوره جدید تلاش دارد نگاه مثبت گذشته را بیشتر محقق نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش  در دیدار با علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکا ریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر تعامل نظام مند این سازمان با ارکان حوزه علمیه جهت تحقق تعیلم و تربیت اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین تاکید کرد. 

دکتر حسن ملکی گفت؛ برای نیل به آموزش و پرورش طراز، نیازمند همکاری حوزه علمیه و مراکز شاخص پژوهشی آن هستیم و سازمان پژوهش در دوره جدید تلاش دارد نگاه مثبت گذشته را بیشتر محقق نماید. 

وی با بیان این که ارتباط  نظام مند  وزارت آموزش و پرورش با حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است گفت؛ خوشبختانه نگاه تحولی حوزه در سالهای اخیر و نیز مدیریت آیت الله اعرافی راه را برای استفاده بیشتر ازظرفیت عظیم علما ، روحانیت و طلاب جوان و خوشفکر در عرصه تعلیم و تربیت باز کرده و ما این فرصت راغنیمت شمرده و در صدد نهایت استفاده از عرصه های پژوهشی ، آموزشی و فرهنگی تربیتی حوزه علمیه در کمک به آموزش و پرورش هستیم.   

عضو ستاد همکاریها افزود؛تحولی بودن حوزه از فرصت هایی است که می توان برای آموزش و پرورش استفاده کرد و نگاه سازمان پژوهش و برنامه ریزی بر اساس تحول است و جهت تحقق آن ارتباط با حوزه علمیه باید بیش از گذشته باشد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روح تحول، تربیت اسلامی است گفت؛ حوزه علمیه هم با برنامه علمی طالب این گونه روش هاست و در همکاری با آن باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که پژوهش های دین محور در عرصه تعلیم و تربیت به سمت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  سوق داده شود. 

دکتر ملکی افزود؛برنامه های درسی به طور ذاتی باید با دین پیوند بخورد و بهترین نهادی که می تواند ما را در این مسیر کمک کند حوزه علمیه و فضلای پژوهش گر دراین عرصه است

 وی افزود؛ فهم دو طرفه، نگاه حرفه ای نظام مند،  داشتن برنامهو اراده ملی برای تنظیم  بودجه  مورد نیاز، ارکان یک همکاری موثر را تشکیل می دهد. 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر ساماندهی ارتباط  با لوازم مؤثر گفت؛از برنامه های سازمان پژوهش و برنامه ریزی، شناسایی طرح های علمی ،آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی حوزه علمیه است که باید در نشست ها و دیدار های جداگانه با مسئولین مربوطه ،این مهم صورت پذیرد. 

دکتر ملکی افزود؛ دیدگاه های سازمان پژوهش را برای حوزه علمیه معرفی می کنیم تا نیازهای متقابل را بررسی نموده و با برش اختصاصی  از برنامه 5 ساله  همکاریها و تعیین نسبت سازمان با آن، برنامه های  خرد وشاخص را برای ادامه مسیر تدوین نماییم ،سپس ملاقات با آیت الله اعرافی برنامه مدونی جهت عملیاتی شدن ارائه گردد. 

توسعه مدارس امین و صدرا یکی از راهکارهای توسعه کیفی آموزش و پرورش است

طی سالهای اخیر هم افزایی و تعامل خوبی را میان حوزه و آموزش و پرورش شاهد هستیم

والدین در تربیت فرزندان در داخل مدرسه هم مسؤلیت دارند

148نفر از روحانیون و معلمان عضو کمیته همکاریهای استان هستند

رئیس کمیته همکاریهای حوزه های علمیه وآموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد

رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان هایی انقلابی و عامل به تعالیم اسلامی است

تحقق اهداف تربیت اسلامی درسایه تعامل کمیته همکاری ها

تعامل و ارتباط دو سویه آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سایه حفظ استقلال هر دو مجموعه است

نقش ویژه حوزه های علمیه در تحقق بنیادین بر کسی پوشیده نیست

بخشنامه جذب طلاب وظیفه برای سال تحصیلی جدید ابلاغ شد/اولویت با فعالیت پرورشی است

ظرفیت کمیته همکاریها بازوی تربیتی و پرورشی دستگاه تعلم و تربیت است

در سند تحول هفت راهکار مستقیم و 93راهکار غیر مستقیم برای همکاری حوزه و آ.پ داریم

مردم رکن اصلی جامعه در رسیدن به تمدن اسلامی هستند

هزار و دویست طلبه خواهر در مدارس استان به عنوان مبلغ و امام جماعت فعال هستند

حوزه علمیه را برای دانش آموزان معرفی کنید

هفت مهارت معلمی به صورت آموزش الکترونیکی برای مهارت آموزان ماده 28 تولید کرده ایم

طرح امین یکی از ابتکارات ارزشمند حوزه و آموزش و پرورش است/طلاب برای حضور در مدارس دوره های آموزشی ببینند.

پیش بینی امام رضاعليه السلام از شهادت فرزندش

نشست توجیهی مبلغان نسیم رحمت استان کرمان

کارگاه توجیهی مبلغان مدارس امین استان مرکزی بر گزار شد