Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

نگاه تحولی حوزه علمیه برای استفاده ازظرفیت طلاب جوان در آموزش و پرورش مغتنم است

شناسه مطلب: 11916
زمان انتشار: سه شنبه 17 تیر 1399 ساعت 09:36

نیازمند همکاری حوزه علمیه و مراکز شاخص پژوهشی آن هستیم و سازمان پژوهش در دوره جدید تلاش دارد نگاه مثبت گذشته را بیشتر محقق نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش  در دیدار با علیرضا حاجیان زاده مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکا ریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش بر تعامل نظام مند این سازمان با ارکان حوزه علمیه جهت تحقق تعیلم و تربیت اسلامی بر اساس سند تحول بنیادین تاکید کرد. 

دکتر حسن ملکی گفت؛ برای نیل به آموزش و پرورش طراز، نیازمند همکاری حوزه علمیه و مراکز شاخص پژوهشی آن هستیم و سازمان پژوهش در دوره جدید تلاش دارد نگاه مثبت گذشته را بیشتر محقق نماید. 

وی با بیان این که ارتباط  نظام مند  وزارت آموزش و پرورش با حوزه های علمیه اجتناب ناپذیر است گفت؛ خوشبختانه نگاه تحولی حوزه در سالهای اخیر و نیز مدیریت آیت الله اعرافی راه را برای استفاده بیشتر ازظرفیت عظیم علما ، روحانیت و طلاب جوان و خوشفکر در عرصه تعلیم و تربیت باز کرده و ما این فرصت راغنیمت شمرده و در صدد نهایت استفاده از عرصه های پژوهشی ، آموزشی و فرهنگی تربیتی حوزه علمیه در کمک به آموزش و پرورش هستیم.   

عضو ستاد همکاریها افزود؛تحولی بودن حوزه از فرصت هایی است که می توان برای آموزش و پرورش استفاده کرد و نگاه سازمان پژوهش و برنامه ریزی بر اساس تحول است و جهت تحقق آن ارتباط با حوزه علمیه باید بیش از گذشته باشد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روح تحول، تربیت اسلامی است گفت؛ حوزه علمیه هم با برنامه علمی طالب این گونه روش هاست و در همکاری با آن باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که پژوهش های دین محور در عرصه تعلیم و تربیت به سمت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  سوق داده شود. 

دکتر ملکی افزود؛برنامه های درسی به طور ذاتی باید با دین پیوند بخورد و بهترین نهادی که می تواند ما را در این مسیر کمک کند حوزه علمیه و فضلای پژوهش گر دراین عرصه است

 وی افزود؛ فهم دو طرفه، نگاه حرفه ای نظام مند،  داشتن برنامهو اراده ملی برای تنظیم  بودجه  مورد نیاز، ارکان یک همکاری موثر را تشکیل می دهد. 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر ساماندهی ارتباط  با لوازم مؤثر گفت؛از برنامه های سازمان پژوهش و برنامه ریزی، شناسایی طرح های علمی ،آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی حوزه علمیه است که باید در نشست ها و دیدار های جداگانه با مسئولین مربوطه ،این مهم صورت پذیرد. 

دکتر ملکی افزود؛ دیدگاه های سازمان پژوهش را برای حوزه علمیه معرفی می کنیم تا نیازهای متقابل را بررسی نموده و با برش اختصاصی  از برنامه 5 ساله  همکاریها و تعیین نسبت سازمان با آن، برنامه های  خرد وشاخص را برای ادامه مسیر تدوین نماییم ،سپس ملاقات با آیت الله اعرافی برنامه مدونی جهت عملیاتی شدن ارائه گردد. 

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد