Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان فارس؛

تبیین فعالیت های آموزش و پرورش استان فارس نیازمند پیوست رسانه ای است

شناسه مطلب: 11886
زمان انتشار: دوشنبه 02 تیر 1399 ساعت 12:59

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز ضمن تمجید از فعالیت های آموزش و پرورش ومعلمان خصوصا" درایام کروناویروس، گفت: باید فعالیت های آموزش و پرورش استان پیوست رسانه ای داشته باشد تا با نگاه زیباشناختی برای مخاطبین جامعه بیان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام و المسلمین دژکام طی سخنان در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان اظهارکرد: در گذشته در شکل سنتی برای تبیین  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، به دلیل ارتباط چهره به چهره و فضای اجرای این فعالیت ها ، وداشتن رسانه های قوی و کارآمد کمتر به فضای مجازی، ارتباطات رسانه ای و طراحی و تولید کارهای هنری توجه داشته ایم.

وی افزود: هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا ، بخش قابل توجهی از این توانمندی های سنتی رسانه ای را از دست داده ایم و به همین جهت باید بیشتر به سمت فضای مجازی و بهره گیری از تکنولوژی روز پیش رویم که این امر موجب می شود تا علاوه بر مخاطبین همیشگی که دانش آموزان و متربیان ما هستند، مخاطبین دیگری را نیز چه در داخل و چه در خارج از کشور که قبلا به آنها دسترسی نداشته ایم ،از این طریق در اختیار بگیریم .

حجت الاسلام و المسلمین دژکام افزود: اهمیت این امر زمانی آشکار می شود که در موضوع ایجاد تمدن نوین اسلامی و رقابت بین تمدن ها ، علاوه بر مخاطبین اصلی خود باید سایر افراد همچون غیر مسلمانان را نیز پوشش دهیم و به این موضوع به شکل جهانی نگاه کنیم.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: به منظور بهره گیری از امکانات رسانه ای صدا و سیمای استان در تبیین فعالیت های انجام شده سازمان و نهادها، باید به توانمندی های خود سازمان تکیه کرد و با استفاده از ظرفیت های مختلف مالی ،انسانی ، هنری و ... ، نسبت به تهیه پیوست رسانه ای برای ارائه گزارش فعالیت های انجام شده اقدام نمود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد نحوه عملکرد آموزش و پرورش فارس در زمان شیوع ویروس کرونا ، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و عدم امکان حضور دانش آموزان در مدارس، آنچه شاهد بودیم این است که مجموعه کارهای آموزشی تعطیل نشد و روند آموزش ادامه داشت که جای تقدیر دارد و باید سعی شود تا در صورت تداوم این شرایط در کشور، برای سال تحصیلی آینده نیز این روند تقویت شده و ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت های فرهنگی و آموزشی مدارس ، گفت: یکی از راه کارهایی که می تواند از تاثیر منفی این امر بر روند فعالیت های آموزشی و تربیتی بکاهد، انجام این فعالیت ها در قالب گروه های کوچک است تا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان، ارتباط چهره به چهره مربی و متربی نیز حفظ می شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه" گروه های کوچک از سطح کار آموزشی و تربیتی بالاتری برخوردار هستند" افزود: در این فرایند باید از تکنولوژی های روز  و فضای مجازی نیز استفاده کرد و تلاش شود تا ارتباط حضوری معلم و شاگرد قطع نشود .

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تدوین بسته آموزشی برای مدارس امین ،گفت: در تدوین این بسته آموزشی باید مسائل آموزشی و تربیتی در کنار هم دیده شود و به نحوی باشد که هم ناظر بر آموزش باشد و هم تربیت .

حجت الاسلام  دژکام با طرح مدل آموزشی تربیتی برگرفته از نظرات مرحوم آیت الله شاه آبادی برای اجرا در مدارس امین استان ،به عنوان یک الگوی کشوری ،گفت: این مدل تربیتی و روش آموزشی به روز شده و برای تبیین آن نیازاست تا مربیان مدارس امین در قالب یک دوره آموزشی ضمن خدمت ، با این مدل آشنا شوند.

گفتنی است در این جلسه روسای سازمان تبلیغات اسلامی ، اوقاف وامورخیریه ، حوزه علمیه و اتحادیه انجمن اسلامی استان نیز حضور داشتند که ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود ، در مورد پی گیری اجرای مصوبات این کمیته نیز اعلام همکاری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»