Print
Zoom In
Zoom Out

امام جمعه همدان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش

برای عملیاتی شدن سند تحول، نیازمند عزمی جدی تر هستیم

شناسه مطلب: 11872
زمان انتشار: يكشنبه 25 خرداد 1399 ساعت 14:17

در عرصه فرهنگی باید فعال باشیم تا بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که هم بار علمی و هم معنوی و هم فرهنگی کشور را پیش ببرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با وجود آنکه اولین بار بود با ویروس کرونا مواجه می‌شدیم و سابقه‌ای در برخورد با آن نداشتیم، اما سرعت عمل بسیار مناسبی را در کشور در برخورد با آن شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی ذاتا با مشکلاتی همراه است، ابراز کرد: در آموزش در فضای مجازی، نقش استاد محقق نمی‌شود اما در فضای اضطراری امروز که با آن مواجه هستیم در حوزه آموزش عملکرد خوبی صورت گرفت.

امام جمعه همدان با اشاره به اقدامات کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان، بیان کرد: فعالیت‌های خوبی در این ستاد صورت گرفته که نتیجه آن نیز مقام برتر استان در اقامه نمازمدارس است.

رئیس کمیته همکاریهای همدان ،آموزش و پرورش را حساس ترین وزراتخانه دانست و گفت: در برخورد با شبیخون‌ فرهنگی و نقشه‌هایی که دشمن برای ضربه زدن به نسل جوان تمرکز کرده، آموزش و پرورش مهم ترین نقش را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در نگاه اسلام تربیت قبل از تولد آغاز می‌شود، اما در شرایط فعلی جامعه که عرصه تربیت قبل از بلوغ شروع می‌شود آموزش و پرورش دارای نقش و وظیفه حیاتی است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در کنار موضوعات مربوط به آموزش، توجه ویژه‌ای به مسئله پرورش هم داشته باشد، ابراز کرد: نسل امروز قرار است که نظام اسلامی را به پیش ببرد و از این رو توجه به مسائل تربیتی آن دارای حساسیت‌های بسیاری است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با بیان اینکه طراحی سند تحول در آموزش و پرورش جای تقدیر دارد، بیان کرد: سند تحول، برای عملیاتی شدن نیازمند پیگیری جدی تری است؛ در کنار مسائل دانش آموزان باید نسبت به مسائل و مشکلات معلمان نیز توجه داشته باشیم.

رئیس کمیته همکاریهای  همدان تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی جایگاه و منزلت معلم بسیار بالا است، و لذا باید کاری انجام دهیم که این جایگاه در جامعه ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: برای حفظ منزلت معلمان باید  حل شدن مشکلات و مسائل مالی آن ها مورد توجه باشد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه سامانه شاد خیلی زود توانست جای خود را پیدا کند، ابراز کرد: استفاده از این سامانه نشان داد که اگر بخواهیم شبکه‌های داخلی را فعال کنیم این توانایی وجود دارد که زیر ساخت‌ها و کارهای آن را با جدیت انجام دهیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد سامانه شاد میدان را به شبکه‌های بیگانه نداده‌ایم، گفت: در عرصه فرهنگی باید فعال باشیم تا بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که هم بار علمی و هم معنوی و هم فرهنگی کشور را پیش ببرد.

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد