Print
Zoom In
Zoom Out

مشاورعالی وزیر در گفت وگوی زنده خبری شبکه خبر:

شیوه‌های نوین تربیتی، تسهیل‌کننده راه آموزش دانش آموزان است

شناسه مطلب: 11370
زمان انتشار: چهارشنبه 20 شهریور 1398 ساعت 13:35

مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها گفت: در صورتی که بخواهیم در راه آموزش ، تعلیم و تربیت موفق باشیم، می بایست از شیوه‌های نوین و جدید برای ارائه و انتقال مطالب به دانش‌آموزان استفاده کنیم که نمایش، فیلم، تئاتر، قصه‌گویی و استفاده از فضای مجازی راهگشاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، علیرضا حاجیان زاده صبح امروز چهارشبه (20شهریورماه) با حضور در برنامه زنده روی خط خبر استدیوی شبکه خبر با اشاره به فعالیت های ستاد همکاریهای حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدات معظم له در سفری که به شهر مقدس قم داشتند، همکاری حوزه با آموزش و پرورش به افقی نورانی، امید بخش و تحول آفرین رسیده است تا جایی که برنامه پنج ساله همکاری های این دو نهاد با حضور مسئولان ارشد هر دو دستگاه و به کار گیری کارشناسان زبده در آستانه ابلاغ به بدنه حوزه و آموزش و پرورش است.

دبیرستاد همکاریها ادامه داد: فعالیت بیش از هفتصد کمیته همکاری درسراسر کشور با محوریت نماینده گان ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه شهرستانها ومدیران ارشد آموزش و پرورش و از طرفی عضویت مسئولان و مدیران حوزه های علمیه ، سازمانهای تبلیغات اسلامی ، ادارات اوقاف و امور خیریه ،اتحادیه انجمن های اسلامی و... در هر دیار، تشکیل قرار گاه فرهنگی دونهاد عظیم حوزه و آموزش و پرورش را در سراسر کشور رقم زده است.  

وی در خصوص فعالیت این کمیته های 700گانه در سراسر کشور تصریح کرد: این کمیته ها ظرفیت بسیار ارزشمندی را برای دفع هجمه های فرهنگی  دارد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش موفق حوزه و آموزش و پرورش در توسعه مدارس معارف اسلامی و نیز مدارس مجری طرح امین گفت: توسعه مدارس معارف اسلامی برای ستاد اهمیت دارد و خوشبختانه خروجی های قابل قبولی را در این مدارس شاهد هستیم .

وی در ادامه گفت؛ بحمدالله از سوی مراکز آموزشی و تربیتی رسمی آموزش و پرورش ابتکارات و خلاقیت های ارزشمندی را در قطب 4 کشوری شاهد هستیم که امید داریم این شیوه ها و تکنیک های تعلیم و تربیتی به سایر استان های کشور نیز تعمیم داده شود.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: راه اندازی هیات های اندیشه ورز و لجنه های فکری با حضور نخبگان دستگاه های مربوطه کمک بزرگی به تحقق اهداف و سیاست های اسناد بالادستی و سند بینادین تحول آموزش و پرورش است.

وی به وظایف و خروجی های هیات های اندیشه ورز اشاره کرد و گفت: «شناسایی آسیب های اجتماعی، هم فکری و ارائه راه حل»، «توجه به هنر دینی»، «نشر و توسعه نشاط و شادابی در چارچوب موازین اسلامی»، «جلوگیری از نفوذ نحله های فکری کاذب و عقاید ضاله»، «توسعه فرهنگ حجاب و عفاف»، «توجه به مسائل خاص مدارس دخترانه » و... از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد بحث قرار بگیرد.

حاجیان زاده ادامه داد: ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را در این راستا اجرا می کند که حضور روحانیون مسلط به مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان در مدارس و ارائه مشاوره به دانش آموزان از رویکرد های اصلی این ستاد است.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در ادامه درباره مدارس امین گفت:3هزارو 700 مدرسه در کشور این طرح را اجرا می‌کنند که در هرکدام از این مدارس، یک روحانی مستقر است.

وی افزود: علاوه بر مشاوره‌های مذهبی و پاسخ به سوالات دانش‌آموزان، روحانیان حاضر در این مدارس که باید سه روز را به صورت تمام‌وقت در مدارس حاضر باشند، برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنند.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تاکید زیادی بر تربیت دینی دانش‌آموزان شده است، گفت: ارتباط روحانیت با آموزش و پرورش یکی از راهکارهای موثر برای اجرایی شدن هدف تربیت دینی است.

انتهای پیام /

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»