به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها،حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی در جمع مسئولین، کارشناسان و پژوهشگران اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، اظهارداشت: کتاب مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران که حدود 400 صفحه می باشد توسط قریب به 600 نفر از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت تدوین و نگاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم 31 راهکار از درون این سند استخراج شده است گفت: در مرحله سوم که برنامه نویسی است در زمان وزارت آقای دکتر فانی انجام شد و مرحله چهارم نیز به تعریف فعالیتها پرداخته شده است و هر هدف تربیتی نیاز به این مراحل دارد .
حجت الاسلام حسین درودی گفت: در کشورهایی که آموزش و پرورش پیشرفته ای دارند و از دید صاحب نظران به عنوان شاخص مطرح می شوند ،مانند کره جنوبی و ژاپن و سنگاپور ، برخی می گویند بایستی آنها را الگوی خود قرار دهیم و به آنها برسیم .
معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزهعلمیّه و آموزش و پرورش به اساسی ترین مقوله های سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی ترین مقوله های سند تحول بنیادین مقوله هستی شناسی است.