به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مدیرحوزه های علمیه در نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش که با حضور وزیرومعاونین و مدیران ستادی هردو نهاد سه شنبه ششم آذر در قم برگزارشد گفت؛ سه ضلع مثلث علمی و تربیتی کشور،آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه است.
وی افزود؛اگراین سه ضلع عزیز،شریف و درصدر باشند، جامعه میتواند موفق باشد و در میان این سه ضلع، آموزش و پرورش بنیان و پایه است و این اهمیت بیبدیلی است که نسبت به آموزش وپرورش معتقد هستیم .
رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: ده سال است که مستمر در خصوص اهمیت آموزش و پرورش صحبت میکنم، اینکه باید کانون و محورهیئت دولت باشد و بگویند برای آموزش و پرورش چه خواهند کرد.
وی با تاکید بر ثبات مدیریتی درآموزش و پرورش گفت؛ باید دوران وزارت دوره کاملی باشد، وزیر باید چهار سال تمام باشد تا طرحها را به درستی انجام دهند.
عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد؛نظام آموزش و پرورش با سالهای قبل تفاوت دارد،اکنون نسل نو، شرایط ویژه و مخاطرات بسیاری دارند لذاکسی که وارد آموزش و پرورش میشود باید محوریت نظام تعلیم و تربیت را بپذیرد وتربیت را به شکل عمیق درک کند وبه آن اهمیت بدهد.
مدیرحوزه های علمیه خاطر نشان ساخت؛برهمین اساس حوزه علمیه به شکل نمادین قریب به دودهه همکاری و تعامل مستمر،هدفمند و سازنده ،میان حوزه و آموزش و پرورش را درحمایت همه جانبه ازستاد همکاریها در دستور کار دارد.
آیت الله اعرافی مهارت کار با دانشآموز را از شرایط ویژه فعالیت دراین عرصه دانست و بیان داشت،در خلال این مهارت با ید عمیقا مبانی انقلاب،اسلام و ارزشها را محکم نگهداشت ودر عرصه تعلیم و تربیت جناحی برخورد نکرد.
وی رویکرد خروجی محور و نتیجهگرا را از دیگر ویژگی های کار در آموزش و پرورش دانست و گفت؛تعامل با مدرسه، مدیر ومعلمین دارای اهمیت بسزایی است و در فعالیتهای حوزه علمیه آنچه مهم است نگاه تخصصی است و حوزه علمیه دارای نقش بنیادی، نظریهپردازی و نیروسازی است که باید این نقشها را با همراهی آموزش و پرورش ایفا کند.