Print
Zoom In
Zoom Out

آیت‌الله اعرافی:

مهارت کار با دانش‌آموز از شرایط ویژه فعالیت در آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 35062
زمان انتشار: چهارشنبه 07 آذر 1403 ساعت 16:39

سه ضلع مثلث علمی و تربیتی کشور،آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه است.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مدیرحوزه های علمیه در نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش که با حضور وزیرومعاونین و مدیران ستادی هردو نهاد سه شنبه ششم آذر در قم برگزارشد گفت؛ سه ضلع مثلث علمی و تربیتی کشور،آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه است.  

وی افزود؛اگراین سه ضلع عزیز،شریف و درصدر باشند، جامعه می‌تواند موفق باشد و در میان این سه ضلع، آموزش و پرورش بنیان و پایه است و این اهمیت بی‌بدیلی است که نسبت به آموزش وپرورش معتقد هستیم .

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: ده سال است که مستمر در خصوص اهمیت آموزش و پرورش صحبت می‌کنم، اینکه باید کانون و محورهیئت دولت باشد و بگویند برای آموزش و پرورش چه خواهند کرد.

وی با تاکید بر ثبات مدیریتی درآموزش و پرورش گفت؛ باید دوران وزارت دوره کاملی باشد، وزیر باید چهار سال تمام باشد تا طرح‌ها را به درستی انجام دهند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد؛نظام آموزش و پرورش با سال‌های قبل تفاوت دارد،اکنون نسل نو، شرایط ویژه و مخاطرات بسیاری دارند لذاکسی که وارد آموزش و پرورش می‌شود باید محوریت نظام تعلیم و تربیت را بپذیرد وتربیت را به شکل عمیق درک کند وبه آن اهمیت بدهد.

مدیرحوزه های علمیه خاطر نشان ساخت؛برهمین اساس حوزه علمیه به شکل نمادین قریب به دودهه همکاری و تعامل مستمر،هدفمند و سازنده ،میان حوزه و آموزش و پرورش را درحمایت همه جانبه ازستاد همکاریها در دستور کار دارد.

آیت الله اعرافی مهارت کار با دانش‌آموز را از شرایط ویژه فعالیت دراین عرصه دانست و بیان داشت،در خلال این مهارت با ید عمیقا مبانی انقلاب،اسلام و ارزش‌ها را محکم نگهداشت ودر عرصه تعلیم و تربیت جناحی برخورد نکرد.

وی رویکرد خروجی محور و نتیجه‌گرا را از دیگر ویژگی های کار در آموزش و پرورش دانست و گفت؛تعامل با مدرسه، مدیر ومعلمین دارای اهمیت بسزایی است و در فعالیت‌های حوزه علمیه آنچه مهم است نگاه تخصصی است و حوزه علمیه دارای نقش بنیادی، نظریه‌پردازی و نیروسازی است که باید این نقش‌ها را با همراهی آموزش و پرورش ایفا کند.

 



در ماه مبارک رمضان

تبلیغ چهره به چهره  کارشناسان دینی درمیان دانش آموزان

طرح حضور پس از پایان ماه مبارک رمضان در حوزه علمیه یزد اجرایی می‌شود

امام جمعه  اصفهان:

تفاوت بین کلام و عمل مانع از تربیت صحیح می‌شود/ همه امورانسانی  به تربیت وابسته است

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خواشتار شد:

شبکه سازی و تولید بسته‌های محتوایی ویژه نوجوانان

ظرفیت‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان هرمزگان بررسی شد

گزارشی از یک نشست

تعامل مسجد با مدرسه برای جذب دانش آموزان با سلیقه های گوناگون

امام جمعه اسلامشهرخواستار شد

برنامه‌ریزی جدی برای ورود معارف نهج البلاغه  به مدارس

چگونه دهه نودی‌ها را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم؟

حضورنماینده ولی فقیه دردبیرستان دخترانه معارف اسلامی زاهدان

تصاویر/ نشست مسئولین حوزه علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی با مدیران مدارس متوسطه شهرستان نقده

نشست همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در سرپل ذهاب

نشست کادر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه و آموزش و پرورش برای جذب طلاب جدید

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

نگاه خوب وزیر آموزش و پرورش به موضوع آسیب های اجتماعی قابل تقدیر است

رئیس شورای همکاریهای هرمزگان مطرح کرد:

مسئولیت‌پذیری،تقویت هویت ملی و دینی در دانش‌آموزان وظیفه اصلی شوراهای راهبری

تجلیل امام جمعه یاسوج از دانش آموزان عضو ستاد نمازجمعه

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

ره آوردهمکاری ائمه جمعه با آموزش و پرورش تربیت نسلی شایسته و انقلابی است

عضو خبرگان رهبری

تحول جهشی درآموزش و پرورش، نیازمند نگاه راهبردی است