Print
Zoom In
Zoom Out

آیت‌الله اعرافی:

مهارت کار با دانش‌آموز از شرایط ویژه فعالیت در آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 35062
زمان انتشار: چهارشنبه 07 آذر 1403 ساعت 16:39

سه ضلع مثلث علمی و تربیتی کشور،آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه است.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مدیرحوزه های علمیه در نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش که با حضور وزیرومعاونین و مدیران ستادی هردو نهاد سه شنبه ششم آذر در قم برگزارشد گفت؛ سه ضلع مثلث علمی و تربیتی کشور،آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه است.  

وی افزود؛اگراین سه ضلع عزیز،شریف و درصدر باشند، جامعه می‌تواند موفق باشد و در میان این سه ضلع، آموزش و پرورش بنیان و پایه است و این اهمیت بی‌بدیلی است که نسبت به آموزش وپرورش معتقد هستیم .

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: ده سال است که مستمر در خصوص اهمیت آموزش و پرورش صحبت می‌کنم، اینکه باید کانون و محورهیئت دولت باشد و بگویند برای آموزش و پرورش چه خواهند کرد.

وی با تاکید بر ثبات مدیریتی درآموزش و پرورش گفت؛ باید دوران وزارت دوره کاملی باشد، وزیر باید چهار سال تمام باشد تا طرح‌ها را به درستی انجام دهند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد؛نظام آموزش و پرورش با سال‌های قبل تفاوت دارد،اکنون نسل نو، شرایط ویژه و مخاطرات بسیاری دارند لذاکسی که وارد آموزش و پرورش می‌شود باید محوریت نظام تعلیم و تربیت را بپذیرد وتربیت را به شکل عمیق درک کند وبه آن اهمیت بدهد.

مدیرحوزه های علمیه خاطر نشان ساخت؛برهمین اساس حوزه علمیه به شکل نمادین قریب به دودهه همکاری و تعامل مستمر،هدفمند و سازنده ،میان حوزه و آموزش و پرورش را درحمایت همه جانبه ازستاد همکاریها در دستور کار دارد.

آیت الله اعرافی مهارت کار با دانش‌آموز را از شرایط ویژه فعالیت دراین عرصه دانست و بیان داشت،در خلال این مهارت با ید عمیقا مبانی انقلاب،اسلام و ارزش‌ها را محکم نگهداشت ودر عرصه تعلیم و تربیت جناحی برخورد نکرد.

وی رویکرد خروجی محور و نتیجه‌گرا را از دیگر ویژگی های کار در آموزش و پرورش دانست و گفت؛تعامل با مدرسه، مدیر ومعلمین دارای اهمیت بسزایی است و در فعالیت‌های حوزه علمیه آنچه مهم است نگاه تخصصی است و حوزه علمیه دارای نقش بنیادی، نظریه‌پردازی و نیروسازی است که باید این نقش‌ها را با همراهی آموزش و پرورش ایفا کند.

 



پیام آیت الله اعرافی به مناسبت روز معلم :

رشد و توسعه کشور محصول تلاش و مجاهدت معلمان و اساتید است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد

ضرورت تسلط مربیان طرح امین بر فضای مجازی و ارتباط با نسل جدید

مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ:

کتاب "مولفه‌های نسل جدید" تا دو ماه آینده منتشر می‌شود

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش