Print
Zoom In
Zoom Out

آیت‌الله اعرافی:

مهارت کار با دانش‌آموز از شرایط ویژه فعالیت در آموزش و پرورش است

شناسه مطلب: 35062
زمان انتشار: چهارشنبه 07 آذر 1403 ساعت 16:39

سه ضلع مثلث علمی و تربیتی کشور،آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه است.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، مدیرحوزه های علمیه در نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش که با حضور وزیرومعاونین و مدیران ستادی هردو نهاد سه شنبه ششم آذر در قم برگزارشد گفت؛ سه ضلع مثلث علمی و تربیتی کشور،آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه است.  

وی افزود؛اگراین سه ضلع عزیز،شریف و درصدر باشند، جامعه می‌تواند موفق باشد و در میان این سه ضلع، آموزش و پرورش بنیان و پایه است و این اهمیت بی‌بدیلی است که نسبت به آموزش وپرورش معتقد هستیم .

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: ده سال است که مستمر در خصوص اهمیت آموزش و پرورش صحبت می‌کنم، اینکه باید کانون و محورهیئت دولت باشد و بگویند برای آموزش و پرورش چه خواهند کرد.

وی با تاکید بر ثبات مدیریتی درآموزش و پرورش گفت؛ باید دوران وزارت دوره کاملی باشد، وزیر باید چهار سال تمام باشد تا طرح‌ها را به درستی انجام دهند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد؛نظام آموزش و پرورش با سال‌های قبل تفاوت دارد،اکنون نسل نو، شرایط ویژه و مخاطرات بسیاری دارند لذاکسی که وارد آموزش و پرورش می‌شود باید محوریت نظام تعلیم و تربیت را بپذیرد وتربیت را به شکل عمیق درک کند وبه آن اهمیت بدهد.

مدیرحوزه های علمیه خاطر نشان ساخت؛برهمین اساس حوزه علمیه به شکل نمادین قریب به دودهه همکاری و تعامل مستمر،هدفمند و سازنده ،میان حوزه و آموزش و پرورش را درحمایت همه جانبه ازستاد همکاریها در دستور کار دارد.

آیت الله اعرافی مهارت کار با دانش‌آموز را از شرایط ویژه فعالیت دراین عرصه دانست و بیان داشت،در خلال این مهارت با ید عمیقا مبانی انقلاب،اسلام و ارزش‌ها را محکم نگهداشت ودر عرصه تعلیم و تربیت جناحی برخورد نکرد.

وی رویکرد خروجی محور و نتیجه‌گرا را از دیگر ویژگی های کار در آموزش و پرورش دانست و گفت؛تعامل با مدرسه، مدیر ومعلمین دارای اهمیت بسزایی است و در فعالیت‌های حوزه علمیه آنچه مهم است نگاه تخصصی است و حوزه علمیه دارای نقش بنیادی، نظریه‌پردازی و نیروسازی است که باید این نقش‌ها را با همراهی آموزش و پرورش ایفا کند.

 



پیام آیت الله اعرافی به مناسبت روز معلم :

رشد و توسعه کشور محصول تلاش و مجاهدت معلمان و اساتید است

گام‌های مهم حوزه علمیه خراسان در توسعه مدارس امین

مدیر حوزه علمیه فارس خبر داد؛

۹۶ درصد مخاطبان مدارس طرح امین ،عملکرد مبلغین را عالی ارزیابی کرده‌اند.

دوره آموزشی «جذب دانش‌آموزان به نماز» در کرمانشاه برگزار شد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد؛

ضرورت آموزش مبتنی برفهم کودک

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

طرح پیوند منزل مدرسه و مسجد از اهداف سند تحول بنیادین است

نشست مسئولان حوزه علمیه و آموزش و پرورش نائین+ عکس

تصاویر/ نشست شورای همکاری حوزه های علمیه با آموزش و پرورش خوی

رئیس ستاد همکاریها تبیین کرد

شش قلمرو مهم نهادهای آموزشی وعلمی برای آینده اسلام و ایران

جذب ۹۸ طلبه طرح امین درخراسان‌شمالی

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

امام جمعه اصفهان خبرداد

فعالیت یکهزار طلبه طرح امین دراصفهان

نتایج پایش عملکرد ۵۷۰ مربی طرح امین در استان کرمانشاه اعلام شد.

با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

بیست‌ودومین اجلاسیه مدیران مدارس صدرا در مشهد برگزارشد

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیر مسئول ایکنا:

پیام‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ترویج شود

تصاویر/امام جمعه خوی در میان دانش آموزان دارالقرآن امام خمینی (ره)