به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادهمکاریها،مشاور وزیرآموزش و پرورش با پاسداشت مجاهدان راه حق و حافظان ارزشهای دینی گفت ، حقیقتا انقلاب اسلامی حاصل خون پاک شخصیت هایی چون شهید ایرانمنش است.
وی افزود؛ اگر نگاهی به ترورهای منافقین و دشمنان انقلاب اسلامی در دهه شصت داشته باشیم معمولا شخصیت های اثر گذار و جریان ساز هدف کینه وعداوت دشمن قرار گرفته اند لذا گروهک منافقین وقتی خود را دررویاویی با تفکر واعتقاد راسخ شهید ایرانمنش زبون و حقیر می بینند، دست به ترور او می زنند .
مشاور وزیرآموزش و پرورش خاطرنشان ساخت؛ وقتی به زندگی با برکت این روحانی و معلم شهید نگاه می کنیم به این حقیقت پی می بریم که تنها راه روشن و بدون آزمون و خطا برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی، توجه به سیره و منش معلمان و اساتید شهیدی چون حجت الاسلام والمسلمین ایرانمنش است که با رشادت ها، مجاهدت ها و از خود گذشتگی های خود ارزش های والای اسلامی را در تار و پودی از عشق، به قداست و کرامت معلمی نگاشته اند تا اذهان معلمان امروز و فردا و آینده سازان ایران اسلامی با فرهنگ غنی ایثار و شهادت الفتی عمیق گیرند.
دبیر ستاد همکاریها با تبریک هفته معلم و ابرازخرسندی ازاینکه یادگار شهید ایرانمنش راه پدر را در کسوت معلمی ادامه داده است گفت؛ یکی از رسالت های مهم شما به عنوان فرزند معلم شهید ، جهان بینی مبتنی برسیره شهدا و آموزه های دینی است که باید با تبیین سبک زندگی پدر والا مقام خود، خصوصیات شهدا را به نسل جوان منتقل نمود تا قدردان انقلاب و شهدا باشند.
*شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم .
گفتنی است شهید حجت الاسلام علی ایرانمنش سال 1311 در شهرکرمان متولد شد، از دوران دبستان با شهید باهنر همراه و همگام بود. اين دو دوست در سال 1331 به صلاحديد استاد خود حاج آقا حقيقي، براي گذراندن مدارج عالي تحصيلی به حوزه علميه قم عزيمت كردند. در آنجا نزديك به هشت سال از محضر اساتيد عاليقدری چون حضرا ایات عظام بروجردي، امام خميني (ره)، آقا شيخ محمد جواد اصفهاني، سلطاني ،مجاهدي و علامه طباطبايي بهره بردند.
در سال 1337 هر دو موفق به اخذ درجه ليسانس از دانشكده الهيات شدند. بعد از آن شهيد باهنر برای ادامه تحصيل در تهران ماند و شهيد ايرانمنش به كرمان بازگشت. به اين ترتيب دست سرنوشت بعد از ساليان متمادی آن دو را از يكديگر جدا ساخت.
در دهه 1340 با لباس مقدس روحانيت در آموزش و پرورش به شغل شريف معلمي پر داخت. اخلاق و رفتار او در همكاران و به خصوص شاگردان و دانشجويان نفوذ كرد. سعي می كرد كتابهاي زمان طاغوت را بر اساس موازين اسلامي تعليم دهد. به خصوص در مقطع دانشجويی با بيان «احكام» به عنوان يك ماده درسي، جوانان را با اسلام آشنا مي كرد. او با شيوه اي منطقی به افشاگري مظالم رژيم ستمشاهي پرداخت و افكار عمومي را به سمت رهنمودهاي امام خمينی سوق داد.
بعد از حمله وحشيانه عمال رژيم شاه به مسجد جامع كرمان، فرهنگيان پس از تعطيل كردن كلاس ها در اداره آموزش و پرورش تحصن كردند. اولين كسي كه واقعه مسجد جامع را تشريح كرد و فرهنگيان را در حركت انقلابي، تحصنها ،اعتصابات و راهپيمايي ها مصمم ساخت شهيد ايرانمنش بود.
پس از پيروزی انقلاب به همان كار باارزش معلمي خويش ادامه داد تا در سال 1359 از طرف شهيد باهنر به سمت مدير كل آموزش و پرورش استان كرمان منصوب شد. در همين دوران مدتی نيز به سمت امام جمعه موقت كرمان منصوب گرديد و چند صباحی به اين مهم اشتغال داشت. تا در بهمن 1359 مصلحت را در آن ديد كه مدتی دست از فعاليت در سمت هاي فوق بكشد.
در سال 1363 مجددا به سمت مدير كلي آموزش و پرورش استان كرمان منصوب شد. با وجود درگيریها و گرفتاری ها به مسئله جنگ بيش از هرچيز اهميت مي داد.
سرانجام صبح روز 27 بهمن سال 65 قرار بود قبل از اعزام در جمع رزمندگان و دانش آموزان سخنرانی داشته باشد. همه انتظار مي كشيدند ساعت از موعد مقرر گذشت ولي خبری از او نشد در لحظاتی كه ديگر انتظار صبر و طاقت را از كف همه ربوده بود، يكي از دانش آموزان آشفته به ميان جمع دويد و جريان ترور ايشان را اعلام كرد و منافقين کوردل با انتشار اطلاعيه ای/ اعلام كردند كه «ما نماينده امام در منطقه جنوب شرق را به قتل رسانديم».