Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم

همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش بدون هیچ گونه چشم داشتی است

شناسه مطلب: 24371
زمان انتشار: چهارشنبه 01 شهریور 1402 ساعت 09:49

علیرضا رحیمی درنشست کشوری قطب های ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش وپرورش گفت؛ حوزه علمیه و روحانیت هیچ انتظاری از آموزش و پرورش جزهمکاری برای تربیت نسلی برآمده از آموزه های قرآن و عترت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، وی در هشتمین نشست اعضای قطب های کشوری (معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استانها) درسالن همایش خانه معلم قم گفت؛ برای درک درست از دنیای پیرامون تعلیم و تربیت، باید بجای مسئولین، معلمان فرصت اظهار نظر داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به ظرفیت بی بدیل مراکز و موسسات علمی و فرهنگی حوزه علمیه قم و دیگر حوزه های بزرگ استانها گفت ؛ حقیقتا حوزه علمیه ظرفیت بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش در ابعاد پژوهشی،آموزشی،پرورشی و فرهنگی می باشد و با عنایت به رسالت ذاتی خود مبنی بر هدایت و تبلیغ علیرغم محدویت منابع، آورده های خوبی برای آموزش و پرورش داشته و هیچ انتظاری جز همکاری برای تربیت نسلی برآمده از آموزه های قرآن و عترت ندارد.

رحیمی در ادامه به معاونان پرورشی و فرهنگی یادآورشد؛ نباید فراموش کنیم در دنیای جولان رسانه ها با همه فرصت ها و تهدیدهای پیش رو و تولید  انواع محتواهای مثبت و منفی باید با تغییر تاکتیک در فعالیت‌های مدارس ، دانش آموز محوری جای معلم محوری را بگیرد و با میدان دادن به دانش آموز زمینه خلق نوآوری های آنان در اداره مدرسه مورد توجه قرار گیرد

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان قم افزود؛تحولات فرهنگی تربیتی دنیا سنت مدیر سالاری در مدارس را گرفته است و برای درک درست از دنیای پیرامون تعلیم و تربیت، باید بجای مسئولین، معلمان فرصت اظهار نظر داشته باشند، زیرا آنان رفتار و کنشگری دانش آموزان را زیر نظر دارند و روزانه در کلاس های درس با مسائل نو ظهور و شبهات گوناگون دانش آموزی دست و پنجه نرم می کنند.

 وی تاکید کرد؛بر این اساس باید به معلم فرصت تا احساس تعلق به برنامه های جاری تعلیم و تربیت داشته باشند.   رحیمی با اشاره به ضرورت کار فرهنگی برای نهادینه سازی جهاد تبیین گفت؛ برای توسعه جهاد تبیین استفاده از دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد چرا که  دانش آموزان زبان نسل جدید را بهتر می‌دانند و قدرت اقناع خوبی دارند و بهترین گروهی که می تواند در این خصوص در اوقات غیر درسی با انش آموزان کار کنند طلاب جوان و خوشفکر هستند.

مدیر کل اموزش و پرورش استان قم توسعه اردوهای راهیان پیشرفت را حائز اهمیت دانست و افزود؛ این مهم اثر بسیار فراوانی در هویت بخشی به نسل جدید دارد و ظرفیت این امر با توجه پیشرفت های صنعتی راه سازی ، صنایع نظامی و.....فراوان است.

وی با تقدیر از فعالیت های حوزه علمیه در همکاری با آموزش و پرورش گفت؛اگر دیگر نهادی مهم کشور مانند حوزه علمیه سهم و نقش خود را در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا و نهادینه نمایند اجرای این سند که به عبارتی قانون اساسی تعلیم و تربیت کشور است ره آوردهای خوبی را در تربیت نسلهای انقلاب اسلامی  خواهد داشت.

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد