Print
Zoom In
Zoom Out

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم

همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش بدون هیچ گونه چشم داشتی است

شناسه مطلب: 24371
زمان انتشار: چهارشنبه 01 شهریور 1402 ساعت 09:49

علیرضا رحیمی درنشست کشوری قطب های ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش وپرورش گفت؛ حوزه علمیه و روحانیت هیچ انتظاری از آموزش و پرورش جزهمکاری برای تربیت نسلی برآمده از آموزه های قرآن و عترت ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، وی در هشتمین نشست اعضای قطب های کشوری (معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استانها) درسالن همایش خانه معلم قم گفت؛ برای درک درست از دنیای پیرامون تعلیم و تربیت، باید بجای مسئولین، معلمان فرصت اظهار نظر داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به ظرفیت بی بدیل مراکز و موسسات علمی و فرهنگی حوزه علمیه قم و دیگر حوزه های بزرگ استانها گفت ؛ حقیقتا حوزه علمیه ظرفیت بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش در ابعاد پژوهشی،آموزشی،پرورشی و فرهنگی می باشد و با عنایت به رسالت ذاتی خود مبنی بر هدایت و تبلیغ علیرغم محدویت منابع، آورده های خوبی برای آموزش و پرورش داشته و هیچ انتظاری جز همکاری برای تربیت نسلی برآمده از آموزه های قرآن و عترت ندارد.

رحیمی در ادامه به معاونان پرورشی و فرهنگی یادآورشد؛ نباید فراموش کنیم در دنیای جولان رسانه ها با همه فرصت ها و تهدیدهای پیش رو و تولید  انواع محتواهای مثبت و منفی باید با تغییر تاکتیک در فعالیت‌های مدارس ، دانش آموز محوری جای معلم محوری را بگیرد و با میدان دادن به دانش آموز زمینه خلق نوآوری های آنان در اداره مدرسه مورد توجه قرار گیرد

نایب رئیس کمیته همکاریهای استان قم افزود؛تحولات فرهنگی تربیتی دنیا سنت مدیر سالاری در مدارس را گرفته است و برای درک درست از دنیای پیرامون تعلیم و تربیت، باید بجای مسئولین، معلمان فرصت اظهار نظر داشته باشند، زیرا آنان رفتار و کنشگری دانش آموزان را زیر نظر دارند و روزانه در کلاس های درس با مسائل نو ظهور و شبهات گوناگون دانش آموزی دست و پنجه نرم می کنند.

 وی تاکید کرد؛بر این اساس باید به معلم فرصت تا احساس تعلق به برنامه های جاری تعلیم و تربیت داشته باشند.   رحیمی با اشاره به ضرورت کار فرهنگی برای نهادینه سازی جهاد تبیین گفت؛ برای توسعه جهاد تبیین استفاده از دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد چرا که  دانش آموزان زبان نسل جدید را بهتر می‌دانند و قدرت اقناع خوبی دارند و بهترین گروهی که می تواند در این خصوص در اوقات غیر درسی با انش آموزان کار کنند طلاب جوان و خوشفکر هستند.

مدیر کل اموزش و پرورش استان قم توسعه اردوهای راهیان پیشرفت را حائز اهمیت دانست و افزود؛ این مهم اثر بسیار فراوانی در هویت بخشی به نسل جدید دارد و ظرفیت این امر با توجه پیشرفت های صنعتی راه سازی ، صنایع نظامی و.....فراوان است.

وی با تقدیر از فعالیت های حوزه علمیه در همکاری با آموزش و پرورش گفت؛اگر دیگر نهادی مهم کشور مانند حوزه علمیه سهم و نقش خود را در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا و نهادینه نمایند اجرای این سند که به عبارتی قانون اساسی تعلیم و تربیت کشور است ره آوردهای خوبی را در تربیت نسلهای انقلاب اسلامی  خواهد داشت.

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم

صحرایی، در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان‌های امام راحل؛

ما معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام او و فرهنگ انقلاب را به نسل آینده منتقل کنیم

تصاویر/ آشنایی دانش آموزان بیجاری با مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

نشست معرفی کتاب شش جلدی «معجزه تربیت» برگزار شد

گزارشی از هم اندیشی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با مسئولان دفتر تبلیغات

استاد حوزه علمیه قم:

آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین سنگر تربیتی کشور است

نماینده ولی فقیه در کاشان؛

فضیلت های یک امت را در کارنامه معلم ثبت می‌کنند

جلسه کارگروه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اردکان برگزار شد + عکس

انسان‌سازی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، رسالت مهم آموزش و پرورش است

استاد حوزه علمیه کردستان:

آموزش و پرورش به مقوله آموزش قرآن در مدارس توجه لازم را داشته باشد