Print
Zoom In
Zoom Out

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

جریان یافتن فعالیت های ترییتی در طول زندگی دانش آموزان نیازی ضروری

شناسه مطلب: 24227
زمان انتشار: يكشنبه 21 خرداد 1402 ساعت 13:33

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: فعالیت های تربیتی، باید در طول زندگی دانش آموزان و بر اساس های نیازهای مادی و معنوی ایشان جریان داشته باشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام  حمید نیکزاد، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت ا... عبادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، اظهار کرد:  تعامل و مشارکت علما و روحانیت ه در فرایند تعلیم و تربیت سابقه ای به بلندای تاریخ از بدو ظهور اسلام تا کنون دارد.

وی از علما و روحانیت به عنوان مروجان معارف والای اسلامی و قرآنی در شریان های جامعه یاد کرد و ادامه داد: علمای دین و جامعه روحانیت هماره در طول تاریخ در کنار آموزش و پرورش دینی افراد جامعه ملجأ و پشتیبان مردم، مظلومان، درماندگان و محرومان بوده و هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان این که  اولویت بخشی به آموزش صرف و غفلت از تزکیه و تربیت در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان در مدارس خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد، عنوان کرد: خارج شدن فعالیت ستاد همکاری ها از قالب تفاهم نامه ای و توجه به رویکرد برنامه محوری، رویداد مبارکی در راستای توجه به امر تزکیه دانش آموزان و تربیت دینی ایشان است.

دبیر ستاد همکاری‌ حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، با اشاره به اجرای چندین طرح تبلیغی نظیر اجرای طرح امین در مدارس کشور، اذعان کرد:درسایه توجه دولت سیزدهم، مجلس انقلابی و اهتمام حوزه های علمیه، به امر تعلیم و تربیت اسلامی، دینی و ایرانی دانش آموزان دختر و پسر این کهن سرزمین اسلامی وتحقق منویات مقام معظم رهبری درسندتحول بنیادین،امسال مبلغین طرح امین در مدارس کشور رشدپنج برابری داشت.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش از تقویت معرفت و شناخت دانش آموزان نسبت به معارف دینی، علما و مراجع دین به عنوان ضروری ترین نیاز نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: اسلام برنامه های متنوع و جامعی برای طول زندگی انسان دارد در حالی که برنامه ریزی ما در فرایند تعلیم و تربیت عرضی است.

به گفته نیکزاد دشمن برای به انحراف کشاندن نسل آینده ساز انقلاب اسلامی به دنبال مسخ هویت دینی، اعتقادی و باور های ارزشی آنان است و تنها راه تحقق این توطئه ها را ایجاد اختلال در فرایند تعلیم و تربیت می بیند، پس خادمین نظلم تعلیم و تربیت، چه در لباس روحانیت و چه معلمان بصیر و انقلابی باید هوشیار بوده و با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع در راستای تبیین ارزش ها و واقعیت ها در بین دانش آموزان حرکت نموده و در مسیر خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان قدم بردارند.

به مناسبت هفنه معلم  صورت گرفت

تجلیل دبیر ستاد همکاریها از فرزند شهید ایرانمنش / شهید ایرانمنش را بیشتر بشناسیم

در دیدار مشاور وزیر با حجت‌الاسلام پارسانیا تأکید شد:

ارتقای کمّی و کیفی معلمان و دبیران معارف و دین و زندگی

۴ ویژگی معلم شایسته از دیدگاه قرآن

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) بررسی کرد:

جایگاه و منزلت معلم در آیات قرآن

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

بازدید روزانه دانش آموزان از مدرسه امام صادق(ع)بروجرد

کتاب الکترونیکی «مقام معلم» در بستر فضای مجازی قرار گرفت

امام جمعه زنجان تأکید کرد:

نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد

درخواست وزیرآموزش و پرورش ازحوزه و روحانیت ؛

ائمه جمعه و جماعات یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند

به مناسبت شهادت رئیس مذهب:

تعلیم و تربیت به سبک امام‌ صادق علیه السلام

در محضر امام صادق علیه السلام

چهار درس زندگی از پیشوای ششم شیعیان

آیت‌الله اعرافی:

امروز ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است

رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان تبیین کردند:

سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب

آیت‌الله‌علم‌الهدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

پیام تبریک آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز معلم