Print
Zoom In
Zoom Out

دبیرکمیته همکاریهای خراسان جنوبی:

بیش از 1200 روحانی در مدارس استان حضور دارند

شناسه مطلب: 14071
زمان انتشار: سه شنبه 09 اسفند 1401 ساعت 11:32

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: اکنون یک هزار و ۲۰۰ روحانی در مدارس در قالب این طرح فعالیت دارند که متناسب با سن و روحیه دانش‌آموزان به مطالبات و شبهات فرهنگی، دینی و پرورشی پاسخ می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت وگویی با اشاره به اجرای طرح امین ادامه داد: اکنون یک هزار و ۲۰۰ روحانی در مدارس در قالب این طرح فعالیت دارند که متناسب با سن و روحیه دانش‌آموزان به مطالبات و شبهات  فرهنگی، دینی و پرورشی پاسخ می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال در قالب طرح «ایما»، مدرسه یک روز توسط دانش‌آموزان اداره می‌شود تا رویکرد تربیتی به ذهن دانش‌آموزان تسری یابد، تصریح کرد: بعد دیگر توجه ما توسعه فرهنگ نمازی در مدارس است که در این راستا به دنبال ارتباط سه رکن خانه، مدرسه و مسجد هستیم.

وی با بیان اینکه در این راستا هیئت اندیشه‌ورز نماز در مدارس با حضور روحانیون توانمند اجرایی شده است، افزود: فعالیت فرهنگی، پرورشی و اسلامی باید در کالبد نماز در مدارس شکل گرفته و این امر باید اولویت اجرای برنامه‌ها باشد. در این راستا در وقت نماز در مدارس به مدت ۳۰ دقیقه به اقامه نماز و فعالیت‌های پرورشی درباره آن پرداخته می‌شود و در این زمینه از تدوین برنامه و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها از طریق روحانیون و فعالان حوزه علمیه هستیم.

حسینی برگزاری کرسی‌های آزادآندیشی متناسب با سن دانش‌آموزان، برگزاری نشست‌های گفتمان‌های دینی و تربیتی را از دیگر موارد مورد توجه برشمرد و یادآور شد: مربیان و معلمان پرورشی در جنگ فرهنگی امروز نیازمند ایده‌های جدید و تفکر متناسب با ذوق نسل امروزی هستند که باید در اجرای برنامه‌ها رعایت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ مشاور و ۶۸۰ معاون و مربی پرورشی در این استان گفت: این تعداد نیروی آموزرشی و پرورشی تنها حدود ۶۰ درصد مدارس را پوشش داده و برای ارائه بهتر خدمات، جذب همین تعداد مربی، معاون و مشاور در مدارس استان ضروری است.

وی ادامه داد: تربیت اسلامی واژه عجیبی است که باید تمام فاکتورهای آموزه‌های اسلام را آن هم برای انتقال و هم یادگیری و تثبیت دربر داشته باشد. بنابراین، مهم‌ترین رکن این آموزش، مربیان و معلمان آموزش و پرورش هستند؛ افرادی که با وجود مسئولیت‌های پراکنده محوله نباید اصل مهم ارتباط‌گیری با نسل امروز را از یاد برند. آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اکنون با کمبود نیروی پرورشی مواجه است؛ اصلی که باید در جذب و استخدام مورد توجه قرار گیرد تا مدارس از این رکن مهم تربیتی بی‌نصیب نمانند.

وی با بیان اینکه در هر اقدام در آموزش و پرورش باید به تربیت و فرهنگ اسلامی نیم‌نگاهی داشته و با توجه به آن برنامه‌ها را تدوین می‌کنیم، تصریح کرد: با وجود کمبود مربی، به حوزه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی همواره نگاه شاخصی داشته‌ایم؛ در واقع به دنبال احیای حوزه پرورشی بوده و نباید این حوزه را آلوده به ظواهر کنیم. در حقیقت باید در بطن دانش‌آموزان نفوذ کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کمبود مربی پرورشی مربوط به استان نبوده و تمام کشور درگیر این موضوع است، اظهار کرد: نیاز به تأمین نیرو از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان وجود دارد تا بتوانیم فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد