Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد کمیته همکاریها

ره آورد حضور روحانیت درآموزش و پرورش هویت بخشی دینی و ملی است

شناسه مطلب: 14036
زمان انتشار: سه شنبه 25 بهمن 1401 ساعت 12:26

اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید دانش آموزان را به مسجد وصل کنیم و پیوند بین مدرسه و مسجد را برقرار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان باسخنرانی مشاور وزیر و دبیر ستاد ستادهمکاریها با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی" نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان"مدیر کل آموزش و پرورش استان، ائمه جمعه شهرستانهای گيلان، رؤسای ادارات آموزش و پرورش، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان قرآن، عترت و نماز درسالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد ضمن تشکر از مدیر کل و معاون پرورشی استان به جهت برگزاری این نشست ، خاطر نشان کرد:سابقه همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه فقط به دوران  انقلاب بر نمی‌گردد و در گذشته نیز این همکاری وجود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مخالفت دشمن با همکاری دو نهاد علمی و تربیتی  از گذشته تا به الان، افزود: حوزه علمیه و روحانیت هرگز از فضای آموزش عمومی به دور نبودند و با ورود روحانیت به آموزش و پرورش کشور هویت بخشی دینی و ملی دست دشمن را کوتاه میکند.

دبیر ستاد کمیته همکاری های حوزه علمیه با آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری دو نهاد از اواخر دهه ۷۰ شکل گرفت و به مراتب به روز رسانی شد تا اینکه از سال ۹۸  این تفاهم نامه تبدیل به برنامه‌ریزی ۵ ساله شد که هم اکنون با  حدود ۴۰ طرح دارای برش های استانی است و در این میان ۷۴۰ کمیته همکاری وجود دارد و در همه مناطق کمیته همکاری‌ها تشکیل شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکی از طرح‌های برنامه پنج ساله یعنی توسعه  طرح تربیتی امین افزود:ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی هستند. بهترین طلبه را برای حوزه علمیه در آموزش و پرورش باید ورود داد و ما در این طرح برای این افراد به میزان ۲۱۰ ساعت آموزشی پیرامون مباحث: روانشناسی، آسیب شناسی اجتماعی و آشنایی با آیین نامه آموزش و پرورش در نظر گرفتیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید دانش آموزان را به مسجد وصل کنیم و پیوند بین مدرسه و مسجد را برقرار کنیم.

 مشاور وزیر در ادامه با بیان اهدف برگزاری این نشست گفت: تشریح برنامه‌ها، اهمیت بحث گردهمایی‌ها، شناخت آسیب ها و رفع آن در بخش ستادی و صف و اولویت بخشی به همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه از مهم ترین اهداف نشست های استانی است.

گفتنی است در پایان این جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث مطرح شده صورت گرفت.

 

 



مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ:

کتاب "مولفه‌های نسل جدید" تا دو ماه آینده منتشر می‌شود

بازدید عضوخبرگان رهبری ازیک مدرسه طرح امین در استان گیلان  

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است