Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس کمیته همکاریهای استان گیلان

آموزش و پرورش شش ساحتی خاستگاه رویشهای انقلاب است

شناسه مطلب: 14033
زمان انتشار: سه شنبه 25 بهمن 1401 ساعت 09:30

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت همکاری و ارتباط بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای تربیت منابع انسانی در تراز تمدن اسلامی تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ،آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه درنشست کمیته  همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گیلان در رشت که با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها برگزار شد  با بیان اهمیت همکاری این ۲ مجموعه در کنار هم برای تقویت زیربنا و پرورش منابع انسانی موثر در آینده عنوان کرد: برای پرورش مدیران خوب در آینده از هم‌ اکنون باید در آموزش و پرورش تلاش شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه به‌ عنوان بسترساز رشد و تعالی جامعه اظهار کرد: این ۲ نهاد قبل از انقلاب اسلامی با هم ارتباط داشتند اما این ارتباط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مستحکم‌تر شد اما قانع کننده نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بیشتر مسئولان دهه چهارم انقلاب تحصیل‌کرده‌های دهه اول انقلاب بوده که اکنون در عرصه‌های مدیریتی فعالیت دارند، افزود: پس از انقلاب به لحاظ فقدان توانمندی‌های لازم در عرصه حوزه و آموزش و پرورش لازم بود که در راستای پرورش منابع انسانی تلاش شود اما شرایط بعد از انقلاب با بروز جنگ تحمیلی و بعد جولان منافقان موجب شد که در عرصه پرورش منابع انسانی خلل ایجاد شود.

رئیس کمیته همکاریهای گیلان  با اشاره به ضرورت تربیت‌ منابع انسانی در جوامع اسلامی و غیراسلامی برای به‌کارگیری در صنایع مختلف و رفع نیازمندی‌های جامعه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی بر مبنای تمدن‌سازی اسلامی، انسانی شکل گرفت و برای رسیدن به این‌ مقصد نیاز است که منابع انسانی را از مهدکودک تا سنین نوجوانی بسازد و در واقع آموزش و پرورش شش ساحتی خاستگاه رویشهای انقلاب است.   

امام جمعه رشت با اشاره به حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: شناخت مردم نسبت به دنیای پیرامونی‌شان موجب شد که امسال حضور باشکوهی در راهپیمایی داشته باشند، اما در عین حال از مدیریت ادارات ناراحت هستند که نشان‌گر اینست که در پرورش منابع انسانی موثر به خوبی عمل نکرده‌ایم البته قصد سیاه‌نمایی نیست و معتقدم انسان‌های سالم و مدیران خوبی هم در جامعه در تلاش هستند.

نیازمند همکاری با حوزه علمیه هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه کشورمان و هدف گیری جوانان و نوجوانان از سوی آنان گفت: در میان هجمه‌های تبلیغاتی، رفتارهای ضدتربیتی و دینی دشمن به سامان رساندن این مسئولیت بزرگ کار آسانی نیست، در این شرایط نیازمند همکاری و تشریک مساعی با حوزه علمیه هستیم.

محمد فائزی در این جلسه با بیان اینکه برای تحقق اهداف و رسالت آموزش و پرورش تکلیفی بزرگ و کار سختی در پیش داریم، افزود: آینده‌سازان جامعه در مستعدترین موقعیت سنی در اختیار آموزش و پرورش بوده، فرصت ارزشمندی که اگر به درستی استفاده نکنیم، فرصت‌های آینده کشور را ضایع کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیاز به معنویت در دنیا بیش از پیش احساس می‌شود از این‌رو باید بخش مهمی از زمینه‌های معنوی را در مدارس برای دانش‌آموزان فراهم کنیم در این بین حوزه‌های علمیه با پیشینه چند صدساله ظرفیت فوق العاده بزرگ و قابل استفاده هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، فعالان حوزه‌های علمیه را سرمایه بسیار ارزشمند در مسیر کمک کردن به فعالیت‌های تربیتی بر عهده دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: ما امروز نیازمند بهره‌گیری از این ظرفیت هستیم.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از یکصد نفر از روحانیون حوزه علمیه در آموزش و پرورش جذب کردیم امسال تعدادی بیشتری با رویکرد جهادی در مدارس فعال می شوند که در اعتلای دینی و معنوی دانش‌آموزان نقش مهمی دارند.

 

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد