به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها،
مجید حسینی فر با حضور در جمع مبلغان طرح امین، این طرح را فرصتی مناسب برای پیشبرد اهداف پرورشی و تربیتی در جهت اجرای سند تحول بنیادین و رسیدن به ثمرات شجره طیبه برشمرد و هدف آن را تربیت دانشآموزانی با باورها و رفتارهای اسلامی و دینی، مطابق آموزه های متعالی قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آموزش مسائل دینی از کودکی و نوجوانی به دانش آموزان باعث روشنگری در مسیر زندگی آنها می شود، گفت: این امر مهم نیاز به بسترسازی دارد و طرح امین بستر مناسبی برای پیشبرد اهداف پرورشی و سوق دادن دانشآموزان به آشنایی با آموزههای مذهبی است.
وی با تصریح بر اینکه طرح امین یکی از آثار و برکات مهم حوزه علمیه در آموزش و پرورش است که هر کجا برگزار شده، موفقیت زیادی به همراه داشته است؛ خودشناسی، خداشناسی، ایمان به معاد، نماز و تقلید، ترس از گناه، عفت، حیاء و نجابت، صداقت، امر به معروف و نهی از منکر، ارزش قائل شدن به علم و علم آموزی و نظام اسلامی و ولایت فقیه را ۱۰ شاخصه ی بارز مدارس طرح امین دانست که در اثر تعامل آموزش و پرورش و حوزه علمیه در خصوص ایجاد مدارس طرح امین ظهور و بروز پیدا کرده است.
حسینی فر با تاکید بر مکمل یکدیگر بودن حوزه علمیه و آموزش و پرورش در زمینه رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: دلیل این امر آن است که در نهادینه کردن امر تربیت طبق سند تحول بنیادین، همه دستگاه های مرتبط از جمله حوزه های علمیه بایستی به آموزش و پرورش کمک کنند.
سرپرست منطقه ٩ در خصوص ضرورت و جایگاه فعالیت های دینی و مذهبی در مدارس و نیز لزوم توجه به ظرفیتهای موجود در این طرح، ایجاد تعامل بین مدیران مدارس و مبلغین را فرصت ویژه ای برای پیشبرد اهداف پرورشی و تربیتی دانست که مطابق سند تحول بنیادین به دنبال توسعه فعالیتهای دینی و مذهبی است و اجرای طرح امین کمک شایانی به دستیابی این هدف میکند.