Print
Zoom In
Zoom Out

آمادگی مربیان ملایر برای برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن برای دانش آموزان

شناسه مطلب: 13746
زمان انتشار: چهارشنبه 11 آبان 1401 ساعت 10:13

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: مربیان قرآنی ملایر آمادگی دارند تا به صورت تخصصی کلاس‌های قرآنی را برای دانش آموزان برگزار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، ایرج یارمحمدی، کار‌شناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در جلسه هم اندیشی نهضت پیشرفت بانوان ملایر و هیئت اندیشه ورز قرآنی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه قرآنی است، به برگزاری ۳۰ دوره تربیت معلم قرآنی با آموزش ۵۰۰ مربی اشاره کرد و گفت: این مربیان با گذراندن دوره‌های ۶ ماهه موفق به کسب مدرک و گواهی نامه در رشته‌های حفظ، قرائت، مربی پیش دبستانی و ... شده‌اند.

وی با بیان اینکه این مربیان از مربیان مجرب و زبده بوده و تعدادی از آنها در موسسات قرآنی و خانه‌های قرآن مشغول فعالیت هستند، افزود: این مربیان آمادگی دارند تا در برنامه‌های قرآنی در کنار آموزش و پرورش باشند.

یارمحمدی با اشاره به اینکه تربیت قاریان جدید و کشف استعدادهای قرآنی امروز یک ضرورت است که آموزش و پرورش می‌تواند در این زمینه نقش مهمی را داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر قاریان برجسته را نتوانستم در شهرستان داشته باشیم و قاریان ما همان قاریان دوره‌های گذشته هستند، شاید بتوان گفت این از کم‌کاری‌های ما و یا نهادهای فرهنگی بوده است.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: از سال گذشته در اداره تبلیغات اسلامی ملایر کلاس‌های قرائت قرآن توسط یکی از قاریان برجسته شهرستان در حال برگزاری است، از آموزش و پرورش انتظار داریم برای تربیت نیروهای قرآنی جدید از بین دانش آموزان همکاری لازم را داشته باشد.

وی پیشنهاد داد: در این زمینه روزهای پنج‌شنبه برای کلاس‌های قرآنی دانش آموزان در اداره تبلیغات اسلامی ملایر می‌تواند اختصاص پیدا کند. در حوزه پیش دبستانی نیز ۵۰ مربی زبده قرآنی با گواهی نامه معتبر از دارالقرآن در ملایر هستند که در این راستا می‌توانند در دوره‌های پیش دبستانی برای آموزش‌های قرآنی در کنار آموزش و پرورش به صورت تخصصی فعالیت داشته باشند و این آمادگی از سوی سازمان تبلیغات وجود دارد تا از مربیان قرآنی برای برنامه‌های آموزش و پروش استفاده شود.

رضوان شیرزادی، دبیر نهضت پیشرفت بانوان ملایر نیز با بیان اینکه اگر قرار است کار تربیتی در جامعه انجام شود، اظهار کرد: این آموزش‌ها باید از همان دوران کودکی و دوران ابتدایی باشد لذا رد این زمینه نقش آموزش و پروش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از برنامه‌های قرآنی استقبال می‌کنند، گفت: نیاز است آموزش و پرورش برای تربیت قرآنی از مربیان زبده و تخصصی استفاده کند.

شیرزادی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی در حوزه اعزام مبلغ، حوزه کارشناسان مشاوره دینی، مشاوره خانواده و پاسخ گویی به سوالات شرعی همکاری لازم را با آموزش و پروش دارد گفت: در این راستا سالهای گذشته نیز این همکاری بوده استوی اضافه کرد: با توجه به برگزاری دوره تدبر در قرآن از سوی سازمان تبلیغات اسلامی معلمان قرآن آموزش و پرورش نیز در صورت تمایل می‌توانند در این دوره‌ها ثبت نام و از آموزش ‌های لازم بهره مند شوند.

مهدی عابدینی نیا، مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه این جمع باید منشا وحدت رسالت قرآنی باشد و بتوانیم گامی را به جلو برداریم، گفت: در این راستا نظرات سازنده و مفید می‌تواند آموزش و پرورش را در حوزه‌های قرآنی کمک کند.

عابدینی نیا با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: این سند قرآن ناطق آموزش و پرورش است که مقام معظم رهبری نیز روی آن تاکید دارند و مهجور مانده است و سند تحول مورد بی مهری دولت‌ها واقع شده و رهبری هم بارها تاکید کرده‌اند که این سند باید اجرا شود. طبق فرموده امام راحل که مساجد را سنگر می‌دانستند طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه باید کانون تربیتی محله باشد و سند تحول هم همین حکم را دارد و این اعتقاد اجرایی نشده است.

مدیر آموزش و پروش ملایر با اشاره به نظرات مطرح شده در خصوص جذب و استفاده از نیروهای فعال قرآنی در حوزه آموزش و پرورش، افزود: بسیاری از برنامه‌ها وزارتی است و باید طبق ظوابط وزارت خانه اجرا شوود و دست آموزش و پروش شهرستان نیست.

وی کمبود نیرو به ویژه در حوزه پرورشی را از معضلات آموزش و پرورش دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های ما نیز همین امر است که در این حوزه باید از بالا جذب را به ما اعلام کنند تا بتوانیم نیروهای قرآنی و پرورشی را جذب کنیم، در این زمینه طی سال‌های اخیر از مربیان طرح امین و مبلغان نیز برای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در آموزش و پرورش استفاده شده است.

عابدینی نیا تصریح کرد: متاسفانه بودجه‌های آموزش و پرورش نیز طی سال‌های اخیر کاهش داشته و بودجه فرهنگی نیز کم است. حوزه مسائل قرآنی آموزش و پرورش باید بیش از گذشته احیا شود، در این راستا نیازمند همکاری بیشتر اداره تبلیغات و مبلغان و روحانیون هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جلسات همفکری و هم اندیشی بین نهادهای دینی و آموزش و پروش باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، گفت: ما می‌توانیم تفاهم نامه‌ای داشته باشیم که اداره تبلیغات کمک کند و کار قرآنی انجام شود. اگر برای آینده نسلی قرآنی و فرهیخته را می‌خواهیم همه باید تلاش کنیم و این برای ما باقیات و صالحاتی جاریه خواهد بود.

در ادامه اعضای جلسه نیز مشکلات و مباحث و نیازهای امروز جامعه دانش آموزی را در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل قرآنی و تربیتی مطرح و راهکارهای لازم نیز ارائه شد.

انتهای پیام



نویسنده کتاب «چلچراغ نماز و مدرسه»

۹۰ درصد دانش آموزان نماز خوان، از مادر یاد گرفته اند

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خراسان‌شمالی

پیوند «مدرسه، منزل و مسجد» سبب کاهش آسیب اجتماعی می‌شود

برگزاری کار گروه همکاریها در دو شهرستان آذربایجان شرقی

حضور نماینده ولی فقیه در کرمانشاه

نشست شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش کرمانشاه  برگزار شد

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی

نشست شورای همکاری‌ حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، برگزار شد

به مناسبت میلاد نور

در محضر امام حسن عسكری(ع)

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان؛

آینده کشور از مدرسه ساخته می‌شود/تحقق سند تحول بنیادین جدی‌تر دنبال شود

فعالیت ۳۵۰مبلّغ در مدارس استان چهار محال و بختیاری

نویسنده کتاب «چلچراغ نماز و مدرسه»

۹۰ درصد دانش آموزان نماز خوان، از مادر یاد گرفته اند

با حضورنماینده ولی فقیه در استان فارس

طرح «نماز الفبای تربیت» در شیراز اجرا شد

مشاوروزیرآموزش و پرورش

سرمایه‌گذاری در نظام آموزشی و تربیتی تضمین  کننده رشد و پیشرفت کشور است.

حضورامام جمعه زابل در بین دانش آموزان

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

ایجاد اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان از رسالت‌های مهم مربیان است

هدف مدارس صدرا تربیت دانش آموزان متعهد و آینده ساز است

گزارشی از کارگروه های ستاد همکاریها درآذربایجان شرقی

اجرای پویش «سلام به آینده» با مشارکت مدرسه علمیه امام صادق(ع) تهران

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

مدرسه، کانون نور و دانایی است