Print
Zoom In
Zoom Out

مشاورعالی وزیرآموزش و پرورش:

طلاب مسائل تربیتی را رسالت خود می دانند

شناسه مطلب: 13679
زمان انتشار: دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 17:49

مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: طلبه‌ها به مسائل آموزشی و تربیتی نگاه شغلی و درآمدزا ندارند و این موضوع را جزو رسالت حوزوی خود می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در آیین آغاز به کار مدارس طرح امین که در سالن همایش های بیداری اسلامی جامعه الزهرای قم برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت‌های تربیتی در مدارس باید اثرگذار و نتیجه‌بخش باشند که این مهم با همکاری حوزه‌های علمیه محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از حضور طلاب در مدارس می‌ترسند، یادآور شد: طلبه‌ها در مسائل آموزشی و تربیتی نگاه شغلی و درآمدزا ندارند و این موضوع را جزو رسالت حوزوی خود می‌دانند و مثل همیشه در راه اسلام و انقلاب سینه سپر می‌کنند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌هایی که قرار است در راستای اجرای طرح امین در مدارس با مشارکت ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود ۴۰ محور دارد، افزود: سعی کردیم نگاهمان به برنامه‌ها تحولی باشد تا در راستای خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام نیکزاد همدلی، همزبانی و الفت قلبی را موجب به ثمر نشستن برنامه‌های اجرایی دانست و گفت: کسانی که در اجرای طرح امین مشارکت دارند سرمایه‌هایی هستند که فعالیت‌های تربیتی خود را از حوزه شروع کرده‌اند و تمام آنها از مسیرهای جاری و روال تعریف‌ شده وارد آموزش و پرورش شده‌اند و امیدواریم این همکاری نتیجه درخشان در پی داشته باشد.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه علمیه با سه روش با آموزش و پرورش همکاری می‌کند، گفت: در روش نخست، حوزه علمیه با مدیریت خودش، یک فعالیتی را با همراهی آموزش و پرورش انجام می دهد، که نمونه آن همین طرح امین است که ساماندهی، ارتباط و پشتیبانی عمدتا از جانب حوزه است.

حجت‌الاسلام نیکزاد با اشاره به دومین مدل و روش همکاری حوزه با آموزش و پرورش افزود:در این روش، حوزه علمیه با استفاده از ظرفیت طلبه‌های خوب، تاثیرگذار و دغدغه‌مند در سیستم آموزش و پرورش کنشگری می‌کند.

وی افزود: حوزه علمیه همچنین با ایجاد مدارس مختلف، نقش خود را در کار تعلیم و تربیت به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.



رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

نیم نگاهی به کتاب «تعلیم و تربیت در نهج‌البلاغه»

معاون وزیرآموزش و پرورش دردیداربا آیات حسینی بوشهری واعرافی

استعدادهای برتر باید در مسیر حل مسائل راهبردی کشور قرارگیرند/ به دنبال تربیت نخبه‌ای هستیم عمیق بیندیشد و متعهدانه عمل کند

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس سمپاد

کشوربیش ازهرجای دیگربه استعدادهای برتر نیاز دارد.

در دیدار رئیس سازمان ملی استعداهای درخشان:

تقدیرآیت الله اعرافی ازتوجه رئیس جمهوربه آموزش و پرورش

گزارش تصویری

همایش تخصصی طلاب شاغل در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان مشهد

رئیس بنیاد نهج البلاغه خبر داد

  شرکت ۳۰۰هزار دانش آموز در طرح فراگیر "قرار نهج البلاغه "

در کرمان

دوره آموزشی اردو داری مربیان کودک و نوجوان

درقم برگزارشد

دوره توانمندسازی طلاب در پاسخ به شبهات اعتقادی

عضو شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها:

تحقق تربیت تراز انقلاب اسلامی، نیازمند طرح‌های تازه است

مدیرحوزه های علمیه

ارتباط و تعامل  چشمگیر روحانیون با دانش‌آموزان از مهم‌ترین جلوه‌های تبلیغ حوزه علمیه است

درکتاب آموزشی احکام دختران بخوانید

نگاهی متفاوت برای آشنایی دختران با احکام شرعی

دبیر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش

خدمات رئیس جمهور شهید تا سالیان متمادی در کشور جاری و ساری خواهد بود.

امام جمعه همدان:

مبلغ طرح امینی موفق است که ملجا همه دانش‌آموزان باشد

به همت نشر معارف

کتاب «شیخ بهایی» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شد

در حاشیه دیدار با معلمان و فرهنگیان

تفقد رهبرمعظم انقلاب ازافتخارآفرینان کاروان دانش‌آموزی امید ایران