Print
Zoom In
Zoom Out

مشاورعالی وزیرآموزش و پرورش:

طلاب مسائل تربیتی را رسالت خود می دانند

شناسه مطلب: 13679
زمان انتشار: دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 17:49

مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: طلبه‌ها به مسائل آموزشی و تربیتی نگاه شغلی و درآمدزا ندارند و این موضوع را جزو رسالت حوزوی خود می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در آیین آغاز به کار مدارس طرح امین که در سالن همایش های بیداری اسلامی جامعه الزهرای قم برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت‌های تربیتی در مدارس باید اثرگذار و نتیجه‌بخش باشند که این مهم با همکاری حوزه‌های علمیه محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از حضور طلاب در مدارس می‌ترسند، یادآور شد: طلبه‌ها در مسائل آموزشی و تربیتی نگاه شغلی و درآمدزا ندارند و این موضوع را جزو رسالت حوزوی خود می‌دانند و مثل همیشه در راه اسلام و انقلاب سینه سپر می‌کنند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌هایی که قرار است در راستای اجرای طرح امین در مدارس با مشارکت ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود ۴۰ محور دارد، افزود: سعی کردیم نگاهمان به برنامه‌ها تحولی باشد تا در راستای خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام نیکزاد همدلی، همزبانی و الفت قلبی را موجب به ثمر نشستن برنامه‌های اجرایی دانست و گفت: کسانی که در اجرای طرح امین مشارکت دارند سرمایه‌هایی هستند که فعالیت‌های تربیتی خود را از حوزه شروع کرده‌اند و تمام آنها از مسیرهای جاری و روال تعریف‌ شده وارد آموزش و پرورش شده‌اند و امیدواریم این همکاری نتیجه درخشان در پی داشته باشد.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه علمیه با سه روش با آموزش و پرورش همکاری می‌کند، گفت: در روش نخست، حوزه علمیه با مدیریت خودش، یک فعالیتی را با همراهی آموزش و پرورش انجام می دهد، که نمونه آن همین طرح امین است که ساماندهی، ارتباط و پشتیبانی عمدتا از جانب حوزه است.

حجت‌الاسلام نیکزاد با اشاره به دومین مدل و روش همکاری حوزه با آموزش و پرورش افزود:در این روش، حوزه علمیه با استفاده از ظرفیت طلبه‌های خوب، تاثیرگذار و دغدغه‌مند در سیستم آموزش و پرورش کنشگری می‌کند.

وی افزود: حوزه علمیه همچنین با ایجاد مدارس مختلف، نقش خود را در کار تعلیم و تربیت به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.



مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مدرسه مؤثرترین خاستگاه انتقال ارزش‌ها، باورها و هویت ملی است

مشاوروزیرآموزش و پرورش

تربیت نسل آینده‌ساز، نیازمند بهره‌گیری از گنجینه‌ی معارفی  حوزه علمیه است.

تاجدارفردوس در بیان پیامبر رحمت

بهشت از زيبائى چهره فاطمه سلام الله علیها روشن شده است

 ظرفیت تبلیغی و تربیتی حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه برای آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

با همکاری مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی حضور روحانیون و مبلغین در مدارس  افزایش می یابد

گسترش خدمات تبلیغی در مدارس استثنایی مشهد/ پنج‌ هزار دانش‌آموز توان‌یاب در پوشش طرح امین

تصاویر/ دوره توانمندسازی طلاب فعال در آموزش و پرورش (معلم تمدن‌ساز)

تصاویر/ دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به همراه معاونین و مشاوران با آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار مسئولان آموزش و پرورش قم مطرح کرد:

شناخت نسل‌های جدید؛ چالشی جدی برای نظام تربیتی / اگر با تحولات منفعلانه برخورد شود موج‌های بیرونی آینده تربیت دینی را شکل خواهند داد

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد:

تعامل با حوزه‌های علمیه و اجرای طرح‌های نوین

وزیر آموزش و پرورش

طرح امین ظرفیت ارزشمند تربیت دینی در مدارس کشور است

تعامل اثربخش حوزه و آموزش‌وپرورش، مسیر تربیت نسل تمدنی را هموار می‌کند

تصاویر / اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریها

وزیر آموزش و پرورش در اولین اجلاسیه مدارس امین حوزه علمیه خراسان

حضور طلاب طرح امین شتاب‌دهنده تحول تربیتی است/ طرح امین نباید مغفول بماند

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها

تربیت نسل مؤمن در گرو نقش‌آفرینی روحانیِ مدرسه است