Print
Zoom In
Zoom Out

با حضور نماینده ولی فقیه:

نشست کمیته همکاریهای استان لرستان برگزار شد

شناسه مطلب: 13588
زمان انتشار: يكشنبه 06 شهریور 1401 ساعت 19:37

نشست کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست آموزش و پرورش استان و سایر اعضا با محوریت اهداف تربیتی دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد گفت: اهمیت همکاری آموزش و پرورش با نهادهایی مانند حوزه علمیه، بنیاد غدیر، بنیاد مهدویت، ستاد اقامه نماز و استفاده از ظرفیت هایی از جمله سازمان بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی و سایر موارد مشابه بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزود: آموزش و پرورش نیازمند بازسازی انقلابی است و باید امور تخصصی و تربیتی را به افراد صالح و متخصص این کار سپرد و بر ان حسن نظارت را داشت؛ همه فرهنگیان و و به خصوص مدیران مدارس باید با مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آشنا شوند و با توجه به بومی‌گزینی به اجرای عملی آن بپردازند.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: آموزش و پرورش مانند یک لوح سفید است که باید با امور دینی مناسب بر آن تاثیر گذاشت، از جمله بحث عدالت آموزشی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست.

باید در مورد تعدد عناوین مدارس آموزش و پرورش تجدید نظر صورت گیرد و در صورت مفید نبودن تغییر کنند.

رضا عزتی؛ سرپرست آموزش و پرورش لرستان نیز محصول نهایی  همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش را تربیت انسانی قرآنی که برای سعادت آخرت خود و توسعه کشورش تلاش می کند بیان کرد و گفت: درب آموزش و همواره به روی فعالان فرهنگی و تربیتی باز است. و در این رابطه نقشه راه ما مشخص است و این نقشه همان سند تحول بنیادین است که مطالبه بحق مقام معظم رهبری است و از بین ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین، اولین ساحت به ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی پرداخته که همین ساحت، ماموریت مهم ما با حوزه همکاریها و نهادهای تاثیرگذار جامعه می باشد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت در لرستان اظهار داشت: هدف کلی  در این ساحت همان تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی دانش آموران  و تلاش پیوسته برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی آنان است و حرکت  و برنامه ریزی های ما بایستی در چارچوب این هدف باشد ؛ در واقع هدف همه ما از جمله آموزش و پرورش، حوزه علمیه و خانواده تربیت افراد است اما گاهی ممکن است عملکرد هریک از نهادهای موثر در تضاد عملکرد دیگری باشد یا تعارض نداشته باشد، اما مکمل و همسو با یکدیگر نیز نباشند. بنابراین آموزش و پرورش، حوزه علمیه، خانواده و حتی صداوسیما شرکای راهبردی در امور فرهنگی هستیم به این معنی که هریک بدون دیگری کارش ناتمام است.

وی افزود: آثار حرکت ما باید در رفتار دانش آموز مشخص شود و مدرسه ما باید یک مدرسه متمایز باشد به طوری که مشهود باشد این نهادها باهم هماهنگ هستند. نظام ارزشیابی نیز بسیار مهم است. باید بررسی کنیم که ما چه قدر به اهدافمان در ستاد همکاری‌ها نزدیک شدیم، منظور تولید محتوا و کتاب، برگزاری مراسم، همایش‌های متعدد و ... نیست، بلکه اتفاق واقعی که در درون مدرسه و در ذهن دانش‌آموز می‌افتد مهم است باید دید الان که همکاری می‌کنیم شرایط چگونه است و اگر همکاری نمی‌شد شرایط چگونه می‌بود.

عزتی تصریح کرد: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، راهبردی، استراتژیک و شرط موفقیت است، بدون این همکاری‌ها کار پیش نخواهد نرفت اما همکاری‌ها باید به اثر بخشی اقدامات معطوف شود و کارهای انجام شده باید هرساله مورد سنجش قرار گیرد تا میزان پیشرفت مشخص شود؛اگر بخواهیم ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش فعال باشد باید ارزش‌مندی فعالیت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و عملکردش قابل اندازه گیری بوده و پیشرفت آن مشهود باشد.

وی افزود:حضور هفتگی روحانیون در مدارس جهت اقامه نماز جماعت، طرح سودای بندگی و حضور دانش آموزان در نماز جمعه و برنامه‌ریزی برای شرکت مدارس به صورت حداقل دو بار در سال، تدریس ۴۶ طلبه معلم در استان، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه توسط مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق، ۷۵ روحانی مرد و ۴۶۵ روحانی زن در قالب طرح امین، استخدام ۷۰ روحانی در آموزش و پرورش، گردهمایی و توانمندسازی مبلغین مدارس و چندین مورد دیگر از جمله همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه می باشد.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد