Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب

بیانیه گام دوم محصول تفکر انقلابی است

شناسه مطلب: 13576
زمان انتشار: شنبه 05 شهریور 1401 ساعت 09:22

حجت السلام والمسلمین علی ذوعلم در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور عنوان کرد: برای آموزش بهتر، نیاز به قطور کردن کتاب نیست بلکه باید هوشمندانه و کارآمد عمل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، حجت السلام والمسلمین ذوعلم در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور عنوان کرد: مساله اصلی در آموزش و پرورش، نیاز به تحول به معنای واقعی است و تمام عناوین دیگر ذیل تحول قرار می‌گیرد.

وی، پیشرفت کشور را تنها از راه آموزش و پرورش امکان پذیر دانسته و افزود: کنکور هدف نیست بلکه یک ابزار برای شناسایی استعدادهاست لذا آموزش و پرورش نباید دچار فرسودگی و تحجر شود و باید روی مقوله تحول فکر کرد.

حجت السلام والمسلمین ذوعلم،در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، محصول نگاه حکیمانه و تفکر انقلابی و اسلامی است که ما را به سوی آینده راهنمایی می‌کند، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، بخشنامه و دستورالعمل نیست بلکه یک اندیشه است.

رییس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، با اشاره به مولفه‌هایی همچون علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب در مورد شاخص های کلان ارزش‌هایی که باید جوانان بر اساس آن در جامعه رشد پیدا کنند در هشت کلیدواژه توضیح داده شده که اولین آن، آزادی است؛ آزادی زیرساختی ترین و مهمترین ارزشی است که انبیای الهی آمدند تا انسانها را از زیر بار ظلم نجات دهند و مقدمه حرکت و رشد است؛ مفهوم آزادی با هوا و هوس ورکود و عقب گرد متفاوت بوده و در دعوت انبیا به صورت آزاد منشی، آزاد اندیشی، آزادی معنوی و سیاسی و اجتماعی مطرح شده است و همچنین آزادی باید منطبق بر اخلاق باشد و ارزش‌ها نباید یکدیگر را نفی کنند لذا لازم است بستر آزاد اندیشی را برای جوانان از طرق مختلف مثل مناظره فراهم کنیم.

دبیر اسبق ستاد همکاریهای حوزه علمیه و اموزش و پرورش ، عدالت را در بیانیه گام دوم رهبرانقلاب جزو آرمان‌های انقلاب دانست و عنوان کرد: عدالت آموزشی زمانی تحقق و استقرار پیدا می کند که تعادلی در بین ارزش‌ها و عقلانیتی در توزیع منابع و تصویب سازی ها و طراحی ها وجود داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: در بحث تولید محتوا، عدالت آموزشی ایجاب می‌کند که محتواهای علمی را به اندازه اثرگذاری و ثمربخشی خودش تولید کنیم و در اختیار دانش آموز بگذاریم لذا  برای آموزش بهتر، نیاز به قطور کردن کتاب نیست بلکه باید هوشمندانه و کارآمد عمل کنیم و برای اینکه به سایر ارزشها ظلم نشود، دانش آموز ما باید اهل تفکر، عقلانیت، معنویت و آزاد اندیش تربیت بشود و فقط به بعد دانشی نپردازیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»