Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب

بیانیه گام دوم محصول تفکر انقلابی است

شناسه مطلب: 13576
زمان انتشار: شنبه 05 شهریور 1401 ساعت 09:22

حجت السلام والمسلمین علی ذوعلم در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور عنوان کرد: برای آموزش بهتر، نیاز به قطور کردن کتاب نیست بلکه باید هوشمندانه و کارآمد عمل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، حجت السلام والمسلمین ذوعلم در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور عنوان کرد: مساله اصلی در آموزش و پرورش، نیاز به تحول به معنای واقعی است و تمام عناوین دیگر ذیل تحول قرار می‌گیرد.

وی، پیشرفت کشور را تنها از راه آموزش و پرورش امکان پذیر دانسته و افزود: کنکور هدف نیست بلکه یک ابزار برای شناسایی استعدادهاست لذا آموزش و پرورش نباید دچار فرسودگی و تحجر شود و باید روی مقوله تحول فکر کرد.

حجت السلام والمسلمین ذوعلم،در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، محصول نگاه حکیمانه و تفکر انقلابی و اسلامی است که ما را به سوی آینده راهنمایی می‌کند، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، بخشنامه و دستورالعمل نیست بلکه یک اندیشه است.

رییس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، با اشاره به مولفه‌هایی همچون علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب در مورد شاخص های کلان ارزش‌هایی که باید جوانان بر اساس آن در جامعه رشد پیدا کنند در هشت کلیدواژه توضیح داده شده که اولین آن، آزادی است؛ آزادی زیرساختی ترین و مهمترین ارزشی است که انبیای الهی آمدند تا انسانها را از زیر بار ظلم نجات دهند و مقدمه حرکت و رشد است؛ مفهوم آزادی با هوا و هوس ورکود و عقب گرد متفاوت بوده و در دعوت انبیا به صورت آزاد منشی، آزاد اندیشی، آزادی معنوی و سیاسی و اجتماعی مطرح شده است و همچنین آزادی باید منطبق بر اخلاق باشد و ارزش‌ها نباید یکدیگر را نفی کنند لذا لازم است بستر آزاد اندیشی را برای جوانان از طرق مختلف مثل مناظره فراهم کنیم.

دبیر اسبق ستاد همکاریهای حوزه علمیه و اموزش و پرورش ، عدالت را در بیانیه گام دوم رهبرانقلاب جزو آرمان‌های انقلاب دانست و عنوان کرد: عدالت آموزشی زمانی تحقق و استقرار پیدا می کند که تعادلی در بین ارزش‌ها و عقلانیتی در توزیع منابع و تصویب سازی ها و طراحی ها وجود داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: در بحث تولید محتوا، عدالت آموزشی ایجاب می‌کند که محتواهای علمی را به اندازه اثرگذاری و ثمربخشی خودش تولید کنیم و در اختیار دانش آموز بگذاریم لذا  برای آموزش بهتر، نیاز به قطور کردن کتاب نیست بلکه باید هوشمندانه و کارآمد عمل کنیم و برای اینکه به سایر ارزشها ظلم نشود، دانش آموز ما باید اهل تفکر، عقلانیت، معنویت و آزاد اندیش تربیت بشود و فقط به بعد دانشی نپردازیم.

 

 

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (21)

گزارشی از اردوی مسجدی‌ها ویژه دانش‌آموزان کرمانشاهی+عکس

تصاویر / شورای همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش همدان

تحقق برنامه های ستاد همکاریها (20)

پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان ایرانشهر و دلگان

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

بولتن شماره (82)ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش آینده کشور را  تضمین می کند

در مصلی امام خمینی(ره) بجنور

گردهمایی بزرگ دانش آموزی یاوران مقاومت و نماز

حسن ختام هفته پژوهش

پژوهش از نگاه پیامبر و اهل بیت علیهم السلام

تصاویر

نشست شورای سیاستگذاری ستاد همکاریهای استان یزد با حضور مشاور وزیر

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

نشست  پیاده سازی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین درلرستان برگزارشد

فیلم / گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان یزدبا حضور مشاور وزیرآموزش و پرورش  

دبیرستادهمکاریها تاکید کرد

حمایت از راه اندازی کودکستانها و مدارس وابسته به حوزه علمیه

امام جمعه یزد:

تربیت نسل انقلابی، محور حرکت آموزش و پرورش باشد

نشست مشاور وزیرآموزش و پرورش با روسای ادارات استان یزد

تصاویر

دبیرستاد همکاریها در میان دانش آموزان یزدی

بازدید مشاور وزیرآموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد