Print
Zoom In
Zoom Out

رئیس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب

بیانیه گام دوم محصول تفکر انقلابی است

شناسه مطلب: 13576
زمان انتشار: شنبه 05 شهریور 1401 ساعت 09:22

حجت السلام والمسلمین علی ذوعلم در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور عنوان کرد: برای آموزش بهتر، نیاز به قطور کردن کتاب نیست بلکه باید هوشمندانه و کارآمد عمل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، حجت السلام والمسلمین ذوعلم در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور عنوان کرد: مساله اصلی در آموزش و پرورش، نیاز به تحول به معنای واقعی است و تمام عناوین دیگر ذیل تحول قرار می‌گیرد.

وی، پیشرفت کشور را تنها از راه آموزش و پرورش امکان پذیر دانسته و افزود: کنکور هدف نیست بلکه یک ابزار برای شناسایی استعدادهاست لذا آموزش و پرورش نباید دچار فرسودگی و تحجر شود و باید روی مقوله تحول فکر کرد.

حجت السلام والمسلمین ذوعلم،در بخش دیگری از صحبت های خود، با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، محصول نگاه حکیمانه و تفکر انقلابی و اسلامی است که ما را به سوی آینده راهنمایی می‌کند، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، بخشنامه و دستورالعمل نیست بلکه یک اندیشه است.

رییس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، با اشاره به مولفه‌هایی همچون علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب در مورد شاخص های کلان ارزش‌هایی که باید جوانان بر اساس آن در جامعه رشد پیدا کنند در هشت کلیدواژه توضیح داده شده که اولین آن، آزادی است؛ آزادی زیرساختی ترین و مهمترین ارزشی است که انبیای الهی آمدند تا انسانها را از زیر بار ظلم نجات دهند و مقدمه حرکت و رشد است؛ مفهوم آزادی با هوا و هوس ورکود و عقب گرد متفاوت بوده و در دعوت انبیا به صورت آزاد منشی، آزاد اندیشی، آزادی معنوی و سیاسی و اجتماعی مطرح شده است و همچنین آزادی باید منطبق بر اخلاق باشد و ارزش‌ها نباید یکدیگر را نفی کنند لذا لازم است بستر آزاد اندیشی را برای جوانان از طرق مختلف مثل مناظره فراهم کنیم.

دبیر اسبق ستاد همکاریهای حوزه علمیه و اموزش و پرورش ، عدالت را در بیانیه گام دوم رهبرانقلاب جزو آرمان‌های انقلاب دانست و عنوان کرد: عدالت آموزشی زمانی تحقق و استقرار پیدا می کند که تعادلی در بین ارزش‌ها و عقلانیتی در توزیع منابع و تصویب سازی ها و طراحی ها وجود داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: در بحث تولید محتوا، عدالت آموزشی ایجاب می‌کند که محتواهای علمی را به اندازه اثرگذاری و ثمربخشی خودش تولید کنیم و در اختیار دانش آموز بگذاریم لذا  برای آموزش بهتر، نیاز به قطور کردن کتاب نیست بلکه باید هوشمندانه و کارآمد عمل کنیم و برای اینکه به سایر ارزشها ظلم نشود، دانش آموز ما باید اهل تفکر، عقلانیت، معنویت و آزاد اندیش تربیت بشود و فقط به بعد دانشی نپردازیم.

 

 



مرکز تربیت معلم - مبلغ منتشر کرد

کتاب «خشت اول معلمی» با بیش از ۱۲۰۰ نکته کاربردی

دبیرستاد همکاریها

هرگونه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش از رهگذربرنامه پنج ساله خواهد بود

نشست مدرسه علمیه صاحب‌الزمان (عج) لنگرود و آموزش‌ و پرورش

درنشست دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با مدیرجامعه‌الزهرا (س) بررسی شد

ظرفیت های تعلیم و تربیتی جامعه‌الزهرا (س) در همکاری با آموزش و پرورش

بازدید دبیرستادهمکاریها از مرکزتربیت معلم مبلغ

حوزه علمیه، پیشرو درنوآوریهای تربیتی

اپلیکیشن «الفبای مهربانی» کاری ازدفترتبلیغات اسلامی

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد

فعالیت یکهزار روحانی طرح امین در اصفهان

نگاه خوب رسانه ها به اخبارستاد

شماره (85) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشرشد

گزارش تصویری

طلاب مدرسه علمیه ولی عصر(عج)‌اهواز در میان دانش آموزان در ایام فاطمیه

مدیر حوزه های علمیه:

حل چالش‌های آموزش و پرورش نیازمند اولویت‌بخشیِ تمام دستگاه‌هاست

پیش‌نشست شورای همکاری‌ سیستان و بلوچستان برگزارشد

آیت‌الله صفایی بوشهری در جمع دانش آموزان :

 شهدا نگذاشتند کشتی زندگی ما در گرداب جهان استکبار غرق شود

امام جمعه برازجان:

ره آورد حضورروحانیون در آموزش و پرورش تقویت هویت دینی دانش‌آموزان است

بازدید عضوخبرگان رهبری ازیک مدرسه طرح امین در استان گیلان  

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

توانمندسازی معلمان و طلاب؛ کلید افزایش اثرگذاری در مدارس و حوزه‌ها است

یادداشت

مدرسه فاطمی،الگویی تمدن‌ساز برای نجات بشر ازبحران‌های مدرن

وزیر آموزش و پرورش:

امروز میدان اصلی جنگ دشمن، باورهای نسل جوان است