Print
Zoom In
Zoom Out

مشاورعالی وزیر آموزش وپرورش:

مدرسه محرم، بهترین آموزش و پرورش را به دنبال دارد

شناسه مطلب: 13537
زمان انتشار: شنبه 15 مرداد 1401 ساعت 18:12

مشاورعالی و دبیر ستاد همکاریهای حوزه‌علمیه و آموزش و پرورش گفت: عاشورا مدرسه عشق است و انسان هر چه بیشتر و با معرفت‌تر پای درس این آموزگار بنشیند، بهتر رشد و پرورش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مشاورعالی وزیر و دبیرستاد همکاریها عصر امروز شنبه 15 مردادماه طی سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهارکرد: حال که امسال و چند سال دیگر ایام محرم و صفر در تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار گرفته است خانواده‌ها، مدیران، مربیان ومبلغان دلسوز، فرصت بیشتری جهت تربیت عاشورایی کودکان و نوجوانان به دست آمده.

* ره آورد شور حسینی رشد ملکات نفسانی

دبیرستادهمکاریها ادامه داد: باید از تمام فرصت‌ها بهره جست و جلوه‌های حرکت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به تصویر کشید، زیرا ذکر وقایع محرم و صفر به ویژه مصائب عاشورا، اگرچه شور و احساسات انسان را بر می‌انگیزاند، امّا این شور و احساسات زمینه‌ساز پرورش انسان و رشد ملکات نفسانی می‌شود. و شایسته است از این فرصت به نحو مطلوب در جهت تربیت کودک و نوجوان استفاده شود.

حجت الاسلام نیکزاد بیان کرد: طبیعی است در فصلی قرار داریم که مدارس از لحاظ آموزشی تعطیل است، اما به تعبیر شهید باهنرتربیت هرگز تعطیل نمی‌شود و فراموش نکنیم مدرسه به تنهایی نمی‌تواند ازعهده تعلیم و تربیت برآید و همه کمبودها را جبران نماید.

مشاورعالی وزیرآموزش و پرورش یادآورشد: بر اساس سند تحول بنیادین، بسیاری از نهادها، فرهیختگان حوزه و دانشگاه، خانواده و سایر مجموعه‌های فرهنگی، تبلیعی، رسانه‌ای، تربیتی می‌بایست در به سرانجام رساندن بار سنگین تعلیم و تربیت فعال باشند و به آموزش و پرورش کمک کنند.

* ارتقا هویت دینی در مکتب عاشورا

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: اکنون که پایگاه‌های اوقات فراغت فعال هستند و خوشبختانه طلاب و روحانیون جوان نیز در فصل تبلیغی قراردارند، شایسته است با تلاش مضاعف و بهره‌گیری ازانفاس قدسی شهدای کربلا، فرزندان را شجاع، کوشا، دین محور،آزاده، خانواده دوست، ظلم ستیز و داری هویت دینی در مکتب عاشورا تربیت کنیم.

وی اذعان کرد: سبک زندگی امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا به گونه‌ای است که پیام‌های این حماسه جاودان در طول حیات بشر همواره موجب رشد و پیشرفت بوده است.

* ابزارهنر، لازمه بصیرت افزایی دانش‌آموزان

مشاورعالی وزیرآموزش و پرورش ابزار هنر را لازمه بصیرت افزایی دانش‌آموزان با فلسفه قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: به مربیان پایگاه‌های اوقات فراغت توصیه می‌شود به شیوه‌های هنری متعدد پیام عاشورا را به نسل جدید منتقل کنند.

حجت‌الاسلام نیکزاد یادآورشد: واقعه کربلا نه یک حادثه بلکه یک دانشگاه بزرگ تربیتی و واقعه‌ای است که بسیاری از آموزه‌های مهم دینی را در بر دارد، و ما می‌توانیم با الگو قرار دادن جریان عاشورا، گام‌های مؤثری در امر تربیت دینی کودکان و فرزندانمان برداریم.

وی با اشاره به نگاه حضرت امام حسین(ع) نسبت به فرزندان خود،اصحاب وحتی بالاتر،در برخورد اولیه با دشمنانش گفت: این نگاه آنهم در بحبوحه جنگ یک نگاه متعالی تربیتی است و جهان خشکیده از معنویت امروز نیازمند چنین آموزه‌هایی می‌باشد و زمانی که فکر کودک و نوجوان با آموزه‌های عاشورایی عجین باشد و از آرمان‌های حسینی الهام بگیرد، در موقعیت‌های مختلف زندگی اجتماعی خود رفتار و کنشگری مثبت ارائه می‌دهد.

جلسه تدوین نقشه راه کمیته همکاریها در سال 1403 برگزارشد

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد