به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجتالاسلام حسین درودی معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه و وزارت آموزشوپرورش، در نشست کمیته همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برای اجرای گامهای استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت» افزود: باید از گذشته درس گرفت.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال وارونه نشان دادن حقایق و دروغ پردازی از گذشته است، اظهار کرد: با توجه به تهدیدهای ناشناخته دشمن، ضروری است که امروز حقایق را القا کنیم.
درودی با گریزی به گذشته و زحمات علما و روحانیون در حوزه تربیتی گفت: این گذشته باید برای آموزش نسل جوان گفته شود.طرح امین در مدارس باید با راهکارهایی که ارائه میشود پیش برود. پیگیرهایی در مورد قوانین و شرایط موجود در این مورد در حال انجام است.
یوسف سعیدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز اظهار کرد: ما به دنبال سیاست گزاری، برنامه ریزی و مطالعه و نظارت بوده و به دنبال کار اجرایی نیستیم.
وی نیازسنجی، پژوهش و پاسخگویی به نیازهای روز دانش آموزان را اولویت نخست کمیتههای آموزش و پرورش دانست و گفت: در کمیتهها باید از دو ابزار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم.
سعیدی از ایجاد سه مدرسه طرح امین نوع ۱ در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲۱ مدرسه طرح امین نوع ۲ و ۳۰ مدرسه سراج در سطح استان داریم. برای سال آینده نیز پیشبینی میشود که ۳۰۰ مدرسه طرح امین ۲ در سطح استان ایجاد شود که ایجاد ۱۰۰ مدرسه توسط آموزش و پرورش و ۲۰۰ مدرسه توسط حوزههای علمیه پیگیری خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به فعالیت بیش از ۴۰۰ روحانی در مدارس استان اشاره و خاطرنشان کرد: این روحانیون در قالب سرباز طلبه، مدارس طرح امین نوع ۱ و گفتمانهای مناسبتی در مدارس مشغول هستند.
حجتالاسلام محمدباقر برقراری امامجمعه ملایر نیز با اشاره به طرح امین و ضرورت اجرای آن در کنار آموزش در مدارس گفت: این طرح نیازمند حمایت است و ضروری است وزارت آموزش و پرورش از این طرح حمایتهای مادی و معنوی داشته باشد.
وی به ضرورت ارائه راهکارهای لازم برای اجرای موفق این طرح تأکید کرد و افزود: وزارت خانه باید با قدرت و قوت این طرح را دنبال کند تا موفقیت حاصل شود، سند تحول بنیادین سند اعتلای آموزش و پرورش است و باید این سند را مطالعه و نقصهای آن را اصلاح کرد، اظهار کرد: قرآن کریم، حوزه علمیه و آموزش و پروش را یکی میداند.
برقراری رسالت توحیدی را آموزش و پرورش و رسالت همه علما را نیز آموزش و پرورش دانست و گفت: خداوند اولین آموزش و پرورشی و اولین معلم است که علم اسما را به آدم آموزش داده است.
وی با بیان اینکه رسالت انبیا و هدف از مبعوث شدن آنها آموزش و پرورش بوده است، ادامه داد: پرورش مقدم بر آموزش است و در طول تاریخ همه دشمنان تلاش کردند که جامعه بدون پرورش باشد چون میدانند جامعهای که علم و پرورش را همزمان دارد، جامعه موفقی است.
برقراری لازمه آموزش و پروش را همکاری با حوزه دانست و تصریح کرد: هیچ ابر قدرتی نمیتواند بر کشور دارای دانش، حاکم شود. اگر ایران بخواهد در مقابل دشمن بایستد و حق خود را بگیرد باید آموزش و پرورش مستقل و موفقی داشته باشد، هدف امروز دشمن، دشمنی با نخبگان و دانشمندان و آموزش و پرورشدهندگان در حوزه تربیتی است.
مهدی عابدینینیا سرپرست اداره آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش و تفسیر عملی از سیره قرآن و اهلبیت است اظهار کرد: ما باید بر اساس این نقشه راه حرکت کنیم.
وی بیان اینکه چنین جلساتی باید تشریح سند تحول بنیادین باشد، گفت: باید از ظرفیت حوزه روحانیت و حوزههای علمیه شهرستان در حوزههای تربیتی آموزش و پرورش استفاده کرد.
عابدینی نیا به ضرورت حمایت حوزه و روحانیت در اجرای رسالت آموزش و پرورش اشاره و مطرح کرد: این سیره عملی رهبران انقلاب است که طبق آن مسجدی را موفق میدانند که محوریتش روحانی باشد و نعل به نعل روحانی حرکت کند. اگر بنا باشد به سمت حیات طیبه در آموزش و پروش حرکت کنیم باید محوریت را روحانیت قرار دهیم و د ر این صورت در حوزه تربیتی و آموزشی موفق خواهیم شد.
انتهای پیام