Print
Zoom In
Zoom Out

در نشست کمیته همکاریهای شهرستان ملایر چه گذشت؟

شناسه مطلب: 13456
زمان انتشار: يكشنبه 05 تیر 1401 ساعت 10:35

با حضور معاون امور استان ها و مدیریت ارتباطات دبیرخانه ستادهمکاریها، نشست کمیته همکاریها با حضور امام جمعه، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش‌وپرورش، در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برای اجرای گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت» افزود: باید از گذشته درس گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال وارونه نشان دادن حقایق و دروغ پردازی از گذشته است، اظهار کرد: با توجه به تهدیدهای ناشناخته دشمن، ضروری است که امروز حقایق را القا کنیم.

درودی با گریزی به گذشته و زحمات علما و روحانیون در حوزه تربیتی گفت: این گذشته باید برای آموزش نسل جوان گفته شود.طرح امین در مدارس باید با راهکارهایی که ارائه می‌شود پیش برود. پیگیرهایی در مورد قوانین و شرایط موجود در این مورد در حال انجام است.

یوسف سعیدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز اظهار کرد: ما به دنبال سیاست گزاری، برنامه ریزی و مطالعه و نظارت بوده و به دنبال کار اجرایی نیستیم.

وی نیازسنجی، پژوهش و پاسخ‌گویی به نیازهای روز دانش آموزان را اولویت نخست کمیته‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: در کمیته‌ها باید از دو ابزار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم.

سعیدی از ایجاد سه مدرسه طرح امین نوع ۱ در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲۱ مدرسه طرح امین نوع ۲ و ۳۰ مدرسه سراج در سطح استان داریم. برای سال آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که ۳۰۰ مدرسه طرح امین ۲ در سطح استان ایجاد شود که ایجاد ۱۰۰ مدرسه توسط آموزش و پرورش و ۲۰۰ مدرسه توسط حوزه‌های علمیه پیگیری خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به فعالیت بیش از ۴۰۰ روحانی در مدارس استان اشاره و خاطرنشان کرد: این روحانیون در قالب سرباز طلبه، مدارس طرح امین نوع ۱ و گفتمان‌های مناسبتی در مدارس مشغول هستند.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایر نیز با اشاره به طرح امین و ضرورت اجرای آن در کنار آموزش در مدارس گفت: این طرح نیازمند حمایت است و ضروری است وزارت آموزش و پرورش از این طرح حمایت‌های مادی و معنوی داشته باشد.

وی به ضرورت ارائه راهکارهای لازم برای اجرای موفق این طرح تأکید کرد و افزود: وزارت خانه باید با قدرت و قوت این طرح را دنبال کند تا موفقیت حاصل شود، سند تحول بنیادین سند اعتلای آموزش و پرورش است و باید این سند را مطالعه و نقص‌های آن را اصلاح کرد، اظهار کرد: قرآن کریم، حوزه علمیه و آموزش و پروش را یکی می‌داند.

برقراری رسالت توحیدی را آموزش و پرورش و رسالت همه علما را نیز آموزش و پرورش دانست و گفت: خداوند اولین آموزش و پرورشی و اولین معلم است که علم اسما را به آدم آموزش داده است.

وی با بیان اینکه رسالت انبیا و هدف از مبعوث شدن آن‌ها آموزش و پرورش بوده است، ادامه داد: پرورش مقدم بر آموزش است و در طول تاریخ همه دشمنان تلاش کردند که جامعه بدون پرورش باشد چون می‌دانند جامعه‌ای که علم و پرورش را همزمان دارد، جامعه موفقی است.

برقراری لازمه آموزش و پروش را همکاری با حوزه دانست و تصریح کرد: هیچ ابر قدرتی نمی‌تواند بر کشور دارای دانش، حاکم شود. اگر ایران بخواهد در مقابل دشمن بایستد و حق خود را بگیرد باید آموزش و پرورش مستقل و موفقی داشته باشد، هدف امروز دشمن، دشمنی با نخبگان و دانشمندان و آموزش و پرورش‌دهندگان در حوزه تربیتی است.

مهدی عابدینی‌نیا سرپرست اداره آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش و تفسیر عملی از سیره قرآن و اهل‌بیت است اظهار کرد: ما باید بر اساس این نقشه راه حرکت کنیم.

وی بیان اینکه چنین جلساتی باید تشریح سند تحول بنیادین باشد، گفت: باید از ظرفیت حوزه روحانیت و حوزه‌های علمیه شهرستان در حوزه‌های تربیتی آموزش و پرورش استفاده کرد.

عابدینی نیا به ضرورت حمایت حوزه و روحانیت در اجرای رسالت آموزش و پرورش اشاره و مطرح کرد: این سیره عملی رهبران انقلاب است که طبق آن مسجدی را موفق می‌دانند که محوریتش روحانی باشد و نعل به نعل روحانی حرکت کند. اگر بنا باشد به سمت حیات طیبه در آموزش و پروش حرکت کنیم باید محوریت را روحانیت قرار دهیم و د ر این صورت در حوزه تربیتی و آموزشی موفق خواهیم شد.

انتهای پیام



گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

نماینده ولی فقیه در استان یزد

آموزش و پرورش نیازمند بازگشت به سه اصل بنیادین تدیّن، تفکر و تعقل است

«پیک فاطمی» در مدارس کاشان

مدارس لاهیجان در ایام فاطمیه میزبان مبلّغان خواهند بود

در کرمان برگزار شد

نشست طرح ملی مدارس آینده در مدار انقلاب اسلامی

به ریاست نماینده ولی فقیه در استان

نشست شورای همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز برگزار گردید.

رئيس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای تربیت تمام ساحتی سند تحول قابل تقدیر است

پویش ملی برای مادرم زهرا(س)

تأکید نماینده ولی‌فقیه در زنجان بر تقویت ارزش‌های انسانی در نسل نوجوان

ستاد همکاریهای در یک نگاه

گفت وگویی متفاوت برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت

منبرجدید حوزه در دستان ۳۲ میلیون گیمرایرانی

در سفر دبیرستاد همکاریها به فارس مطرح شد؛

تاکید بر حمایت از طلاب شاغل و طرح امین در آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌ها

حمایت از طلاب معلم، حمایت از هویت دینی آموزش و پرورش است

مشاور وزیر آموزش و پرورش

ایجاد گروه‌های اندیشه‌ ورز و اتاق های فکر از ضرورت‌های ستادهمکاریهاست

با حضور مشاوروزیرودبیر ستاد همکاریها

اولین گردهمایی طلاب معلم فارس برگزار شد

گزارش

 مدرسه امام حسین(ع) همدان؛ الگویی موفق در تربیت نسلی متعهد و با نشاط

توسط مؤسسه دارالزهراء (سلام الله علیها)

اجرای درسنامه‌های فاطمیه در بیش از ۵۰ مدرسه قم