Print
Zoom In
Zoom Out

دبیر ستاد همکاریها

خروجی های فاخر حوزه علمیه را به کمک آموزش و پرورش می آوریم

شناسه مطلب: 13351
زمان انتشار: يكشنبه 01 خرداد 1401 ساعت 10:58

از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید تحقق تربیت شش ساحتی با الهام از آرمانهای انقلاب اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها ، دبیرستاد همکاریها با حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران دیدار و گفت و گو کرد.  درابتدای این دیدار، حجت الاسلام حمید نیکزاد با ارایه گزارشی از فعالیت های ستاد همکاریها گفت؛ با عنایت به استقبال مسئولین و دست اندر کاران هردو مجموعه، تلاش میکنیم در دور جدید فعالیت های ستاد، با استفاده ازهمدلی و همراهی همه ارکان آموزش و پرورش و حوزه علمیه ،اتفاقات اثرگذاری در عرصه تعلیم و تربیت دینی رخ دهد.

مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه ظرفیت های بی بدیلی در حوزه علمیه برای کمک به آموزش وپرورش وجود دارد گفت؛ از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید تحقق تربیت شش ساحتی با الهام از آرمانهای انقلاب اسلامی است و  در این زمینه دهها موسسه نو آور و خلاق با خروجی های قابل قبول،جهت توانمند کردن فرهنگیان،دانش آموزان و حتی اولیای آنان در قم و دیگر حوزه های بزرگ مانند؛ خراسان و اصفهان وجود دارد.

دبیرستاد همکاریها افزود؛ وزیرآموزش و پرورش به بنده ماموریت داده است برنامه ریزی  منظمی به منظور بهره مندی ازخروجی های  فاخر حوزه علمیه در عرصه های پژوهشی، متون آموزشی ، حضور طلاب جهادی در مدارس و تشکیل اتاق های فکراز جنس معلمان خوشفکر و روحانیون کار آمد در چارچوب قوانین و مقررات جاری تعلیم و تربیت رسمی کشور داشته باشیم. 

 عضو شورای معاونین حوزه های علمیه، تدوین و تصویب و اجرای برنامه پنج ساله  همکاریها را از اقدامات قابل تقدیر شورای سیاستگذاری ستاد دانست و گفت؛ دردور جدید ستاد در حال چابک کردن برنامه پنج ساله هستیم.

وی ازامام جمعه موقت تهران به عنوان رییس کمیته همکاریهای تهران و ارایه طریق و پیشنهادات سازنده و کارگشا تقدیر نمود و گفت؛ انتظار داریم حمایت های فکری و اندیشه ای و اجرایی شما بیش از گذشته یاریگر کمیته استانی همکاریها و حتی ستاد در سطح عالی باشد.

درادامه حجت الاسلام  والمسلمین ابوترابی فرد، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت ها و برنامه های ستاد همکاریها گفت؛ حضور طلاب به صورت جهادی را بسیار کم هزینه تر و پرفایده ارزیابی کرد گفت: اصولا هر کجا یک روحانی  جهادی برخوردار از، بصیرت و دانش وجود داشته باشد برکات فوق‌العاده‌ای ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیته همکاریهای  تهران ، فعالیت طلاب جهادی در طرح امین  و دیگر طرح های مشابه را موفق ارزیابی کرد و گفت؛البته هر طرحی هرچند خوب و موفق ،پس ازمدتی باید آسیب شناسی شود و نقاط قوت آن تقویت گردد و احیانا آسیب های آن مرتفع گردد.

در این نشست ،کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  به عنوان نایب رئیس کمیته همکاریها،با ارایه گزارشی از نحوه حضور موفق روحانیون در مدارس ،همکاریهای حوزه علمیه با دستگاه تعلیم و تربیت را ارزشمند و اثر گذاردانست

نایب رئیس کمیته همکاریهای تهران با استقبال از برنامه های روحانیون در مدارس افزود؛ ظرفیت روحانیت و مساجد برای تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی بسیار با ارزش است و شهر تهران با وجود پنج هزار مدرسه نیازمند طلاب جوان برای امور پرورشی و تربیتی است.

وی استقبال خانواده ها از این همکاریها را خوب ارزیابی کرد و گفت؛در مراجعه والدین به مدارس و نشست های اوالیا و مربیان شاهد رضایت و ابراز خرسندی والدین از حضور طلاب در مدارس هتسیم.

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد