Print
Zoom In
Zoom Out

کارگاه توانمندسازی طلاب در بندرترکن برگزار شد

شناسه مطلب: 13347
زمان انتشار: سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 ساعت 14:31

کارگاه توانمندسازی طلاب شاغل، امین و هجرت، امامان جماعت مدارس با موضوع جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب با حضور مسئولان استانی روز گذشته در مجتمع ستاره بندرترکمن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، کارگاه توانمندسازی طلاب شاغل، و طلاب طرح‌های امین و هجرت، امامان جماعت مدارس و اعضای کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش غرب استان با موضوع جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، رئیس مرکز بزرگ اسلامی، رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان امام جمعه‌بندرترکمن، مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان‌، معاونین پرورشی آموزش و پرورش شهرستانهای غرب استان روز گذشته، ۲۵ اردیبهشت در مجتمع ستاره ترکمن برگزار شد.

ایمری، مدیر آموزش وپرورش شهرستان ترکمن ضمن خیرمقدم‌گویی گفت: انتظار داریم در کنار آموزش صحیح قرائت قرآن و نماز توسط ائمه جماعات و مربیان قرآن بر فهم و عمل بر مفاهیم قرآنی نیز تأکید شود.

حجت‌الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این کارگاه گفت: سواد رسانه‌ای جهاد‌تبیین و گام دوم انقلاب موضوع بسیار مهمی است، لذا ضرورت دارد جهاد تبیین با کار جهادی شبانه‌روزی با همکاری نهادها و ادارات اجرا شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در ادامه افزود: فرصت ایجاد شده توسط نظام برای حضور  طلاب در مدارس نعمت بزرگی است و باید با جدیت و کار جهادی و به‌دور از سستی و رخوت به تربیت دینی‌ دانش آموزان اقدام کنیم و افسران جنگ نرم باشیم، لذا طلاب با تداوم تبلیغ دین‌، با توکل به خدا و شهامت و قاطعیت‌، حسن خلق، آگاه به مقتضیات زمان باشند.

امام جمعه بندرترکمن‌ در این‌ کارگاه گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن به جمهوری اسلامی سیم خاردار نمی‌فروخت اما امروز کشور ما قدرت صادر کردن تجهیزات نظامی را داشته و در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد.

 حجت‌الاسلام منصوری با بیان‌اینکه باید مبانی فکری امامین انقلاب تبیین شود، تصریح کرد: ظهور انقلاب اسلامی با نصب بنر و چراغانی‌ کردن معابر اتفاق نیفتاد بلکه انقلابیون با سخنرانی‌ها، جلسات و نشست و برخواست‌های خود مردم را نسبت به مسائل آگاه کردند و انقلاب اتفاق افتاد و برای بقای جمهوری اسلامی هم باید بسترهای فکری و فرهنگی دینی تقویت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با گلایه از برخی کم‌کاری‌ها در زمینه تبیین انقلاب اسلامی افزود: باید کرسی‌های آزاد اندیشی به معنی واقعی کلمه برگزار شود و در نشست‌ها و جلسات متعدد به تبیین مبانی فکری امامین انقلاب، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی همت گماشته شود و مردم در آن جلسات بتوانند به جواب سؤالات خود برسند و آگاه شوند.

حجت‌الاسلام گرزین گفت: باید برای جهادتبیین و آگاه‌کردن مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و ادارات آموزش و پرورش با همه امکانات در خدمت جهاد تبیین خواهد بود.

در پایان این جلسه رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان یکی از مهم‌ترین مسائل و نیازها امروز جامعه را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: ماهیت، اهداف و خدمات انقلاب و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که سه شعار اصلی انقلاب اسلامی بود امروز باید به صورت دقیق به قشر جوان تبیین شود.

حسینی افزود: امروز در بحث تبیین باید برای جوانان و نوجوانان برنامه داشته باشیم و برای تبیین انقلاب باید از مدارس، کانون‌ها، دارالقرآن‌ها‌، خانواده‌ها، مجموعه‌های مدیریتی، مساجد و … شروع کنیم.

انتهای پیام

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال ۱۴۰۳

گزارش تصویری آیین ترتیل‌خوانی دانش آموزان در حرم حضرت معصومه(س)

گزارشی از افتتاح رشته تخصصی تبلیغ کودک و نوجوان در اهواز

معاونین پرورشی مدارس همدان با فضای حوزه علمیه آشنا شدند

آیت‌الله اعرافی:

شاهد یک انقلاب فرهنگی در مدارس طرح امین هستیم

در استقبال از میهمانان خداوند

بركات روزه ماه رمضان/ خدا وند ميزبان روزه‌داران

جشن تکلیف دانش‌آموزان کلاس هشتمی مدرسه آزیتا افشارنژاد بیرجند

همایش تخصصی روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکید کرد:

چه کمالی است که در نماز نیست ...

نشست کمیسیون معین ستاد همکاریها با حضور اعضا برگزار شد

برگزاری دوره طرح جامع روانشناسی مربیان طرح امین خواهر در کرمانشاه +عکس

با همکاری ستاد همکاریها

نشست های میدانی پاسخ به سوالات دینی دانش آموزان برگزار شد

با مشارکت ستاد همکاریها،

سلسله نشست های علمی "رابطه پدر_دختری در آیینه علم و دین" برگزار می شود

۵ اثر تبلیغی مرتبط با دانش آموزان رونمایی شد

آیت الله اعرافی:

در همه امور، اولویت تمام کشور باید کمک به نهاد تعلیم و تربیت باشد