Print
Zoom In
Zoom Out

عضو کمیته همکاریهای استان اردبیل:

تبیین هویت دینی و ملی نیازمند بیان عالمانه است

شناسه مطلب: 13268
زمان انتشار: چهارشنبه 24 فروردین 1401 ساعت 11:03

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بر ضرورت حضور فعال مبلغین در مدارس و مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: تبیین هویت دینی و ملی نیازمند بیان عالمانه روحانیون و مبلغین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در جلسه با معاون قرآنی آموزش و پرورش و مبلغان جهادی استان اردبیل با اشاره به ضرورت هم‌راستا بودن تعلیم و تربیت در مدارس، بر تبیین صحیح اصول دین در بین آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: اکنون اولویت مهم تبلیغی، تبیین اصول دین، توحید و ایمان‌گرایی است؛ چرا که در عصر کنونی این امر مورد تهاجم و تزلزل قرار گرفته و نیازمند پردازش عالمانه است.

وی وظیفه روحانیون و مبلغان جهادی اعزامی به مدارس را مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: متأسفانه اکنون مباحث توحید و اصول دین در جامعه کمرنگ شده و به تبع آن در مدارس نیز دانش آموزان آگاهی کافی نسبت به مسائل دینی و تربیتی ندارند، فلذا مبلغان طرح امین، روشنا و گروه‌های جهادی اعزامی به مدارس باید با روش‌های جذاب و نوین تبلیغی در ارتقای معارف دینی نسل نوجوان و جوان جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به فتنه دشمنان نظام اسلامی در کاهش تأثیر تبلیغ دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون دشمن در تلاش است که جامعه کنونی را به عصر شک گرایی مبدل کند و با این امر تبلیغ دینی را بی اثر ساخته و خطرات جبران‌ناپذیری بر هویت دینی و ملی جامعه وارد سازد؛ اما روحانیون جان بر کف همواره مجاهدانه در میدان هستند و همچون شهدای حرم رضوی تا پای جان در راه تبلیغ دینی استقامت دارند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر ضرورت وحدت موضوعی در تبلیغ بر اساس اولویت‌های فرهنگی جامعه تاکید کرد و یادآور شد: آسیب‌های فرهنگی موجود در مدارس باید توسط آموزش و پرورش تدوین و در قالب جزوه جهت آگاهی مبلغان و کنشگران فرهنگی به اداره کل تبلیغات اسلامی ارائه شود تا بر اساس این آسیب‌ها برنامه‌های فرهنگی اجرا شود و مبلغان سرفصل‌های تبیین و روشنگری را بر مبنای نیاز دانش آموزان ارائه دهند تا بازخورد و نتیجه مؤثری حاصل شود.

وی خاطرنشان کرد: راهکارها و تدابیر لازم برای کاهش معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس و مناطق پرخطر باید مورد توجه قرار گیرد که در این میان ارتباط مستمر و هدفمند با حوزه‌های علمیه و حضور روحانیون و علما در سطح مدارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ترویج و نهادینه کردن مسائل اخلاقی و معنوی از جمله این راهکارها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزاری جلسات تخصصی در ارتقاء مهارت مبلغان مدارس را ضروری برشمرد و عنوان کرد: روحانیون و مروجین تبلیغ دینی همواره باید در ارتقای مهارت و دانش تبلیغی خود در ارتباط با نسل جوان و نوجوان تلاش کنند که در این‌خصوص باید با همکاری آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی دوره‌های تخصصی در بازه‌های زمانی مستمر اجرا شود.

وی گفت: روحانیون از اقشار دلسوز، جان برکف و مجاهد دینی جامعه هستند اما در بسیاری از مواقع مورد بی مهری قرار می‌گیرند که حادثه تروریستی اخیر در حرم رضوی نیز حاکی از این مسئله است که باید مسئولین و مردم در امنیت روانی مبلغین اقدامی شایسته انجام داده و صیانت معنوی مبلغ را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده، با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی را منحصر به مناطق حاشیه شهر، بیان کرد: برخی از فعالان و محققان فرهنگی جامعه بر این باورند که جرم و آسیب اجتماعی در مناطق حاشیه بیشتر است، اما در واقعیت مناطق متمول شهر آسیب‌های بیشتری داشته و باید در برنامه ریزی های فرهنگی به مناطق بالای شهر توجه بیشتری داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دانش آموزان مدارس تیزهوشان را مسئولان آینده جامعه عنوان کرد و گفت: عموم دانش‌آموزان علی‌الخصوص دانش‌آموزان مستعد مدارس تیزهوشان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه باید از لحاظ تربیت دینی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرند تا در پیشرفت جامعه به طرز شایسته‌ای تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد