Print
Zoom In
Zoom Out

حجت الاسلام حاج علی اکبری:

توجه به نظام تعلیم و تربیت و آموزش ‌و پرورش، به عنوان یک رکن

شناسه مطلب: 13186
زمان انتشار: دوشنبه 09 اسفند 1400 ساعت 21:38

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در دیدار با وزیر آموزش‌ و پرورش؛ توجه به نظام تعلیم و تربیت و آموزش ‌و پرورش را از ارکان اصلی برنامه‌های ائمه جمعه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در دیدار با دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به سیاست‌های دولت مردمی اظهار کرد: آموزش ‌و پرورش، یک وزارت خانه مردمی است و جهت‌گیری برنامه‌های وزارت آموزش ‌و پرورش در این راستا است که جهت‌گیری خوبی است.

وی با اشاره به این که باید در همه ساحت‌ها آموزش ‌و پرورش را «مردمی» کنیم و تنها به حضور خیرین و مشارکت آن‌ها در مدرسه‌سازی اکتفا نکنیم، گفت: آموزش ‌و پرورش جزو اولین بخش‌هایی است که مردم علاقه به مشارکت در آن دارند، زیرا فرزندانشان در مدارس رشد می‌یابند و اولیا آثار مشارکت خود را در امر آموزش ‌و پرورش به ‌سرعت مشاهده می‌کنند.

وی با بیان این که می توان از ظرفیت ائمه جمعه و مساجد برای مردمی کردن آموزش‌ و پرورش، استفاده کرد، اظهار کرد: توجه به ‌نظام تعلیم و تربیت و آموزش‌ و پرورش به‌عنوان یک رکن، وارد ادبیات ائمه جمعه شده است و در متن سخنان ائمه جمعه توجه به ‌نظام تعلیم و تربیت و سوق دادن توجه و مشارکت مردم به آموزش‌ و پرورش به‌عنوان یک رکن اصلی وجود دارد و توجه به این حوزه از رویکردهای اصلی ائمه جمعه است.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: ارتباط با بخش آموزش ‌و پرورش و ارتباط با کودک و نوجوان جزو رویکردهای اصلی ائمه جمعه است و در این راستا شاهد مشارکت بیشتر مردم در امور آموزش‌ و پرورش خواهیم بود.

وی با اشاره به این که یکی از دانش آموزان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود، ادامه داد: این رویکرد در سایر شهرها وجود داشت و این موضوع نشان از اهمیت و توجه جدّی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به آموزش ‌و پرورش و نهاد تعلیم و تربیت دارد و این جهت‌گیری ائمه جمعه، فرصتی برای آموزش ‌و پرورش است تا از ظرفیت‌های ایجادشده، بهره‌برداری کنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به ساحت‌های گوناگون تربیتی و فرهنگی که آموزش ‌و پرورش می‌تواند به آن توجه کند، گفت: ضرورت دارد تا آموزش ‌و پرورش تحول ساختاری در خود به وجود آورد تا این ساحت‌ها قابلیت حضور و ظهور بیشتری در مدارس و دانش آموزان یابد و حوزه پرورشی از غربت و مهجوریت خارج شود، زیرا توجه به ساحت‌های پرورشی منجر به افزایش کیفیت آموزش‌ در مدارس، خواهد شد.

حاج علی اکبری با اشاره به سرمایه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و بسیج دانش‌آموزی که از ابتدای انقلاب وجود داشته است، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی با حضور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان قابلیت بروز و ظهور بیشتری خواهد داشت و آموزش ‌و پرورش می‌تواند از این پتانسیل استفاده بیشتری نماید، لذا این موضوع نیازمند ایجاد بسترهای جدید و تقویت بسترهای موجود در مدارس است و باید به این دو تشکّل به ‌عنوان سرمایه‌های امین انقلاب توجه جدی شود تا دوره طلایی برای درخشش تشکّل‌های دانش آموزان داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مطرح‌شده است، اظهار کرد: گسست نسلی بین نسل جدید و نسل انقلاب به وجود آمده است که طی یک جنگ شناختی، روایت‌های تحریف‌شده‌ای از انقلاب را به جوانان ارائه می‌دهد، لذا ضرورت دارد تا آموزش ‌و پرورش به این موضوع و کاستن فاصله‌های بین نسلی و ارائه روایت درست و صحیح توجه ویژه داشته باشد.

 رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر این که در موضوع جهاد تبیین نباید با تفسیرهای مختلف موجب کاستن از اصل موضوع و منحرف کردن آن شویم، تصریح کرد: باید در جهاد تبیین هدف اصلی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را منتقل و برآورده کنیم؛ در جهاد تبیین؛ اول، آرمان‌ها و دوم، دستاوردهای انقلاب را تبیین کنیم؛ زیرا که اصلی‌ترین کلام مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین همین دو هدف است.

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم

در سال گذشته؛

۱۵ هزار دانش آموز همدانی با مضرات مواد مخدر آشنا شدند

نگاه خوب رسانه ها به اخبار تربیتی

شماره (۷۴) بولتن خبری ستاد همکاریها در آیینه رسانه ها منتشر شد

با حکم دبیر ستاد:

دکتر ریحانی، سرپرست «مطالعات و راهبری» ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش شد