مدیرکل آموزش و پرورش خراسانجنوبی، طرح امین را بازوی مهمی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و گفت: باید در پایان سال تحصیلی در مدارس مجری این طرح به اهدافی چون تربیت دانشآموزان منطبق بر باورها و رفتارهای اسلامی، فضیلتهای دینی و ارزشهای قرآنی است.
محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسانجنوبی در گفتوگوییاظهار کرد: بسیاری از مدارس با کمبود معلم مواجهاند که در این راستا طرح امین در مدارس اجرایی میشود.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت طلاب در محیط آموزشی، بیان کرد: طرح مدارس «امین»، طرحی است که طی آن روحانیون حدود ۳۰ ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایههای تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.
واقعی ادامه داد: روحانیون پس از گذراندن دورههای آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا کرده و در این مدارس برنامهای براساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه کاری روحانیون مشخص می شود تا موازی کاری و تداخلی با سایر برنامههای مدرسه ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، ۱۵۰ مدرسه مجری طرح امین هستند تا کمبودهایشان جبران شود، تصریح کرد: تا پیش از شیوع کرونا ۲۰۰ مبلغ و مبلغه در ۱۳۰ مدرسه فعالیت داشتند که با شیوع کرونا این تعداد مبلغ کاهش پیدا کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسانجنوبی، این طرح را بازوی مهمی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و گفت: لازمه حضور موفق مبلغان در این طرح، داشتن روحیه صبر و توجه به ابزارهای جدید آموزشی، ابداع روشهای جديد و خلاقانه تربیتی و داشتن روحیه تعامل با دانشآموزان است که البته در کالبد روحانیت این امور نهفته است.
واقعی یادآور شد: باید در پایان سال تحصیلی در مدارس مجری این طرح به اهدافی چون تربیت دانشآموزان منطبق بر باورها و رفتارهای اسلامی، فضیلتهای دینی و ارزشهای قرآنی است.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۱.۶ درصد جمعیت دانشآموزی استان در مدارس معارف اسلامی تحصیل میکنند که از این حیث رتبه سوم کشور را داریم، یادآور شد: در حال حاضر نزدیک ۲ هزار دانش آموز خراسانجنوبی متقاضی ادامه تحصیل در مدارس معارف اسلامی هستند که به علت فراهم نبودن زیرساختها فعلا این امکان وجود ندارد.
انتهای پیام