Print
Zoom In
Zoom Out

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

دوهزار دانش آموزش استان مشتاق تحصیل در مدارس معارف اسلامی هستند

شناسه مطلب: 13129
زمان انتشار: دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت 14:03

نایب رئیس کمیته همکاریهای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر نزدیک ۲ هزار دانش آموز خراسان‌جنوبی متقاضی ادامه تحصیل در مدارس معارف اسلامی هستند که به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها فعلا این امکان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، طرح امین را بازوی مهمی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و گفت: باید در پایان سال تحصیلی در مدارس مجری این طرح به اهدافی چون تربیت دانش‌آموزان منطبق بر باورها و رفتارهای اسلامی، فضیلت‌های دینی و ارزش‌های قرآنی است.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگوییاظهار کرد: بسیاری از مدارس با کمبود معلم مواجه‌اند که در این راستا طرح امین در مدارس اجرایی می‌شود‌.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت طلاب در محیط آموزشی، بیان کرد: طرح مدارس «امین»، طرحی است که طی آن روحانیون حدود ۳۰ ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی داشته و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.

واقعی ادامه داد: روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا کرده و در این مدارس برنامه‌ای براساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه کاری روحانیون مشخص می شود تا موازی کاری و تداخلی با سایر برنامه‌های مدرسه ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، ۱۵۰ مدرسه مجری طرح امین هستند تا کمبودهایشان جبران شود، تصریح کرد: تا پیش از شیوع کرونا ۲۰۰ مبلغ و مبلغه در ۱۳۰ مدرسه فعالیت داشتند که با شیوع کرونا این تعداد مبلغ کاهش پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، این طرح را بازوی مهمی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و گفت: لازمه حضور موفق مبلغان در این طرح، داشتن روحیه صبر و توجه به ابزارهای جدید آموزشی، ابداع روش‌های جديد و خلاقانه تربیتی و داشتن روحیه تعامل با دانش‌آموزان است که البته در کالبد روحانیت این امور نهفته است‌‌.

واقعی یادآور شد: باید در پایان سال تحصیلی در مدارس مجری این طرح به اهدافی چون تربیت دانش‌آموزان منطبق بر باورها و رفتارهای اسلامی، فضیلت‌های دینی و ارزش‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱.۶ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان در مدارس معارف اسلامی تحصیل می‌کنند که از این حیث رتبه سوم کشور را داریم، یادآور شد: در حال حاضر نزدیک ۲ هزار دانش آموز خراسان‌جنوبی متقاضی ادامه تحصیل در مدارس معارف اسلامی هستند که به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها فعلا این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

ثبت‌نام دانش‌آموزان در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی آغاز شد + پوستر

تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب «منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش»

آیت الله کعبی؛

آموزش و پرورش زیر ساخت پیشرفت، جامعه پردازی و تمدن سازی است

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

تخریب بقیع داغ جانسوزی که فراموش نمی شود / شفاعت پیامبرنصیب دشمنان اهل بیت نخواهد شد

با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش» رونمایی شد

به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش

حجت الاسلام نیکزاد با خانواده شهید زارعی در بندرعباس دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

تربیت نسل مومن و انقلابی در گرو همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد

ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان از ابتدای مهرماه

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان به روایت تصویر

دکتر نیکزاد:

حوزه علمیه در عرصه های گوناگون سند تحول نقش آفرین است

نشست شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

ارتباط خانواده‌ها با آموزش و پرورش بیش از گذشه باشد

شورای همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش زنجان برگزار شد

دانش آموزان را براساس دستورات قرآن تربیت کنیم