Print
Zoom In
Zoom Out

برگزاری همایش ائمه جماعات و مبلغین طرح امین در آمل

شناسه مطلب: 13078
زمان انتشار: چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 08:47

همایش ائمه جماعات و مبلغین طرح امین در مصلی شهر هزار سنگر آمل با حضور حجت‌الاسلام مرتضوی امام‌جمعه آمل و مسئولان آموزش و پرورش و مبلغین طرح امین این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، همایش ائمه جماعات و مبلغین طرح امین در مصلی شهر هزار سنگر آمل با حضور حجت‌الاسلام مرتضوی امام‌جمعه آمل، مسئولان آموزش و پرورش، حوزه علمیه، ائمه جماعت مدارس و مبلغین طرح امین این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضوی با قدردانی از تلاش‌های انجام گرفته در آموزش و پرورش در حوزه تربیت دینی، اظهار کرد: خوشبختانه هم‌اکنون بیش از ۷۰۰ دانش‌‌آموز با حضور مربیان و چهره‌های قرآنی برجسته آموزش و پرورش در حال حفظ قرآن هستند.

وی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد، افزود: در آستانه حماسه ششم بهمن هستیم، تنها شهری که امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود به آن اشاره فرمودند و رسالتی بزرگی برای ما است که اهتمام ویژه‌ای به این حماسه داشته باشیم و برنامه‌های خوبی در این شهرستان برنامه‌ریزی کنیم.

امام‌جمعه آمل با اشاره به برنامه ششم بهمن سال ۹۸ که مقام معظم رهبری به زیبایی آن برنامه را ستودند، تصریح کرد: هر کدام از ما باید کارهای درخور برای بزرگداشت این حماسه‌سازان انجام دهیم و آغاز این برنامه‌ها با حضور آیت‌الله جوادی آملی، مفسر قرآن کریم در جهان اسلام در مؤسسه اسراء خواهد بود.

در ادامه محمود تنها، رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، گفت: بدون تردید، آرامش، اکسیر نجات‌بخش بشر در دوران مدرنیته کنونی، در سایه معنویت و نماز به دست خواهد آمد و نماز عاملی است که بذر امید را در دل‌ها می‌کارد و انسان را به کارهای شایسته وامی‌دارد و صداقت را در نهاد او درونی می‌کند.

وی افزود: موجی در دهه‌های اخیر برای دعوت به سلامت معنوی به وجود آمده که حرکت خوبی است، اما نباید به اشتباه بیفتیم و گمان کنیم که این معنویت نسخه نجات‌بخش و همان معنویت مدنظر انبیا و ‌اولیا است. در اسلام توجه به جسم و روح توأمان است. در این میان، آرامش و لذت نتیجه معنویت است، اما هدف نیست، هدف تکامل و رشد است. عبارت قرآنی «وَ اللَّهُ مَعَكُمْ» بیانگر این است که کسی که خدا با او باشد، به آرامش خواهد رسید. با این حال خداوند تأکید دارد که هر که او را از زندگی حذف و فراموش کند دچار «مَعِيشَةً ضَنْكاً» می‌شود و زندگی سختی خواهد داشت.

تنها از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان چتر تربیتی نظام آموزش و پرورش نام برد و افزود: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش؛ نگاه جامع به ساحت‌های گوناگون تربیتی است که یکی از این ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین ساحت دینی و اخلاقی است و سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز بهترین و مؤثرترین مؤلفه‌هایی هستند که امر تربیت و معرفت و شناخت را در دانش‌آموزان نهادینه‌سازی می‌کنند و این سه مقوله به انسان هدف، اندیشه و انگیزه می‌دهند.

این فعال قرآنی با اشاره به اهمیت نماز از منظر قرآنی، گفت: در واجبات دین مبین اسلام در امر موضوع نماز آیات زیادی آمده است و تأکید بسیاری بر مسئله نماز در آیات قرآن و سیره اهل بیت(ع) وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مجموعه تعلیم و تربیت اقدامات موثری برای نهادینه کردن سه منشور نورانی میان دانش‌آموزان انجام می‌شود، افزود: اقامه نماز، گفتمان‌ دینی و برگزاری مسابقات نماز، اجلاسیه‌های نماز، جشنواره کیمیای علوم در راستای طرح مصباح‌الهدی و تربیت حکیمانه نمونه‌ای از برنامه‌های آموزش و پرورش در این حوزه است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اصفهان:

حفظ و تقویت سنگر آموزش و پرورش توصیه شهید زاهدی بود

مسئول هماهنگی کننده عقیدتی سیاسی ارتش منطقه اصفهان:

ایفای نقش تبلیغ دینی در بستر تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه اصفهان:

لزوم حضور طلاب و روحانیون در شوراهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز آموزش و پرورش

نایب رئیس شورای همکاری استان اصفهان:

رسالت مشترک معلمان، طلاب و روحانیون انسان‌سازی است

تصاویر/ گردهمایی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دکتر نیکزاد در جمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی