به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، اولین جلسه هماهنگی فعالیتهای مدارس مجری طرح امین، با حضور علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه4؛ فرحناز صالحی؛ کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه، مدیران و معاونین پرورشی مجری طرح امین و مبلغین اعزامی از حوزه علمیه در سالن اندیشکده تحول آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.
در این جلسه گلشن، در خصوص ضرورت و جایگاه فعالیت های دینی و مذهبی در مدارس و نیز لزوم توجه به ظرفیتهای موجود در این طرح ایجاد تعامل بین مدیران مدارس و مبلغین را فرصت ویژه ای برای پیشبرد اهداف پرورشی و تربیتی دانست که مطابق سند تحول بنیادین به دنبال توسعه فعالیتهای دینی و مذهبی است و اجرای طرح امین کمک شایانی به دستیابی این هدف میکند.
علی گلشن در زمینه تربیت دانش آموزی گفت: در دو سال گذشته با توجه به اینکه کرونا عاملی برای عدم حضور دانش آموزان در مدارس شد ولی در فضای مجازی فرصتی برای درخشش برنامه های آموزشی شد و آشنایی با شرایط روحی، فکری، اجتماعی، فرهنگی و دیگر خصوصیات نوجوانان و جوانان از ضروریات است و هدف ما جذب دانش آموز در محیط هایی است که اخلاق خوب بیاموزد و دانش آموز با کمک مبلغین و روحانیون کمتر دچار مشکلات خواهد شد و زمانی که به درک بالا و قدرت تشخیص درست برسد، به راحتی میتوان او را رها کرد چون به شایستگی لازم رسیده و میتواند تجزیه و تحلیل داشته باشد.
در ادامه فرحناز صالحی؛ کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه نیز درباره طرح امین و شیوه فعالیت مبلغین در مدارس گفت: هدف تربیت دانشآموزانی با باورها و رفتارهای اسلامی و دینی، مطابق آموزه های متعالی قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام است و سعه صدر و شناخت روحیات کودکان، نوجوانان و جوانان و صبر و بردباری، از عوامل موفقیت و ابداع روش های جدید و خلاق تربیتی، در موفقیت طلاب و مبلغین بسیار حائز اهمیت است.
در پایان، مدیران، معاونین پرورشی و مبلغین طرح امین، نکات مورد نظر خود را در خصوص اجرای طرح به بحث و تبادل نظر گذاشتند.