Print
Zoom In
Zoom Out

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

مفاد سند تحول بنیادین باید در مدرسه و توسط خود دانش آموزان اجرا شود

شناسه مطلب: 12523
زمان انتشار: پنجشنبه 06 خرداد 1400 ساعت 14:30

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین که با حضور اعضا و رابطان برگزار شد، گفت: مفاد سند تحول بنیادین باید در مدرسه و توسط خود دانش آموزان اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، صدیقه مرادی تاکید کرد: تا دانش آموز تربیت نشود هیج کدام از اهداف آموزش و پرورش محقق نمی شود.

وی افزود: یکی از برنامه های اصلی سند تحول بنیادین تربیت انسان است، امروز معیار سواد، خواندن و نوشتن و حتی آشنایی با زبان های دیگر و رایانه نیست، بلکه به درست زندگی کردن است که ما باید در مدارس برای ایجاد مدرسه صالح بکوشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید همه تلاش ها و فعالیت های سند تحول بنیادین در کف مدرسه توسط خود دانش آموزان و با نظارت مدیر و هدایت مربیان و معلمان اجرا شود تا زمانی که فقط مدیران، مجری مفاد سند باشند، اهداف کلی آن محقق نمی شود، همه برنامه ها انجام می شود اما نمود آن را بین دانش آموزان نمی بینیم. 

مرادی اظهار داشت: برنامه ها باید توسط دانش آموز اجرا تا تاثیرگذاری آن مشخص شود، دانش آموزان به واسطه بیماری کرونا مجبور شدند بدون فرهنگ سازی مناسب نحوه استفاده از آن درگیر فضای مجازی شوند، برآورد که می کنیم می بینیم آموزش مجازی دانش آموزان با آسیب های زیادی همراه بوده، ما که زمانی با حضور دانش آموزان در فضای مجازی مقابله می کردیم مجبور شدیم این فضا را در خانواده ها گسترش دهیم اما چون فرهنگ سازی نکرده بودیم و سواد رسانه ای را آموزش نداده بودیم بهره برداری لازم نشد چون دانش آموزان ما نحوه برخورد با پیام های دریافتی مختلف را نمی دانند و آموزش لازم را ندیده اند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم تا افق 1404 نتیجه ای 50 درصدی از اجرای سند تحول بنیادین گرفته شود و دانش آموزان ما دانش آموزانی در طراز نظام باشند باید همه فعالیت ها بیایند کف مدرسه و توسط خود دانش آموزان اجرا شوند، در بسیاری دانش آموزان هنوز فرهنگ این که مدرسه خانه دوم ماست نهادینه نشده و مهارت های اجتماعی و زندگی را نیاموخته اند، در صورتی که یکی از بسته های تحولی مهم ارتقای مهارت های اجتماعی و "هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی" است، خروجی آموزش و پرورش ما باید فردی باشد  که مایه آرامش جامعه شود.

                

            


نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت‌گری و ایفای نقش در تعلیم و تربیت نعمتی بزرگ و افتخاری پربرکت است

دکتر حمید نیکزاد:

ایجاد فصل نوین در همکاری حوزه و آموزش و پرورش

کلیدواژه‌های رهبری برای خوشه چینی از وعده صادق

دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حضور روحانيون مشاور در مدارس پناهگاه دانش‌آموزان درمقابل بمباران شبهات است

با حضور دبیرستاد همکاریها؛

گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد+ عکس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تأکید دولت سیزدهم بر استفاده ویژه از ظرفیت های تربیتی حوزه علمیه

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش

حمایت از نهاد تعلیم و تربیت را بر خود  تکلیف می دانم/ آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه سه اصل سعادت جامعه اسلامی

حجت الاسلام کلباسی در دیدار دبیر ستاد همکاریها

آماده ارایه ظرفیت های بی بدیل مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

رئیس مؤسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی "ره" خبر داد

توسعه طرح ولایت  با بهره گیری از معلمان متخصص

تصاویر/ دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی:

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

آیت‌الله کعبی:

آموزش و پرورش باید از حافظه محوری پرهیز داشته باشد

گزارش تصویری

نشست شورای همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد

دکتر صحرائی در رونمایی از کتاب" منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش"

بذر آینده کشور در مدرسه کاشته می‌شود/ باید همه به مدرسه برگردیم

کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»