پایگاه جامع اطلاع‌رسانی
ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

مفاد سند تحول بنیادین باید در مدرسه و توسط خود دانش آموزان اجرا شود

شناسه مطلب :12523
زمان انتشار: پنجشنبه 06 خرداد 1400 ساعت 14:30
مفاد سند تحول بنیادین باید در مدرسه و توسط خود دانش آموزان اجرا شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین که با حضور اعضا و رابطان برگزار شد، گفت: مفاد سند تحول بنیادین باید در مدرسه و توسط خود دانش آموزان اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاریها، صدیقه مرادی تاکید کرد: تا دانش آموز تربیت نشود هیج کدام از اهداف آموزش و پرورش محقق نمی شود.

وی افزود: یکی از برنامه های اصلی سند تحول بنیادین تربیت انسان است، امروز معیار سواد، خواندن و نوشتن و حتی آشنایی با زبان های دیگر و رایانه نیست، بلکه به درست زندگی کردن است که ما باید در مدارس برای ایجاد مدرسه صالح بکوشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید همه تلاش ها و فعالیت های سند تحول بنیادین در کف مدرسه توسط خود دانش آموزان و با نظارت مدیر و هدایت مربیان و معلمان اجرا شود تا زمانی که فقط مدیران، مجری مفاد سند باشند، اهداف کلی آن محقق نمی شود، همه برنامه ها انجام می شود اما نمود آن را بین دانش آموزان نمی بینیم. 

مرادی اظهار داشت: برنامه ها باید توسط دانش آموز اجرا تا تاثیرگذاری آن مشخص شود، دانش آموزان به واسطه بیماری کرونا مجبور شدند بدون فرهنگ سازی مناسب نحوه استفاده از آن درگیر فضای مجازی شوند، برآورد که می کنیم می بینیم آموزش مجازی دانش آموزان با آسیب های زیادی همراه بوده، ما که زمانی با حضور دانش آموزان در فضای مجازی مقابله می کردیم مجبور شدیم این فضا را در خانواده ها گسترش دهیم اما چون فرهنگ سازی نکرده بودیم و سواد رسانه ای را آموزش نداده بودیم بهره برداری لازم نشد چون دانش آموزان ما نحوه برخورد با پیام های دریافتی مختلف را نمی دانند و آموزش لازم را ندیده اند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم تا افق 1404 نتیجه ای 50 درصدی از اجرای سند تحول بنیادین گرفته شود و دانش آموزان ما دانش آموزانی در طراز نظام باشند باید همه فعالیت ها بیایند کف مدرسه و توسط خود دانش آموزان اجرا شوند، در بسیاری دانش آموزان هنوز فرهنگ این که مدرسه خانه دوم ماست نهادینه نشده و مهارت های اجتماعی و زندگی را نیاموخته اند، در صورتی که یکی از بسته های تحولی مهم ارتقای مهارت های اجتماعی و "هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی" است، خروجی آموزش و پرورش ما باید فردی باشد  که مایه آرامش جامعه شود.

                

            


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد و استفاده از مطالب با ذکرمنبع بلامانع می باشد